Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettdating er vel for de som er late?

Anonymkode: 19077...9a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig! 

Anonymkode: 09ee2...29f

Gjest Whiskey hangover
Skrevet (endret)

Jeg har alltid tenkt at det er for de som er desperate.

Endret av Whiskey hangover
Skrevet

Nettdating har tatt over som den mest effektive måten å treffe potensielle partnere på, så det betyr at de fleste er late, og det er nok riktig. Hvorfor vil noen bruk mer krefter enn nødvendig på å finne den beste de kan?

I forskjellige livsfaser så er tilgangen på potensielle partnere veldig forskjellig. Når man studere eller jobber på en arbeidsplass med god miks og høyt gjennomtrekk og høy partyfaktor i helgene så er det lett å finne en "naturlig" partner.

Er man deltidsforeldre med jobber i yrker med dårlig kjønnsmiks så er nettdating omtrent det eneste alternativet. Når man endelig har fri så vil man treffe noen, ikke gå ut og lete, og da er det greit å ha gjort unna en del sortering på forhånd. Og forøvrig er utvalget på nettdating MYE bedre enn på tilfeldige utesteder eller dansekurs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si det da, er for folk som meg som ikke liker den sosiale settingen som finnes "på byen". 

Møte noen gjennom venner er vanskelig når alle venner er par, så det alternativet er ute.

Litt fælt å møte noen på jobb om det skulle gå sjeis (enn om det er en jeg jar et godt øye med, men kunne aldri ha innrømmet det høyt da!).

Og møte noen tilfeldig på gata er lite sannsynlig, men kan jo skje...

Og på nett finner jeg nok mer likesinnede, enn hva jeg hadde gjort på byen. Da jeg sjeldent går ut.

Anonymkode: 9d38b...5d8

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Kreator skrev:

Nettdating har tatt over som den mest effektive måten å treffe potensielle partnere på, så det betyr at de fleste er late, og det er nok riktig. Hvorfor vil noen bruk mer krefter enn nødvendig på å finne den beste de kan?

I forskjellige livsfaser så er tilgangen på potensielle partnere veldig forskjellig. Når man studere eller jobber på en arbeidsplass med god miks og høyt gjennomtrekk og høy partyfaktor i helgene så er det lett å finne en "naturlig" partner.

Er man deltidsforeldre med jobber i yrker med dårlig kjønnsmiks så er nettdating omtrent det eneste alternativet. Når man endelig har fri så vil man treffe noen, ikke gå ut og lete, og da er det greit å ha gjort unna en del sortering på forhånd. Og forøvrig er utvalget på nettdating MYE bedre enn på tilfeldige utesteder eller dansekurs.

vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den setningen som er uthevet, men det er iallfall noe som ikke stemmer, og som mange tror er en sannhet. 

Men jeg lurer veldig på hvorfor skal de som er single ha en stemme hele tiden? er det ikke på tide de som er gift får en stemme, og hjelper dem som er single til å finne en make(kall det gjerne en anbefaling) 

Det er noe som ikke stemmer når et menneske er singel, da bør man på mange måter spørre og gå i dybden. Men når mange bruker nettdating som sport, og glemmer sitt eget nærmiljø, ja, da bør varsellampene gå for lengst. 

Men jeg vil også strekke så langt å si nettdating er unormal måte å slippe inn på et menneske, og bruke tiden sin bak en pc, og glemmer sitt egentlige jeg.

TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den setningen som er uthevet, men det er iallfall noe som ikke stemmer, og som mange tror er en sannhet. 

Men jeg lurer veldig på hvorfor skal de som er single ha en stemme hele tiden? er det ikke på tide de som er gift får en stemme, og hjelper dem som er single til å finne en make(kall det gjerne en anbefaling) 

Det er noe som ikke stemmer når et menneske er singel, da bør man på mange måter spørre og gå i dybden. Men når mange bruker nettdating som sport, og glemmer sitt eget nærmiljø, ja, da bør varsellampene gå for lengst. 

Men jeg vil også strekke så langt å si nettdating er unormal måte å slippe inn på et menneske, og bruke tiden sin bak en pc, og glemmer sitt egentlige jeg.

TS

IMG_5653.PNG

• Liker 4
Skrevet

Hvor skal man finne kjæreste da uten nettdating? På min arbeidsplass  er ikke  aktuelt å  treffe noen. Vil uansett ikke  bli sammen med noen fra jobb. Flesteparten av mine venner var etablerte. Traff ingen aktuelle gjennom dem.

Mannfolk jeg kom i prat med  på byen var bare interessert i sex.  Meldte meg på nettdating og har ikke angret et sekund. Vi er i dag gift og har 2 barn. 

• Liker 2
Skrevet

Tenk på det på denne måten:

I nettdating har du mulighet til å få kontakt med masse mennesker du ellers ikke ville blitt kjent med pga geografisk avstand, ulike yrker, ulike miljøer etc. Hva man gjør videre når man får kontakt, det er jo opp til hver enkelt. Det er ingen grunn til å sitte bak pc-en, men heller komme seg ut og treffe de man har blitt kjent med over nettet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen gjorde folk før Internett folkens? 

Anonymkode: 876e3...165

Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Her blander du førstesorteringen med faktisk dating. Det tar mye mindre tid å gjøre førstesorteringen online. Antall potensielle man rekker i gjennom på en kveld online er MYE mer effektiv tidsbruk enn å lete andre steder. Andre steder vet du jo ikke en gang om de du er interesserte i er single en gang.

Så snart førstesorteringen er unnagjort så tipper jeg vi alle er enige med deg; da bruker vi heller tiden på å være sammen med mennesket og bli bedre kjent.

Men klart; er du lege på et sykehus hvor det renner inn ferske sykepleierkull inn årlig, så er det muligens mindre effektivt å date online. Men for de alle fleste så er det ikke virkeligheten.

At du ønsker å strekke det så langt som å si at nettdating er unormalt er greit nok, men statistikken taler i mot deg.

Men uavhengig av dette, bortsett fra at du synes nettdating er unormalt, hva er ditt forslag for bedre eller mer effektive måter å treffe utvalgte på? F.eks. for skilte deltidsforeldre? Forslag mottas.

Endret av Kreator
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kreator skrev:

Her blander du førstesorteringen med faktisk dating. Det tar mye mindre tid å gjøre førstesorteringen online. Antall potensielle man rekker i gjennom på en kveld online er MYE mer effektiv tidsbruk enn å lete andre steder. Andre steder vet du jo ikke en gang om de du er interesserte i er single en gang.

Men klart; er du lege på et sykehus hvor det renner inn ferske sykepleierkull inn årlig, så er det muligens mindre effektivt å date online. Men for de alle fleste så er det ikke virkeligheten.

At du ønsker å strekke det så langt som å si at nettdating er greit nok, men statistikken taler i mot deg.

Men uavhengig av dette, bortsett fra at du synes nettdating er unormalt, hva er ditt forslag for bedre eller mer effektive måter å treffe utvalgte på? F.eks. for skilte deltidsforeldre? Forslag mottas.

folk må ta tørre å si mer enn bare hei når dem treffer folk. Kvinner kan tenke på i evigheter: mon tro om han elsker meg, ja, jeg har kun sagt hei til vedkommende, og jeg ser at han kan være interessert i meg.... 

nettdating er for de beskjedne, punktum.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_5653.PNG

:Knegg:

Anonymkode: bca14...243

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

folk må ta tørre å si mer enn bare hei når dem treffer folk. Kvinner kan tenke på i evigheter: mon tro om han elsker meg, ja, jeg har kun sagt hei til vedkommende, og jeg ser at han kan være interessert i meg.... 

Mener du man skal ta kontakt  med noen i køen på matbutikken? Da virker du desperat. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker said:

At du begrenser utvalget til de du fysisk rekker å møte i løpet av en uke er helt greit, og det dekker antageligvis dine behov ut i fra måten du ordlegger deg på. Men å tro at du er i nærheten av å konkurrere med en tilsvarende attraktiv mann med gode kommunikasjonsevner online når det gjelder antall kvinner du rekker å bli litt kjent med i løpet av en uke er kanskje litt naivt.

Så er det jo typisk de  som overhodet ikke sliter på datingfronten som elsker å rakke ned på online arenaen, og da typisk fordi en del av de skillsa de har opparbeidet seg ikke funker like godt online. Som vanlig er det aldri slik at ny teknologi nødvendigvis gjør alle gamle triks umoderne, men som regel gir det nye muligheter til alle de som de gamle triksene ikke funket så bra for.

For feks menn i min egen situasjon - enslig deltidspappa med travel jobb og mye trening - så har definitivt onlinearenaen gjort det mye mer effektivt å treffe kvinner. Det er også skremmende hvor få forslag de som rakker ned på onlinedating har for personer i min situasjon, utover å prate mer med "tilfeldige" på gaten, finne kvinnevennlige hobbier o.l.

Hvis dere tror det er effektiv tidsbruk så kommer dere til å bli overrasket når dere er en eks rikere med en to-tre unger dere har ansvaret for feks annenhver uke.

Endret av Kreator
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, bettsa skrev:

Mener du man skal ta kontakt  med noen i køen på matbutikken? Da virker du desperat. 

finnes over 1 million andre arenaer enn  norsk destruktiv matbutikk. Men ja kanskje om du er i Frankrike! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

finnes over 1 million andre arenaer enn  norsk destruktiv matbutikk. Men ja kanskje om du er i Frankrike! 

Norsk destruktiv matbutikk?

Anonymkode: e4bf8...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Virkelig ikke. Jeg driver med sport 6 dager i uka og bruker nettdating fordi jeg ikke har interesse av å drikke meg full og henge på byen.

Anonymkode: 022ee...ac1

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen gjorde folk før Internett folkens? 

Tok til takke med det de måtte få. 

Nettdating er helt konge. Og jeg fant drømmemannen min der. Mye idioter på nett, som i IRL... Men mye bra også :) Og det er ikke bare for de late, men for de som er i full jobb og har et liv etter jobb. Og som ikke føler for å spenne ben på de mannfolka/kvinnfolka man ser på Kiwi, i håp om å få til en samtale og en date. 

På nett kan man sile ut de man vil møte, utvalget er stort. Vi kan nå gå etter de vi tiltrekkes av.

Anonymkode: f0c47...704

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok til takke med det de måtte få. 

Nettdating er helt konge. Og jeg fant drømmemannen min der. Mye idioter på nett, som i IRL... Men mye bra også :) Og det er ikke bare for de late, men for de som er i full jobb og har et liv etter jobb. Og som ikke føler for å spenne ben på de mannfolka/kvinnfolka man ser på Kiwi, i håp om å få til en samtale og en date. 

På nett kan man sile ut de man vil møte, utvalget er stort. Vi kan nå gå etter de vi tiltrekkes av.

Anonymkode: f0c47...704

I can’t believe you took that question seriously! 🙄 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...