Gå til innhold

Planleggingskalender

Belima

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har og bruker kalender hvor dere skriver opp alt som skjer i uka? Aktivitene til barna og møter mm for foreldre. Nå har det toppet seg hos datteren min og hun trenger absolutt et hjelpemiddel i hverdagen som hun sa i dag.
Har sjekket litt på nettet, men trenger hjelp til å velge riktig. Det er to barn i familien i tillegg til foreldrene.
Tenkte jeg kunne kjøpe en som gave til dem, men hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tavle med bilde av allemi husstanden. Med plass til å skrive på henger på kjøkkenet. Hver søndag oppdateres tavlen. 

Vi har fått laget etter min manns ønsker. Hvo gammelt er barnet, ts?

Anonymkode: c1dfb...a9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en selv? Da får du den akkurat etter deres preferanser og behov, og den kan brukes om igjen og igjen i motsetning til en i papir som må kastes. Du kan kjøpe en tavleplate som kan henges på veggen og bruke kritt, eller få tak i en glassplate (for eksempel bilderamme) og bruke whiteboard tusj. Dagene/timene inndeles med smal tape. Pinterest har mange alternativer, for eksempel søk på "Family calendar Wall diy" eller "Weekly Planner". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker appen Jorte,den kan synkroniseres mellom telefonene.

Anonymkode: 63502...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

google calendar. Den kan deles mellom flere personer. Jeg og kona bruker den, alt jeg legger i kalenderen dukker opp på telefonen hennes og omvendt (dvs at jeg kan også legge ting der som bare angår meg...) Veldig greit opplegg.

Vil vel tippe dine barn foretrekker noe slik fremfor "manuelle" løsninger.

Anonymkode: 886ab...7e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill alle sammen. Jeg trodde også de ville ha en på mobilene sine, men de ønsket en som barna på 8 og 10 år også lett kunne se, en som var lett tilgjengelig.
Ser at for meg å lage en tar litt tid, da jeg ikke har så mange bilder mm å bruke, men det skal nok gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å IKKE ha en tavle eller kalender som må oppdateres hver søndag. Da må man jo ha en annen kalender i tillegg, for å legge inn foreldremøter og fotballkamper som er om tre uker, og så må man overføre dette til tavla hver søndag. Det er dobbelt arbeid. Dessuten trenger man gjerne å planlegge lenger enn en uke fram. (bursdag og fotballturnering og seminar kræsjer, hvem kan sitte barnevakt om 14 dager)

Barna trenger jo heller ikke bilde av seg selv, de kan vel å lese navnene sine, men det er jo koselig da.

Jeg anbefaler en veggkalender i papir, med en uke på hver side. Da holder det å bla om hver søndag, så har man jo allerede lagt inn alt som skal skje den uka. Hver familiemedlem har sin egen rad eller kolonne, med plass til å skrive sitt navn. Hvis det er en rad til overs, kan man bruke den til middagsplanlegging for uka, det gjør jeg. Og så må det være rikelig med plass til å skrive, så det er best med en side pr uke, ikke en side pr mnd.

F.eks. en slik https://www.ark.no/boker/unknown-Kalender-Familiens-Hvem-Hva-Nar-7045117096167

Selv foretrekker jeg å ha navnene på siden og datoene bortover øverst, mens denne har datoene på siden og navnene bortover. Det er jo en smaksak, bare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte en tilsvarende det du skriver Hedda-78. "Alle" de jeg kan lage for neste skoleår er jo så fancy at jeg ble usikker på om jeg klarer det. Mormor på 65 år som ikke er supergod på nettet, men klarer mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker den vi har bestilt fra personlig almanakk! Vi har en rad hver samt en felles hvor vi skriver ting som søppelhenting, middag etc. Veldig greit å ha oversikten, og fint å kunne oppdatere for måneder fremover ettersom det er ei uke per ark. 

Anonymkode: aa2b6...6eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...