Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan tenke meg å kutte ut all produkter jeg bruker til ansiktpleie og helle gå over til kun oljer. er dette mulig? hva skal oljer anbefales da til hva? er det mulig å få både renset og få fuktighet ved å kun bruke oljer eller må det kombineres med andre produkter/kremer/serum? er en dame på 40 år med ganske normal hud

Anonymkode: 60d94...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaldpresset kokosolje eller olivenolje til ansiktsrens. Nypefrøolje, jojobaolje eller mandelolje til pleie. Du bare masserer oljen inn i huden og vasker av med en varm klut ev. bomullpads, eller hvis du vil ha en dypere rens så kan du bruke en konjak sponge. Så kan du ta på pleiende olje etterpå. Trenger bare ett par dråper. Nypefrøolje er bra for hud som er 40 + 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Trilogy nyperosefrøolje i flere år nå. Smører inn 2-3 dråper før ansiktskremen. Jeg kommer til å gå over til oljer for å rense ansiktet og vil prøve å klare meg uten kremen. Det finnes en fin blogg som heter come clean av Birgitte Magnussen. Hun bruker oljer til ansikt og har funnet bruksområder de enkelte passer til, feks rundt øyne, tørr hud etc...

Anonymkode: 54b6e...805

AnonymBruker
Skrevet

kan jeg f.eks blande to oljetyper selv hvis jeg ønsker å bruke dette eller må jeg holde meg til en type?

Skrevet
På 29.4.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev:

kan jeg f.eks blande to oljetyper selv hvis jeg ønsker å bruke dette eller må jeg holde meg til en type?

Du kan sikkert gjøre det. Hvis ikke kan du jo bruke én på morningen og én på kvelden, eller bare variere mellom de forskjellige. Det er jo sikkert det samme for bruk av oljer som det er med andre ansiktsprodukter at når du bruker noen fast en stund så blir huden «mettet» på de og de ikke får samme virkning etter langvarig bruk. Så sikkert greit å variere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...