Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med god balsam (til hjelp mot floker) som er rimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at om jeg grer håret før jeg dusjer, gnikker lite med shampoo, og har balsam kun i lengdene så har merke på balsam veldig lite å si. Det er hvordan du behandler håret før (og når) du har balsamen i som gjør hele forskjellen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har krøller og med det mye floker. De som er fra butikkens egne merker eller first price fungerer dårlig.Alle andre fungerer like greit som frisørbalsam fot meg. Etter over førti år med dette håret er alt prøvd og det aller beste for meg er å gre håret med balsam i i dusjen. I tillegg alltid sove med fletter og klippe av det underste håret bak. Må også skifte balsammerke hver 3dje uke ca.

Anonymkode: 59aff...142

Skrevet

Den gule fra Elvital er god synes jeg. Veksler mellom å bruke den og dyrer frisørvarer. Billigprodukter fra First Price og lignende kan jeg bare glemme. De er for "tørre" og inneholder ikke nok pleiende stoffer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker egentlig aldri shampoo og balsam fra dagligvare, da det er tilsatt mye silikon i disse produktene, som igjen skader håret. Men når jeg har hatt litt dårlig råd og ikke kan prioritere de dyre produktene, så har jeg vært veldig fornøyd med Sunsilk sine balsamer og shampooer, har brukt den lilla mest! Tror den heter "slik and shine" eller noe? Jeg har hatt mye floker og denne hjalp mye for meg :) 

Anonymkode: cacff...e51

Gjest N-Nøff
Skrevet

Ville i allefall holdt meg unna REMA 1000 sin egne balsam, her har samtlige fått rødt utslett av den. Sterke saker.

Jeg har god erfaring med nutriss..nutrilett.. nutri..? Frukti? Den grønne balsamen. L'Oreal Nutri... et eller annet. GRØNN som nyutsprungne bjørkeblader

Skrevet

Ville heller kjøpt en av hårkurene fra Aussie på Vita, de er billige og veldig gode. Samme er sjampo og balsam fra det merket også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2018 den 17.19, tingi85 skrev:

Noen som har erfaring med god balsam (til hjelp mot floker) som er rimelig?

Ingen med miljøbevisst livsførsel bør kjøpe eller bruke balsam. Det meste går ut i havet og forurenser med både microplast og på andre måter. 

Anonymkode: f28a1...26e

AnonymBruker
Skrevet

For min del er sjampoen like avgjørende som balsamen. Jeg bruker shampo og balsam fra Respons (?) nå og syns det fungerer bra, men da jeg forsøkte å bytte shampoen med en fra coops eget merke ble håret mitt helt jævelig. Både tørt, stritt og flokete. 

Anonymkode: 443c4...e91

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del er sjampoen like avgjørende som balsamen. Jeg bruker shampo og balsam fra Respons (?) nå og syns det fungerer bra, men da jeg forsøkte å bytte shampoen med en fra coops eget merke ble håret mitt helt jævelig. Både tørt, stritt og flokete. 

Anonymkode: 443c4...e91

Min erfaring er stikk motsatt. Så lenge balsamen er god, er det nesten likegyldig hva slags sjampo jeg bruker. Jeg kan til og med vaske håret med dusjsåpe dersom jeg bruker en god og pleiende balsam etterpå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Perelandra skrev:

Min erfaring er stikk motsatt. Så lenge balsamen er god, er det nesten likegyldig hva slags sjampo jeg bruker. Jeg kan til og med vaske håret med dusjsåpe dersom jeg bruker en god og pleiende balsam etterpå. 

Jeg har samme erfaring som deg! 

Anonymkode: fed3d...ad4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen med miljøbevisst livsførsel bør kjøpe eller bruke balsam. Det meste går ut i havet og forurenser med både microplast og på andre måter. 

Du har tydeligvis kort hår. 

Anonymkode: 634b2...0af

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du anbefale i stedet for balsam? 

Bruker du hårolje? 

Skrevet

Jeg bruker mest shampo og balsam fra Sunslik nå, og håret mitt er veldig fornøyd 😂

Balsam er det viktigste, men jeg må bytte innimellom for akkurat som at håret mitt blir mettet. 

Skrevet

Bruker kun Nanogen, både shampo og balsam :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...