Gå til innhold

Hvordan få katten opp i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har råd? Hun er ganske tynn, og jeg vil gjerne ha henne til å gå opp litt. Når man koser med henne kan man kjenne litt bein i ryggraden. Hun får kvalitetsfor og spiser regelmessig men jeg legger merke til at hun spiser lite av gangen. Hvordan kan jeg få henne til å spise oftere? Skal legge til at hun er ekstremt aktiv, er masse ute.

Anonymkode: f6559...9d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos dyrlegen med katten og fått sjekket at det ikke er noe sykdom el.l. som er årsak til at katten er tynn og spiser lite?

Anonymkode: 574f7...6d5

Skrevet

Hva legger du i kvalitetsfor?

AnonymBruker
Skrevet

Har dyrlegen sagt at katten er for tynn? 

Det er mange som tror kattene er for tynne når de er helt normalt slanke. Vi har selv en slank pus, som flere synes ser alt for tynn ut (fordi de er vant til tjukke katter), vi kan også kjenne litt bein i ryggraden, men hun har aldri vært for tynn. Dyrlegene sier hun er frisk og fin, og har en perfekt vekt. 

Nå skal jeg ikke påstå at katten din ikke er for tynn, for jeg har jo ikke sett den. Men anbefaler deg å ta kontakt med dyrlege om du ikke allerede har fått beskjed om at den er for tynn. Sånn at du ikke feiter opp en katt som ikke behøver det :)

Anonymkode: 23200...62c

• Liker 1
Skrevet

Ryggraden er ett dårlig utgangspunkt for å beregne vekt, jeg har en som fint kunne gått ned ett kg, og kjenner ryggraden hans uansett. 

Det er også helt vanlig at dem spiser lite om gangen, men ofte. Mine henter seg ofte bare noen få biter pr gang. 
Men gi kvalitetfor beregnet på aktive katter, for eksempel RC outdoor eller exigent. Det kan ogs¨være hun spiser dårlig av det du bruker nå fordi hun ikke liker det så godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Mæærkkur 

Anonymkode: 86e9b...941

AnonymBruker
Skrevet

Ta katten med til vetten. Kanskje den har fått FORL??

Anonymkode: 983d4...14f

Skrevet
På 28.4.2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Ta katten med til vetten. Kanskje den har fått FORL??

Anonymkode: 983d4...14f

Det kan faktisk være. Katten min gikk så drastisk ned i vekt pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...