AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Hei. Jeg føler meg ekstremt rådvill. Jeg var endelig på date i går med en fyr jeg har snakket med lenge på Tinder, vi har snakket daglig i over en måned og funnet tonen skriftlig, og har sendt snapper til hverandre der vi også har fått sett litt av hverandre, noe som begge har likt. Jeg har vært litt usikker på utseendet hans, fordi det er noe spesielt, han er ikke den peneste, men ved tida har jeg funnet ut at han har et par ting ved seg som gjør han kjekk i mine øyner. Så jeg følte meg veldig klar for daten og foreberedt på utseende og personlighet, og jeg var veldig nervøs, men hadde troa på at jeg skulle bli positivt overraska. Når jeg så han gå ut av bilen var det første jeg tenkte: Han er jo mye kjekkere enn på bilde og tenkte: yes! Men så skjedde det noe når han åpnet munnen. Han hadde en skikkelig pipete og høy stemme, og snakket ekstremt utydelig og lavt. Jeg fikk rett og slett sjokk og det første jeg tenkte var, herregud - hvordan skal jeg klare å komme gjennom denne daten. Han snakket også så fort og utydelig at jeg flere ganger måtte si hæh fordi jeg ikke fikk med meg hva han sa første gangen. Stemma hans var skikkelig uattraktiv og det gjorde dessverre til at jeg oppfattet hele fremtoningen og han som ikke-tiltrekkende. Jeg prøvde selvfølgelig å samle tankene og være hyggelig og gjennomføre daten som planlagt. Han var også tydelig nervøs. Vi kom inn i en i en god prat og hadde masse spennende å prate om, og det var veldig hyggelig møte forsåvidt. Vi så på TV og de gangene vi ikke snakket og jeg fikk sett på han, tenkte jeg at på at han var kjekk, men omtrent hver gang han åpnet munnen så forsvant denne attraktiviteten med en gang. Dette er utrolig synd, og jeg synest også veldig synd på han, for jeg tenker at dette er kanskje noe han selv er klar over og som kanskje har gjort til at han ikke har hatt suksees med damer. Jeg gav han en klem når vi møttes og når han gikk, og jeg merket at han var veldig reservert i klemmen, så det aner meg at han kanskje også har veldig lite erfaring med kvinner og det er en annen ting som gjør meg veldig skeptisk. Han virker veldig intelligent og oppegående når vi snakker på nettet, men måten han snakket på i real life gjorde også til at jeg oppfattet han som unormal og annerledes. Jeg er klar over at jeg høres ekstremt overfladisk ut, men jeg kan ikke noe for at jeg følte det jeg følte. Jeg følte vel der og da etter daten at jeg egentlig vil ha han som en venn enn noe annet, men samtidig lurer jeg jo om dette faktisk er noe jeg kan komme over om jeg blir vant med det. Eller om det er en ting som vil plage meg konstant og gjøre til at jeg ikke finner han attraktiv, og en ting som gjør til at jeg faktisk vil være flau over å henge med han offentlig og sånt. Er det noen som har vært bort i noe lignende og som har klart å komme over det, eller er dette noe jeg ikke klarer å overse selv om jeg prøver? Jeg er veldig redd for å såre han, og det er veldig åpenbart at han er betatt av meg. Jeg har lyst til å gi det et møte til både for å gi han en sjanse og fordi jeg er redd jeg knekker selvfølelsen hans totalt om jeg ikke vil møtes igjen, for da skjønner han kanskje at det er noe med utseende eller stemmen som er grunnen og jeg vil ikke at han skal føle det om seg selv, selv om det faktisk er sant. Samtidig er det jo ikke pent å gi han forhåpninger med et nytt møte siden jeg er så skeptisk og ikke føler noe særlig tiltrekning. Jeg tenkte isåfall at jeg skulle si på forhånd at jeg er veldig usikker ang. om det kan bli noe pga. mine følelser, men at jeg er villig til å gi det en sjanse, så kan han velge om han vil møte meg. Dette er veldig vanskelig for meg, og jeg er veldig snill og veldig dårlig på å avvise folk direkte. Anonymkode: a222c...59d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Du kan jo skrive helt ærlig til han og spørre om han opplever at stemmen hans er et problem i det sosiale livet hans? Jeg mener det skal være mulig å oppsøke lege for å få hjelp til å trene stemmen og øve opp uttalelsen. Mange får slik pedagog som barn dersom det er ting som gjør at det er problemer med uttalelse og forming av ord. Fyren må jo få hjelpen han trenger. Større selvfølelse kan og virke inn på stemmebåndet. Anonymkode: 502f3...9ad
FactsOverFeelings Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Er ikke verre enn å si at du ikke følte noen gnist, og dermed ikke vil treffes igjen, du trenger ikke si mer en det. Det høres ikke ut som om du trenger å sløse din eller hans tid noe mer på dette. 11
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Du sa jo til henne at du ikke ville ha hjelp. Anonymkode: dcfbc...713
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Nå er det ikke lov til å signere med noe yrkestittel på dette forumet, men jeg kan jo si at jeg er logopedistudent, og at jeg vil råde deg til å IKKE droppe denne mannen på grunn av stemmen! Det kan være så mye rart som er årsaken og som kan behandles, tidligere strupekreft, eller rett og slett bare en feil ved selve stemmeorganet hans som er medfødt eller noe. Altså - jeg gir ingen "medisinske" råd her eller noe sånt siden det ikke er lov, men etter erfaringer fra studiet vil jeg råde deg til å prøve å finne ut litt mer før du forkaster en mann som på alle andre måter kan være fantastisk Anonymkode: 4121b...001 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 Kan det være dette, TS? http://www.statped.no/fagomrader-og-laringsressurser/sprak-og-tale/stemmevansker/stemmevansker/ulike-stemmediagnoser/fistelstemme/ Anonymkode: 4121b...001
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Stemmen er uten tvil noe av det mest tiltrekkende på menn for meg, en dyp mørk stemme, så ja det der hadde vært dealbreaker for meg uansett hvor sexy han er. Blir ikke akuratt våt i trusa av å prate med en med pipestemme. Og å snakke fort og utydelig blir bare slitsomt å forholde seg til også. Er bare å si at du ikke følte kjemien som forventet og at du ønsker han lykke til videre Anonymkode: bc9fe...af3 2
Sphynx Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Ikke rart han er nervøs. Kanksje dere skal øve litt på å snakke sammen over telefonen, med en god gammeldags telefonsamtale? 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke lov til å signere med noe yrkestittel på dette forumet, men jeg kan jo si at jeg er logopedistudent, og at jeg vil råde deg til å IKKE droppe denne mannen på grunn av stemmen! Det kan være så mye rart som er årsaken og som kan behandles, tidligere strupekreft, eller rett og slett bare en feil ved selve stemmeorganet hans som er medfødt eller noe. Altså - jeg gir ingen "medisinske" råd her eller noe sånt siden det ikke er lov, men etter erfaringer fra studiet vil jeg råde deg til å prøve å finne ut litt mer før du forkaster en mann som på alle andre måter kan være fantastisk Anonymkode: 4121b...001 Alle skjønner jo at det ikke er noe han kan noe for, men ærlig talt en kvinne skal ikke måtte høre en pipende guttestemme rett etter man har hatt sex, eller som foreplay , og tvangstenne seg selv i sympati, bare av veldedighet altså...... Anonymkode: bc9fe...af3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle skjønner jo at det ikke er noe han kan noe for, men ærlig talt en kvinne skal ikke måtte høre en pipende guttestemme rett etter man har hatt sex, eller som foreplay , og tvangstenne seg selv i sympati, bare av veldedighet altså...... Anonymkode: bc9fe...af3 Noen av dere bør seriøst forbli single peppermøer uten barn resten av livet. Anonymkode: 502f3...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 Vet ikke hvordan ta det opp, men om det er noe så kan trenes opp så ville jeg ikke ha droppet han om alt annet klaffer. Hvis det er permanent så hadde jeg nok trolig droppet, dessverre 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle skjønner jo at det ikke er noe han kan noe for, men ærlig talt en kvinne skal ikke måtte høre en pipende guttestemme rett etter man har hatt sex, eller som foreplay , og tvangstenne seg selv i sympati, bare av veldedighet altså...... Anonymkode: bc9fe...af3 Så er enig med deg selv om du uttrykker deg ganske kvasst. Anonymkode: 2ef0e...30e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #12 Skrevet 28. april 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmen er uten tvil noe av det mest tiltrekkende på menn for meg, en dyp mørk stemme, så ja det der hadde vært dealbreaker for meg uansett hvor sexy han er. Blir ikke akuratt våt i trusa av å prate med en med pipestemme. Og å snakke fort og utydelig blir bare slitsomt å forholde seg til også. Er bare å si at du ikke følte kjemien som forventet og at du ønsker han lykke til videre Anonymkode: bc9fe...af3 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle skjønner jo at det ikke er noe han kan noe for, men ærlig talt en kvinne skal ikke måtte høre en pipende guttestemme rett etter man har hatt sex, eller som foreplay , og tvangstenne seg selv i sympati, bare av veldedighet altså...... Anonymkode: bc9fe...af3 Vet du hva? Sex er faktisk ikke alt, og for mange er det langt i fra det viktigste. Anonymkode: 4121b...001
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #13 Skrevet 28. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av dere bør seriøst forbli single peppermøer uten barn resten av livet. Anonymkode: 502f3...9ad Javisst ja Man er jo et forferdelig kjæresteemne og morsemne fordi man har dealbreakers... Du vet at en stemme er det man forholder seg til aller mest, og kontinuerlig hos en partner? Enda mer enn sex, felles interesser osv. Så om stemmen er noe som avtenner en så er det en helt rettferdig dealbreaker det. Er nok ikke mange menn som hadde falt for en dame med grov mørk ru bassaktig mannestemme , og villet høre den stemmen som foreplay når man prøvde og tenne og fra den man hadde sex med, eller som hadde holdt ut i lengden med en forferdelig skrålete fæl stemme rundt seg hver dag når man prøvde å slappe av og ha det behagelig og hyggelig....! Anonymkode: bc9fe...af3 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #14 Skrevet 28. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javisst ja Man er jo et forferdelig kjæresteemne og morsemne fordi man har dealbreakers... Du vet at en stemme er det man forholder seg til aller mest, og kontinuerlig hos en partner? Enda mer enn sex, felles interesser osv. Så om stemmen er noe som avtenner en så er det en helt rettferdig dealbreaker det. Er nok ikke mange menn som hadde falt for en dame med grov mørk ru bassaktig mannestemme , og villet høre den stemmen som foreplay når man prøvde og tenne og fra den man hadde sex med, eller som hadde holdt ut i lengden med en forferdelig skrålete fæl stemme rundt seg hver dag når man prøvde å slappe av og ha det behagelig og hyggelig....! Anonymkode: bc9fe...af3 Du bør nok se litt mer nyansert på det. Mange har f.eks ikkenoe problem med å være sammen med en som har vært født og oppvokst som gutt og blitt jente. Alt handler om hvem man møter, og det er ikke sånn at fordi man har den og den stemmen så er det bom basta en dealbreaker. Sier ikke dermed at det ikke er forståelig at noen ikke takler det, men det er faktisk ikke svart-hvitt at det betyr over og ut. Anonymkode: 4121b...001
Gjest MadameDeRosa Skrevet 28. april 2018 #15 Skrevet 28. april 2018 Kanskje han gjorde til stemmen sin, for å slippe unna mer dating om han ikke falt for deg?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #16 Skrevet 28. april 2018 Kanskje han er kastratsanger ? Anonymkode: 230a5...275
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #17 Skrevet 28. april 2018 Jeg møtte en Tinder-fyr en gang som hadde så lik stemme på min ekle onkel, at jeg faktisk avsluttet daten ganske raskt. Jeg forstår deg godt. Stemme for meg er faktisk ganske viktig, så jeg hadde ikke klart pipestemme. Anonymkode: 7e2bd...9c8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #18 Skrevet 28. april 2018 Jeg tenker dette er noe du kan bli vant til. Gi det en sjanse. Jeg har imidlertid større problem med type date dere hadde - var det hjemmedate med TV-titting?? Så utrolig..kjipt. (med mindre dere bor på et sted det ikke finnes restauranter eller kafeer så klart). Anonymkode: ba363...999
puppi Skrevet 28. april 2018 #19 Skrevet 28. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker dette er noe du kan bli vant til. Gi det en sjanse. Jeg har imidlertid større problem med type date dere hadde - var det hjemmedate med TV-titting?? Så utrolig..kjipt. (med mindre dere bor på et sted det ikke finnes restauranter eller kafeer så klart). Anonymkode: ba363...999 Planen var nok Tror du ikke?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #20 Skrevet 28. april 2018 Dette er hvorfor jeg alltid foreslår å snakkes på face-time tidlig i bli-kjent-fasen på nett. Da kan man tidlig finne ut at man reagerer på stemmen eller noe annet ved personen, og trekke seg ut før man egentlig avviser vedkommende. Anonymkode: 9b5d0...531 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå