AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Hei. I år blir det en bilferie på oss.. Vi vil holde oss i nord sverige/finland. Vi tenker å ta med telt, å vil gjerne ha tips om fine plasser. Vi er to voksne, som vil ha en avslappende ferie. Vi har ikke behov for å reise til Luleå og lignende plasser med mye folk og stor sannsynlighet for å treffe naboen. Vi er på jakt etter "skjulte pærler" som kan by på fin natur og litt romantikk jeg ser for meg å gå på brygge/strandkant/turer rundt vann.. En camping som ligger litt skjermet fra by og støy, nært vann.. Vil gjærne gå turer, og oppleve nye plasser og kose oss med noen bedre middager. Vi vi slappe av, nyte hverandre og koble av fra en ellers travel hverdag. Noen anbefalinger? Anonymkode: cb73e...e9a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 Mange perler, men om dere skal reise utenfor allfarvei vil jeg anbefale det i Sverige. I Finland kan dere få store språkproblemer, du kan ikke gjette hva de sier på finsk og engelsk er ofte meget vanskelig.. Reiser dere nord i Finland vil jeg anbefale Kuusamo, meget hyggelig liten by. Det er og nasjonalparker nord i Finland dere kan gå tur i. Anbefales. Anonymkode: e5c27...c2d
Alltidpånett Skrevet 29. april 2018 #3 Skrevet 29. april 2018 Helt nord i Finland er de så vant med nordmenn som bor få kilometer unna, at der er det få eller ingen vansker med språket. Langs den finske siden på Tanaelva er det mange flotte hytter og mindre hotell, dersom det kan friste. Rovaniemi er også godt vant med turister hele året, og i Levi har de også mange sommeraktiviteter - blant annet luftballong. Her er det også tusenvis av overnattingsplasser, da de normalt er en stor skidestinasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå