Gå til innhold

Hva gjorde du for å få synlig større rumpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke øvelser, hvor mange sett og reps, hvor mange ganger i uken? 

Jeg sliter med å føle at jeg får noe ut av treningene mine. Jeg har forsøkt å kjøre tunge sett med hip thrust feks, men jeg merker det aldri ordentlig i rumpa uansett hvor mye jeg prøver!

Jeg har prøvd lettere vekt med flere repetisjoner og litt andre variasjoner av hip thrust i det siste, og for første gang i mitt liv her om dagen fikk jeg litt støl rumpe. 

Jeg prøver å finne ut hva jeg gjør feil, og hva jeg gjør riktig. :)

Anonymkode: 33c54...7f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godtar den rumpa man har. Hvis gud mente vi skulle hatt store feite rumper så hadde vi blitt skapt slik. Jenter kutt ut. Vi er ikke brasilianere heller. Godta raua di slik den er. 

Anonymkode: 75d7a...35f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Godtar den rumpa man har. Hvis gud mente vi skulle hatt store feite rumper så hadde vi blitt skapt slik. Jenter kutt ut. Vi er ikke brasilianere heller. Godta raua di slik den er. 

Takk for din mening, men det svarte ikke på spørsmål mitt.. 

Jeg ønsker en sterkere og finere rumpe for min egen del, og sånn er det. :)

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg er sterkere i beina enn i rumpa, så lårene mine tar gjerne over jobben for rumpa dersom det blir for tungt.

Vær bevisst på at det er rumpa som skal gjøre jobben, og prøv deg frem når det gjelder vekt som gir kontakt.

Endret av kisskissbangbang
AnonymBruker
Skrevet

Tror det har med lengde å gjøre . At det vil ta gjerne 6 måneder før man faktisk ser synlig resultat og 12 før andre kanskje kan se det. Det er demotiverende, men tror det er det som er nøkkelen , å fortsette selvom man ikke ser noen resultater.

Hvis du ikke merker at det brenner eller bli støl i rumpa av hipthrusts så gjør de du feil....
Jeg legger fire halvannensliters vannflasker over hoftene (brusflasker fyller med vann), tar øvelsene sakte mens jeg klemmer rumpa skikkelig. Og etter 20 begynner det å brenne, og etter 25 er jeg "helt ferdig".

Innbiller meg at det hjelper etter bare et par ganger jeg for da blir jeg støl i flere dager av hele programmet mitt :P (20 min til sammen forskjellige øvelser) , men har fortsat til gode å SE noe forskjell da. Men ingen tvil om at musklene jobber.

Anonymkode: 6789f...5a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fylte i fett.

Anonymkode: aac67...35a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det har med lengde å gjøre . At det vil ta gjerne 6 måneder før man faktisk ser synlig resultat og 12 før andre kanskje kan se det. Det er demotiverende, men tror det er det som er nøkkelen , å fortsette selvom man ikke ser noen resultater.

Hvis du ikke merker at det brenner eller bli støl i rumpa av hipthrusts så gjør de du feil....
Jeg legger fire halvannensliters vannflasker over hoftene (brusflasker fyller med vann), tar øvelsene sakte mens jeg klemmer rumpa skikkelig. Og etter 20 begynner det å brenne, og etter 25 er jeg "helt ferdig".

Innbiller meg at det hjelper etter bare et par ganger jeg for da blir jeg støl i flere dager av hele programmet mitt :P (20 min til sammen forskjellige øvelser) , men har fortsat til gode å SE noe forskjell da. Men ingen tvil om at musklene jobber.

Hvor lenge har du holdt på da? TS

AnonymBruker
Skrevet

Prøv andre øvelser en hip thrust. Personlig syns jeg ikke den tar så mye på rumpa. Kjenner det best i lårene. Jeg syns knebøy er en bedre øvelse som jeg fort blir stiv av. Kjører gjerne 3 serier med 5 reps. Altså tunge vekter. Kan ikke si at jeg har sett resultater uansett hvor mye jeg har trent den rumpa, men det er den øvelsen jeg blir stivest av. Mitt tips for å skape en illusjon av større og finere rumpe er å finne bukser som sitter pent. Eller kjøre en Sophie Elise med magefett i rumpa :fnise: Ikke at jeg syns det er spesielt pent

Anonymkode: dae82...321

Skrevet

Sumo markløft er også bra for å få større rumpe. Og prøv å ta hiptrust med strikk på knærne ca samtidig med vektene, da svir det rimelig godt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  legger opp øktene mine slik:

1-2 baseøvelser med tunge vekter 4-6 rep x 4 sett

3-4 øvelser med fortsatt tunge vekter men 8-12 reps 3 sett

1-2 øvelser med 20+ reps og 2-3 sett

Viktig å øke antall reps eller vektene hver økt, og alltid utfordre kroppen. Jeg har funnet øvelser som funker for meg, men liker å variere endel der. Trener 2-3 ganger i uken. 

Anonymkode: e59fb...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kniper du godt med rumpa da? Jeg er nybegynner jeg også så kan ikke akkurat si hva som vil gi resultater, men jeg merker det mye mer i rumpa når jeg bruker brede bein på beinøvelser. Ellers gjør låra det meste av jobben. 

Anonymkode: ea956...3e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk skikkelig ferskenrompe av den dvden til Jillian Michaels, killer buns and thighs, kunne ikke sitte på do den første uka omtrent fordi rumpa var støl, og jeg hadde trent alt mulig før for å prøve å få kontakt med rumpa. 

Her er nivå to, bare se litt. Lover deg at dette tar tak. https://rutube.ru/video/008c591fae8c4cfbbb76e88853b1c8c2/

Anonymkode: c6bf1...88a

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2018 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Fylte i fett.

Anonymkode: aac67...35a

Hvor gjorde du det og hvor mye fett og hvilke områder tok de fra?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk skikkelig ferskenrompe av den dvden til Jillian Michaels, killer buns and thighs, kunne ikke sitte på do den første uka omtrent fordi rumpa var støl, og jeg hadde trent alt mulig før for å prøve å få kontakt med rumpa. 

Her er nivå to, bare se litt. Lover deg at dette tar tak. https://rutube.ru/video/008c591fae8c4cfbbb76e88853b1c8c2/

Ser ut som tunge og effektive øvelser ja! Men jeg reagerer på at det ofte er trenere uten spesielt stor rumpe som trener andre. Sånn som hun her hadde jo ikke noe særlig stor rumpe. Muskuløs ja helt sikkert, men ikke stor i volum

• Liker 2
Gjest anonymjente21
Skrevet

Blir litt i tvil om den videoen virker selv.. Hun dama som har det programmet hadde jo ikke noe stor rompe.. Den var jo liten, hvordan kan de øvelsen fungere da, tenker jeg :P

AnonymBruker
Skrevet

Markløft og benpress. 

Anonymkode: 5fc57...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Nei dere ønsker større rumpe for the kardashian har dette som en trend nå. Neste år er det ny trend. Dere sugler på instagrambilder over photoshoppa bilder som er fake. Og skylder på at DERE vil gjøre det for dere selv. Bullshitt. Dere fikser dere for å se bedre ut for andre jenter og for å få likes i sosiale medier. Så dumme er jenter blitt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som tunge og effektive øvelser ja! Men jeg reagerer på at det ofte er trenere uten spesielt stor rumpe som trener andre. Sånn som hun her hadde jo ikke noe særlig stor rumpe. Muskuløs ja helt sikkert, men ikke stor i volum

Det har jeg ikke tenkt på, haha, for min blåste seg opp og ble skikkelig bra. Fikk mye komplimenter av venner når jeg kjøpte nye jeans. 

Skrevet

Trappegåing er hva som fikk rompa synlig trent for meg.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Trappegåing er hva som fikk rompa synlig trent for meg.

Ja, dette er et kjempebra tips og, men man må passe på at man tråkker ned med hælen på trappa da. Jeg trakka bare ned med tærne og fikk bra store legger haha, men når jeg lærte å sette hele foten på, da kjente jeg det i lår og rumpe

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...