Gå til innhold

Når går du ut om morgenen med hunden?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når går du ut om morgenen med hunden?

Min klarer å holde seg helt il 11-12. Går ut i halv ti tiden kvelden før. Skikkelig selskapsblære.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden er alltid med når jeg leverer sønnen min i bhg, så den første turen ut er mellom 8.30 og 9.30 en gang. Siste tur for kvelden er før 18.30 (siden jeg må være hjemme mens sønnen min sover ;) ), men hun får løpe ut i hagen før jeg legger meg da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en 4 mnd gammel valp. Vi går ut med han ca kl 21-22 på kvelden og går ut med han før jobb. Sa alt fra kl 06.30 til 10.00. Hadde det vært opptil hunden, så hadde vi vært ute så sent som mulig på morgenen. Han er en ordentlig B-hund :wink:

Skrevet

Min hund sover til jeg står opp, 7, 10, 12 eller 13...

Skikkelig sovegris :hjerter:

Skrevet

Jeg går ut med ham etter at jeg har dusjet om morgenen - det blir sånn i 6:30 - 7-tiden. Siste gang om kvelden er 22-23-tiden.

I helgene sover vi lenger - men da er jeg ofte er ute siste gang mellom 24 og 2.

Gjest Anonymous
Skrevet

Spørsmål fra en ikke-hundeeier: Finnes det hunde-toalett? Det finnes jo for katter, men blir kanskje noe annet med å la bikkja gjøre fra seg inne..? Eller? Tenker på dette med å ha en kasse stående dersom bikkja absolutt må på do, og man ikke har anledning til å følge den ut?

Skrevet
Spørsmål fra en ikke-hundeeier: Finnes det hunde-toalett? Det finnes jo for katter' date=' men blir kanskje noe annet med å la bikkja gjøre fra seg inne..? Eller? Tenker på dette med å ha en kasse stående dersom bikkja absolutt må på do, og man ikke har anledning til å følge den ut?[/quote']

Hmmm. Man har alltid anledning, ellers bør man ikke skaffe seg hund..

Men det går an å ha hundegård rett fra inngangsdøra :-)

Nei, det finnes ikke egne hunde-doer.

Gjest Anonymous
Skrevet
For din del' date=' ikke skaff deg hund.[/quote']

Og dette utsagnet er basert på inngående kjennskap til både hundehold og den potensielle hundeeieren går jeg ut ifa.. Fjols :P

Gjest Ninakanin
Skrevet
Spørsmål fra en ikke-hundeeier: Finnes det hunde-toalett? Det finnes jo for katter' date=' men blir kanskje noe annet med å la bikkja gjøre fra seg inne..? Eller? Tenker på dette med å ha en kasse stående dersom bikkja absolutt må på do, og man ikke har anledning til å følge den ut?[/quote']

Det fantastiske med hunder er at de ikke tenker "ah drit i, jeg gjør fra meg hvor f jeg vil om noen ikke kommer med en dass snart" slik som katter gjør, men faktisk holder seg helt til noen slipper dem ut!

Min hund holdt seg, frivillig, i 24 timer en gang.

Skrevet

Nå har jeg en valp på snart tre mnd, så hun slipper jeg ut rett før jeg legger meg sånn i 23-tiden. Og så tar jeg henne ut igjen når jeg står opp sånn ca kl. 05

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Siste tur 22.30 ca, første tur 07:30. En time etter han har fått frokost.

Tror det er forskjell om man har stor eller liten hund. Jeg har stor.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmmm. Man har alltid anledning, ellers bør man ikke skaffe seg hund..  

Man har ikke alltid anledning. Tenker på at dersom man er på jobb, på butikken, etc. Uhell kan jo skje for hunden også, at den simpelthen ikke klarer å holde seg. Eller går dette automatisk for alle hunder, at de går på do til faste tider på døgnet?

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Min gjør hvertfall det. Han maser ikke etter å gå ut med mindre han er dårlig på en eller annen måte. Han er heldigvis svært sjeldent dårlig, men er han dårlig, vil det ha skjedd mens jeg er hjemme. I løpet av ni år har han kun blitt syk (diare, oppkast) når jeg har vært hjemme.

Gjest Bollerusk
Skrevet
Han er heldigvis svært sjeldent dårlig, men er han dårlig, vil det ha skjedd mens jeg er hjemme. I løpet av ni år har han kun blitt syk (diare, oppkast) når jeg har vært hjemme.

Vet jeg er litt treig i denne tråden her, men satt og leste igjennom flere tråder i denne kategorien - og begynte å lure litt.

Hva mente du med det, Leyla..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...