Gjest HTML Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Se på denne linken: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle350382.ece Man tror knapt sine egne øyne. Disse landbruksrepresentantene og EU-motstanderne stritter i mot all sunn fornuft. Når skal de skjønne at internasjonalisering ikke kan stoppes?
Superlammet Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Ja de gjør alt de kan for å stoppe de "små" firmaene når de endelig får mulighet til å konkurrere med Tine. Jeg synes det virker som om SP's Marit Arnstad foretrekker Tine fremfor Synnøve Finden. Hvorfor kan man jo undre seg over..
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Det er jo logisk at Synnøve ikke får lov til å produsere billig samtidig som Tine gjennom haugevis av år har fått store investerings- og driftstilskudd til sine anlegg her i landet. Trist å si det, men: For en som meg, som er i tvil om jeg skal stemme AP eller Høyre, er faktisk et potensielt samarbeid med SP det beste argumentet mot å stemme AP.
Superlammet Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Det er jo logisk at Synnøve ikke får lov til å produsere billig samtidig som Tine gjennom haugevis av år har fått store investerings- og driftstilskudd til sine anlegg her i landet. Trist å si det, men: For en som meg, som er i tvil om jeg skal stemme AP eller Høyre, er faktisk et potensielt samarbeid med SP det beste argumentet mot å stemme AP. Helt enig!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 .......Når skal de skjønne at internasjonalisering ikke kan stoppes? Den uttalelsen der, blir som å sette seg i bilen, ignorere at man har bremser, gi full gass og kjøre rett i en fjellvegg.
Superlammet Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Den uttalelsen der, blir som å sette seg i bilen, ignorere at man har bremser, gi full gass og kjøre rett i en fjellvegg. Så du mener seriøst (???) at internasjonalisering av samfunnet, både politisk, kulturelt, sosialt og økonomisk kan stoppes? Eller var dette et køddeinnlegg? :-? Er igrunn en typisk holdning hos de som har fremmedfrykt.. Et land som utvikler seg til noe som er anderledes er jo forferdelig.....
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Er igrunn en typisk holdning hos de som har fremmedfrykt. Nei, jeg har faktisk ingen fremmedfrykt. Det er bare det at denne tanken om "én verdenstat" ikke vil fungere, foreløpig. Det kan kanskje komme en tid da menneskeheten har utviklet seg såpass, at man har avskaffet tyranniske "ledere", lande grenser og religioner naturlig utvannet, at dette vil fungere. Men slik verden er i dag, full av maktsyke psykopater, i både øst og vestlige verdensdeler......???? Det DU ikke forstår, er at EU er en "roundup for a fascist police state", og DET er faktisk sant! Hvor tror du disse nye kopilovene kommer fra, og ikke minst HVORFOR de kommer? I fremtiden vil dine rettigheter forsvinne. Bare vent, så skal du få se!
Gjest HTML Skrevet 23. februar 2005 #8 Skrevet 23. februar 2005 Nei, jeg har faktisk ingen fremmedfrykt. Det er bare det at denne tanken om "én verdenstat" ikke vil fungere, foreløpig. Det kan kanskje komme en tid da menneskeheten har utviklet seg såpass, at man har avskaffet tyranniske "ledere", lande grenser og religioner naturlig utvannet, at dette vil fungere. Men slik verden er i dag, full av maktsyke psykopater, i både øst og vestlige verdensdeler......???? Det DU ikke forstår, er at EU er en "roundup for a fascist police state", og DET er faktisk sant! Hvor tror du disse nye kopilovene kommer fra, og ikke minst HVORFOR de kommer? I fremtiden vil dine rettigheter forsvinne. Bare vent, så skal du få se! Noen verdensstat er det vel ikke vi snakker om? Både i Afrika, Asia, og Sør-Amerika er de nå kommet langt i sine forberedelser til sin variant av "EU", inspirert av at Europa har lykkes å bryte ned grensebarrierer, øke samhandelen, og løfte levestandarden og handelssamkvemet med de fattigere landene. Betrakter du det som en naturlig rettighet, å skaffe seg kopier av kunstnere/artisters åndsverk-arbeider? :o
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #9 Skrevet 23. februar 2005 Noen verdensstat er det vel ikke vi snakker om? Både i Afrika, Asia, og Sør-Amerika er de nå kommet langt i sine forberedelser til sin variant av "EU"....... Ja, akkurat. Man samler mange land til ett stort "rike", for så å samle disse "rikene" til ett stort. Forsøk å få fatt i noen i Rotchildsfamilien, så får du bekreftet at store unioner og "romerriker" (FN) er en "kjempefin ting". Massedrap av 5,5 Milliarder mennesker er også en "kjempefin ting", i følge mange av våre "verdensledere". ....inspirert av at Europa har lykkes å bryte ned grensebarrierer' date=' øke samhandelen, og løfte levestandarden og handelssamkvemet med de fattigere landene.[/quote'] Dette er regelrett løgn! Tror du hvirkelig på hva toppfolkene i EU sier? Det blir som å fremdeles tro på at det finnes MØV i Irak. Ikke for enhver pris, nei! Men det var da heller ikke dette som var hovedgrunnen til at disse lovene ble innført. Det er et begynnende angrep på din yttringsfrihet. Friheten til å opplyse andre om hva som EGENTLIG foregår her i denne verden.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 Et utdrag fra en analyse av FN's Agenda 21. Tolk det som dere vil.... This would mean that whole ecosystems and landscapes would have to be recovered so, that wildlife and wilderness could regain their positions. Grizzlies in Chihuahua would have an unbroken connection to Grizzlies in Alaska; the Gray Wolf would populate the area from New Mexico to Greenland and the forest and flowing plains would thrive and support pre-Colombian populations of plants and animals. "To achieve this end, human civilization must be radically restructured, vast stretches of land must be reprimitivized, roads must be ripped from the landscape, and human populations must be forcibly relocated." This will require radical population control according to the GBA. The section of the document covering the "growth in human population and natural resource consumption" suggests three possible population models for a "sustainable" global society. 1.An agricultural society - "in which most human beings are peasants ... should be able to support 5 to 7 billion people..." 2.An industrialized world society - "at the North American standard of living ... would be 1 billion." 3.Semi-industrialized society - As the more frugal European standard of living, 2 to 3 billion would be possible. The UN's GBA presents the choice of global peonage or mass genocide, and leaves the details of accomplishing either option to the ingenuity of national governments. http://www.freerepublic.com/forum/a33916.htm
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #11 Skrevet 23. februar 2005 Her er det også info om Agenda 21 http://www.womensgroup.org/agenda.html I detheletatt, skriv inn Agenda 21 i en søkemotor og les til øyet blir stort og vått
Gjest HTML Skrevet 23. februar 2005 #12 Skrevet 23. februar 2005 Ja, akkurat. Man samler mange land til ett stort "rike", for så å samle disse "rikene" til ett stort. Forsøk å få fatt i noen i Rotchildsfamilien, så får du bekreftet at store unioner og "romerriker" (FN) er en "kjempefin ting". Massedrap av 5,5 Milliarder mennesker er også en "kjempefin ting", i følge mange av våre "verdensledere". Det handler om EU og EU-lignende samarbeidsstrukturer i flere verdensregioner. Ikke noe er bedre enn det. Handel og samkvem mellom land og folkegrupper er den beste brobygger som finnes.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #13 Skrevet 23. februar 2005 Se på denne linken: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle350382.ece Man tror knapt sine egne øyne. Disse landbruksrepresentantene og EU-motstanderne stritter i mot all sunn fornuft. Når skal de skjønne at internasjonalisering ikke kan stoppes? Det er helt tydelig at det kan stoppes: Norge er jo ikke medlem.
Piglet Skrevet 24. februar 2005 #14 Skrevet 24. februar 2005 Det er helt tydelig at det kan stoppes: Norge er jo ikke medlem. Er ikke Norge medlem av internasjonaliseringen? Bare fordi Norge ikke er medlem av EU, betyr det ikke at vi ikke må forholde oss til resten av verden og globaliseringen, for ikke å snakke om div. EU-lover og reguleringer som vi må tilpasse oss etter, men ikke kan være med og utvikle. Etter min mening er den tid forbi hvor Norge skal være en produksjons-nasjon for lengst forbi, og vi burde hellere arbeide for og skape nye arbeidesplasser gjenom forskning og utvikling. Ellers er jeg helt enig med Trøffelhelt om at et samarbeide melleom Sp og Ap, kan få meg til og se meg om etter et nytt parti. Problemet er bare hvilket? H. vil vel fortsette og samarebeide med KrF som (også) er mot EU.
Gjest ikke innlogget maverick Skrevet 24. februar 2005 #15 Skrevet 24. februar 2005 Ja, akkurat. Man samler mange land til ett stort "rike", for så å samle disse "rikene" til ett stort. Forsøk å få fatt i noen i Rotchildsfamilien, så får du bekreftet at store unioner og "romerriker" (FN) er en "kjempefin ting". Massedrap av 5,5 Milliarder mennesker er også en "kjempefin ting", i følge mange av våre "verdensledere". Her ser vi tydeligvis en FN-motstander. Minner om at det etter krigen også var stor motstand mot at Norge skulle bli medlem av FN, slik det nå er en stor motstand mot EU. Forstå det den som vil...og kan, det går iallefall utenfor mine fatteevner.
Superlammet Skrevet 24. februar 2005 #16 Skrevet 24. februar 2005 Ja, akkurat. Man samler mange land til ett stort "rike", for så å samle disse "rikene" til ett stort. Forsøk å få fatt i noen i Rotchildsfamilien, så får du bekreftet at store unioner og "romerriker" (FN) er en "kjempefin ting". Massedrap av 5,5 Milliarder mennesker er også en "kjempefin ting", i følge mange av våre "verdensledere". a) Hvem nevner massedrap på 5.5 milliarder? Rimlig fjernt argument, men kommer ikke som en overraskelse. b)Hvem skal man egentlig tro på? De som faktisk sier noe med tilsynelatende godt utgangspunkt når det gjelder informasjon, eller de som allerede er fiendtlige mot unioner og gjør opp sin egen mening basert på hva de tror de ser fra utsiden? c)Hvordan vet du hva som er hovedgrunnen til at lovene ble innført? Er dette nok et argument basert på hva du tror, eller er dette noe du faktisk har beviser på?
Sheba Skrevet 24. februar 2005 #17 Skrevet 24. februar 2005 . Trist å si det, men: For en som meg, som er i tvil om jeg skal stemme AP eller Høyre, er faktisk et potensielt samarbeid med SP det beste argumentet mot å stemme AP. En trøst å høre at det er flere av oss som sliter med akkurat samme problemstilling i forkant av valget til høsten. Sukk.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #18 Skrevet 24. februar 2005 Bare for å ta fatt i det tråden opprinnelig handlet om, Synnøve Finden's "utflagging" til Estland. Grunnen til at de har begynt å produsere der er faktisk at de ble NEKTET å bygge et produksjonsanlegg der de ønsket I NORGE.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #19 Skrevet 24. februar 2005 a) Hvem nevner massedrap på 5.5 milliarder? Rimlig fjernt argument, men kommer ikke som en overraskelse. Vel, jeg får si som Bill O'Reilly: SHUT THE FUCK UP!!......og begynn å les litt. Du trenger deprogrammering!
Superlammet Skrevet 25. februar 2005 #20 Skrevet 25. februar 2005 Vel, jeg får si som Bill O'Reilly: SHUT THE FUCK UP!!......og begynn å les litt. Du trenger deprogrammering! Nok et innlegg fra en gjest jeg ikke klarer å ta seriøst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå