Gå til innhold

Gravid etter ons? Hvordan bli sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I natt hadde jeg med meg en fra byen. Jeg har aldri møtt han før. Vi gikk hjem til meg.. Jeg fikk for meg at jeg plutselig ville ha barn med han!  Han er den fineste jeg har sett i hele mitt liv. Vi hadde ubeskyttet sex.. han spurte ikke om jeg gikk på prevensjon. Men han var veldig full. Nå angrer jeg litt på det og er redd for å bli gravid...men samtidig har jeg litt lyst på en baby, jeg har ingen barn fra før. Er det stor sjans for å bli gravid? Eller tror dere at det går bra? Det skal vel litt mer til for å bli gravid?

Jeg ble veldig betatt av han. Jeg håper han ringer meg i dag, han så han skulle gjøre det. Hvordan kan man få en ons interessert i å date? Er det stor sjans? 

Anonymkode: 64d0d...65c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det sant? Du er altfor ung mentalt til å ha en unge. Du kan ikke ta vare på deg selv en gang. Håper inderlig at du ikke er gravid. Håper du bare er et ungt troll som kjeder deg. 

Anonymkode: c39e9...911

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nop. Det er sant. Men jeg tror ikke jeg er det. De fleste har vel sex mange ganger før man blir gravid. 

Men er det stor sjans for at et ons kan utvikle seg til noe mer?  

Er ikke så unge, han blir snart 21 og jeg er 19. Jeg skjønner jo det selv nå at det var en dum tanke, men skjedd har skjedd. Og jeg skal være mer forsiktig neste gang. Vil jo helst vente med barn til jeg er i et forhold, men jeg tenkte ikke slik da jeg hadde drukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som din mentale alder er 14 år, så jeg vil anbefale deg å la denne stakkars gutten være i fred og krysse fingrene for at du ikke blir gravid. Hvor stor sjansen er kommer an på hvor fruktbare dere begge er og hvor i syklusen din du er. Men andre ord ganske vanskelig å svare på for en gjeng fremmede på internett

Anonymkode: 24afe...6eb

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For de fleste gutter på 21 år så er det å gjøre en jente gravid deres største skrekk. Så dersom du er gravid, vil han mest sannsynlig prøve å overtale deg til å ta abort.  

Sjansen for et potensielt forhold med han er nok betraktelig større dersom du ikke er gravid. 

Anonymkode: 30a35...a39

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Det å planlegge barn bør virkelig ikke gjøres i fylla....   han har seg selv å takke om han kommer i en situasjon der du blir gravid. Den som har ubeskyttet sex løper en risiko. Han var korttenkt. Men du som planla dette var noe mye verre enn bare korttenkt. Å planlegge å lure han er direkte slemt. Og fullstendig tankeløst. Stakkars stakkars barn som hadde kommet opp i dette. Man kan fint bli gravid etter en ons. Kommer helt ann på syklusen din. Sikkert en 50/50 sjans. Det finnes angrepiller. Kjøp deg en. Du er ikke klar for å bli mor, og vet ikke hvor tøff alenemortilværelsen kan være både praktisk og økonomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Det å planlegge barn bør virkelig ikke gjøres i fylla....   han har seg selv å takke om han kommer i en situasjon der du blir gravid. Den som har ubeskyttet sex løper en risiko. Han var korttenkt. Men du som planla dette var noe mye verre enn bare korttenkt. Å planlegge å lure han er direkte slemt. Og fullstendig tankeløst. Stakkars stakkars barn som hadde kommet opp i dette. Man kan fint bli gravid etter en ons. Kommer helt ann på syklusen din. Sikkert en 50/50 sjans. Det finnes angrepiller. Kjøp deg en. Du er ikke klar for å bli mor, og vet ikke hvor tøff alenemortilværelsen kan være både praktisk og økonomisk. 

Nå var da ikke denne fyren noe opptatt av prevensjon heller da, så å snakke om å "lure han" blir vel langt ute på viddene. 

Anonymkode: 1d93b...4b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Troll troll troll.......

PS: ingen god ide å bli sammen med noen bare fordi man vil ha barn. Å fungere sammen som et par trengs mye mer til felles enn god sex altså

Anonymkode: d1244...571

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå var da ikke denne fyren noe opptatt av prevensjon heller da, så å snakke om å "lure han" blir vel langt ute på viddene. 

Han kan takke seg selv for å ha ubeskyttet sex. Men å PLANLEGGE er å lure. 

Resultatet er jo det samme: muligens barn. Men hadde begge vært korttenkt uten tanke for konsekvenser så er det en ting. Om hun planlegger er hun en dårligere person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den kan jeg være enig i, siden jeg mener at prevensjon er begges ansvar: den som ikke vil bli forelder(ennå), må sørge for det selv. Men det du spør om i hovedinnlegget ditt, er ikke akkurat en suksessoppskrift.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ubeskyttet sex? 

Hva om du har fått klamydia, og blir steril? Når han er villig til å hoppe til sengs med deg uten beskyttelse, er det neppe første gang. 

Ganske korttenkt om du har lyst på barn en gang. 

Anonymkode: e1d09...177

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Du trenger: Apotek, angrepille, to liter vann og en lang spasertur. 

Og ja, kanskje også en inneplante som du kan forsøke å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Han kan takke seg selv for å ha ubeskyttet sex. Men å PLANLEGGE er å lure. 

Resultatet er jo det samme: muligens barn. Men hadde begge vært korttenkt uten tanke for konsekvenser så er det en ting. Om hun planlegger er hun en dårligere person. 

TS planla det jo ikke. Det var jo bare en spontan tanke i et svakt øyeblikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I natt hadde jeg med meg en fra byen. Jeg har aldri møtt han før. Vi gikk hjem til meg.. Jeg fikk for meg at jeg plutselig ville ha barn med han!  Han er den fineste jeg har sett i hele mitt liv. Vi hadde ubeskyttet sex.. han spurte ikke om jeg gikk på prevensjon. Men han var veldig full. Nå angrer jeg litt på det og er redd for å bli gravid...men samtidig har jeg litt lyst på en baby, jeg har ingen barn fra før. Er det stor sjans for å bli gravid? Eller tror dere at det går bra? Det skal vel litt mer til for å bli gravid?

Jeg ble veldig betatt av han. Jeg håper han ringer meg i dag, han så han skulle gjøre det. Hvordan kan man få en ons interessert i å date? Er det stor sjans? 

Er du seriøs med meg nå? Du er jo overhode ikke mentalt voksen nok til å bli gravid, utifra det du skriver her ser jeg jo det.
Ta en angrepille og ta deg sammen! Dette her er på grensen til å bli en personlighetsforstyrrelse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS planla det jo ikke. Det var jo bare en spontan tanke i et svakt øyeblikk. 

«jeg fikk for meg at jeg ville ha barn med han» og så ha ubeskyttet sex er jo å planlegge selv om det var like før sexen skjedde. 

Hvor lang tid i forkant må det gå for å kalle det planlegge? Hun planla det ikke før hun møtte han, men før sexen skjedde. Hadde hun kommet på det i det det gikk for han så er det spontant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sjansen for å blir gravid er rundt 25 % om man har sex under eggløsning. Det kan fint skje på et samleie. 

Et forhold som starter med en graviditet og en mann som blir presset inn i det, ender veldig sjeldent godt. Mest sannsynlig så stikker han og du ender opp som alenemor. 

I tillegg så er risikoen for kjønnssykdommer stor. Så få sjekket deg. 

Og bruk hodet heretter. 

Anonymkode: 95e6d...a38

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man er så ung er det fort gjort å bli øyeblikkelig stormforelsket i noen man bare ligger med. Sannheten er som regel at han trodde dere bare brukte hverandre for en hyggelig kveld. Og du vet vel egentlig veldig lite om han, og vil sikkert ikke like han så godt når du blir kjent med han.

Det skjer sjeldent at man fortsetter å møtes etter ons, særlig i deres alder. Og de sier alltid at de skal ta kontakt igjen, men de gjør det som regel bare neste gang de er full og vil ha seg noe. Hvis han gjør det så sier du nei! Hvis ikke havner du i en sirkel hvor du tar den lille oppmerksomheten du får, knust og forelsket, og han bare bruker deg over lang tid.

Men man skal aldri si aldri, jeg møtte min mann sånn. Nå var vi 26 da, og hadde felles venner, slik at vi naturlig møtte hverandre flere ganger igjen etterpå. Hvis han var en vilt fremmed så er du avhengig av at det opprettes en dialog og at en tar initiativ til noe mer.

Imens du venter på at han tar kontakt går du og kjøper angrepille og bestiller klamydiasjekk hos legen. Du vil ikke bli gravid, det er en stor sjanse for at du blir sittende alene med et barn og ikke får tatt noe utdanning på mange mange år. 

Anonymkode: 870b8...2ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nop. Det er sant. Men jeg tror ikke jeg er det. De fleste har vel sex mange ganger før man blir gravid. 

Men er det stor sjans for at et ons kan utvikle seg til noe mer?  

Er ikke så unge, han blir snart 21 og jeg er 19. Jeg skjønner jo det selv nå at det var en dum tanke, men skjedd har skjedd. Og jeg skal være mer forsiktig neste gang. Vil jo helst vente med barn til jeg er i et forhold, men jeg tenkte ikke slik da jeg hadde drukket. 

Vær så snill å ta en angrepille, og ikke prøv å få barn med ett ons.

Jeg fikk selv barn som 19åring. Og selv om vi da allerede hadde vært samboere i 1,5år, og kjærester enda lengre var det kjempetøft å få barn så tidlig. Vi brukte også kondom, så når vi først sto oppe i situasjonen hvor vi fant ut at vi ventet barn (8uker på vei), kunne ingen av oss klandre hverandre, og ingen av oss følte på noen skyldfølelse. Likevel gikk samboeren min helt i kjelleren, det samme gjorde jeg, og det var kjempetøft for forholdet vårt. Det endte godt for vår del, og jeg elsker familien min, men vi fikk en mye hardere start enn hva vi hadde trengt å få. Nå, 3år senere bruker vi både spiral og kondom, bare fordi jeg nekter å gå igjennom en vond og uplanlagt graviditet til - neste gang vil jeg kose meg hele svangerskapet igjennom. Og det tror jeg egentlig du hadde ønsket også :)

Du har ingen garanti på at du i det heletatt vil like gutten når dere blir ordentlig kjent og vice versa. Sannsynligheten for å bli alenemor i den situasjonen er ikke akkurat kjempeliten - selv godt etablerte par knekker sammen under ansvaret som følger med det å få barn, det er mye! Og det å være alene eller samværsmor, måtte krangle med barnefaren om samvær allerede så ung er ikke noe å trakte etter.

Jeg har et tidligere forhold som begynte med et ons. Men det hadde nok vært vanskeligere å få det til å fungere hvis det hadde vært barn på vei allerede etter første møte. Det varte jo ikke lengre enn ett år, men det hadde sine grunner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, nå tror jeg at jeg er litt fucked. Jeg dro til apoteket nå, kjøpte eggløsningstest og angrepille.. Angrepillen tok jeg, testen også og den viser at jeg er fruktbar.. Hva gjør jeg nå?? I tillegg har jeg økt risiko for å få blodpropp og det er egentlig ikke bra for meg med angrepille, men det sa jeg ikke til apoteket. Jeg tok også en pepille rett før jeg dro på apoteket. En jeg hadde liggende på et brett jeg aldri bruker.. Nå er jeg kvalm, kanskje jeg bare innbiller meg det. Er skikkelig redd nå, det her var en dårlig ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...