Dawn Skrevet 23. februar 2005 #1 Del Skrevet 23. februar 2005 Alltid like vanskelig å starte på nytt. Det føles også som jeg sniker meg inn et sted jeg ikke har lov til å være. Men jeg er Og jeg burde ha visst om dette i minst 5 uker, men det har jeg altså ikke. Sambo bor for tiden i Sør-Amerika, men han var hjemme i jula. Åpenbart, ikke sant? Får skrive mer senere, jeg bare surrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 23. februar 2005 #2 Del Skrevet 23. februar 2005 som dagbok skriver her hos oss! Og gratulerer masse med spire i magen! Så spennede! Lykketil! Klem lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. februar 2005 #3 Del Skrevet 24. februar 2005 som dagbokskriver Dawn! Og gratulerer med den lille spiren! Håper du vil trives her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 24. februar 2005 #4 Del Skrevet 24. februar 2005 Velkommen velkommen Blir spennende å se hvordan det går med deg og den lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 24. februar 2005 #5 Del Skrevet 24. februar 2005 Velkommen inn hit :D Skal bli spennende å følge deg videre i svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 24. februar 2005 #6 Del Skrevet 24. februar 2005 Velkommen hit!!! Håper du får en super tid fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. februar 2005 #7 Del Skrevet 25. februar 2005 Klart du har lov til å være her. Sidene heter Graviditetsdagbok, verken mer eller mindre. Og du er jo gravid, ikke sant? Du ligger 1/2 - 1 uke foran meg i løypa, så jeg kommer nok til å følge med litt. Har tittet i den andre dagboken din. Formen er bedre nå, etter hva jeg skjønner? Ikke så kvalm nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 25. februar 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 25. februar 2005 Tusen takk, Lilletrollet! Klips: Jeg vet jeg har lov til å være her, men det føles bare så rart når det er min tur. Moro at noen er ca like langt som meg! Blir nok til at jeg følger litt med hos deg også. Formen er helt på topp, jeg sover bare litt mer enn vanlig. Jeg har jo stikkinger nederst i magen, + en del hodepine. Kanskje ikke helt på topp likevel. Mamma hadde visst store plager i sine svangerskap, så jeg er superfornøyd enn så lenge! Jeg har brukt de siste par dagene til å surfe litt rundt etter lister over hva vi trenger. Det varierer en del fra side til side, men nå har jeg en liten anelse. Ikke minst gleder jeg meg til at sambo skal pusse opp det som blir barnerommet! Surrer noen små ideer rundt i hodet mitt allerede. Apropos lister, jeg har begynt på flere selv. Klær, utstyr, ideer til rommet, spørsmål... Panikken har også begynt å melde sin ankomst... i natt bråvåknet jeg av et mareritt om bleier av alle ting. Hvor mye koster en pakke? Hvor mange pakker går det med på en uke? Tenk om jeg tar den på bak-frem! Eller om barnet ikke vil bruke bleie? Og tenk om butikken er tom for bleier når den lille kommer ut! Fant ingen svar i tekoppen, men den gjorde godt for resten av nattesøvnen. På mandag får jeg besøk av en venninne. Hun har en datter på 10 mnd og har meldt seg frivillig til å svare på alt jeg har av spørsmål. Kanskje jeg til og med får lære hvilken vei bleia skal på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 26. februar 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 26. februar 2005 Søndag nå, og jeg er 10+2 Har fått tenkt en del bare siden i går, og er svært fornøyd med å slippe 12 ukers venting. Jeg har bare 2 uker til den magiske grensen! :rosasmil: Føles også spesielt å vite hva jeg gjennomgikk i fjor, og hvordan følelsene kan være så totalt anderledes denne gangen. Får dårlig samvittighet for det jeg gjorde, og føler det litt rart at jeg får en ny sjanse. :klø: Men nå skal jeg bare være glad! Sykehuset her i byen har mildt sagt et dårlig rykte angående fødeavdelingen, og jeg ser virkelig ikke frem til å føde der. Det er heldigvis ikke så langt til neste sykehus, og jeg kan jo være heldig å få lov til å føde der? Dessuten er det jo et halvt år til... jeg har god tid til å krangle meg til det jeg vil. Jeg er ikke særlig sporty av meg... jeg går tur nesten hver dag, men ut over det er jeg temmelig lat. Nå har jeg fått et akutt behov for å hoppe og sprette og svette som en gris. Jeg har klart å holde meg, for jeg fant ut at man ikke skal bli mer anpusten enn at man klarer å snakke. Nå skal jeg legge ansiktsmaske og synke ned i godstolen med siste nummer av Woman og en Bocca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 28. februar 2005 SÅ lenge var jeg i paradis. Har heldigvis legetime denne uka, skal forlange å få Stemetil. Jeg orker ikke å måtte kaste opp hver gang jeg gjør mer enn å ligge rett ut. Tygger Kapteinkjeks for harde livet her. Må en snartur på butikken (trenger påfyll av kapteinkjeks og farris)topp med masse hjerter på. Sånn har jeg ikke! PÅSKEN er planlagt! Blir hyttetur med sambo og den "gamle" vennegjengen. Mange av dem jeg ikke har sett på flere måneder, så det blir veldig moro. Ser ut som det er ei til som ikke kan drikke alkohol. Om alt går bra :rosasmil: Jeg lå og stakk fingeren borti magen før jeg sovnet i natt. Forsøkte å kjenne etter om jeg fant noe der, men det er lite å sammenlikne med. Det gikk til slutt opp for meg at det ER en liiiiten baby der inne! :hjerter2: Og så måtte jeg ringe sambo igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. februar 2005 #11 Del Skrevet 28. februar 2005 Beholder en grønn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 1. mars 2005 Den har jeg og. Sovnet før kl 20 i går. :oops: Men jeg våknet kl 9 i dag, full av energi! Tømte ut alt av kjøkkenskap og skuffer, vasket overalt jeg kom til og tok oppvasken som i dag bestod av hele kjøkkenutstyrsbeholdningen. Fra gulv til tak, og alt i mellom. Inkludert komfyr og kjøleskap og vindu. Etterpå ryddet jeg på stua og gikk i gang med å sortere alle papirene mine. Fikk meg til å kaste nesten 3/4, så jeg er superfornøyd! Merker at jeg har vært på bena i hele dag, for nå ble jeg fryktelig sliten. Må finne ut om det er ok å ta solarium med baby i magen, for det frister veldig nå. Må uansett på butikken siden jeg er tom for farris. Og dersom jeg tar det på kjøpesenteret, har de konditori med italiensk is... tiramisú-, kinderegg- og banan-is står på ønskelisten i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 1. mars 2005 Surrehue!!! Jeg glemte å kjøpe farris, og at jeg skulle ha is.. holdt på å glemme solarium og. :oops: Men det var skikkelig deilig å ligge i varmen (og ikke minst lyset) en halvtime. Jeg gjør det så sjelden, må huske å gjenta! Kom inn i butikken og så en hylle med vitaminer, tenkte jeg skulle kjøpe gravitamin. Men den hadde de selvfølgelig ikke. Så skulle jeg dekke sjokoladebehovet og lette etter en pose browniesmix. De hadde ikke det heller! Kjente tårene presset på og vurderte å sette fra meg kurven og gå, tenk så flaut å grine fordi butikken ikke har det jeg vil ha! Men så oppdaget jeg en eske med ca samme sak fra Freia i hyllen over. Mens jeg stod i kassen kom jeg på at jeg ikke hadde liten form hjemme, så jeg løp inn på Nille og kjøpte en liten brødform til 59,-. Nå skulle jeg blande sammen egg, smør og mix'n, og så at det fulgte med en liten pappform i esken. Dette ble dyre brownies!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 8. mars 2005 Savner mamma! Jeg har jo stemor (som jeg også kaller mamma), hun har vært der siden jeg ble født sånn ca. Men det er noe spesielt med mamma. Sover stort sett bort dagene, gjør lite fornuftig. Har kjøpt meg et par høyhælte hvite silkeblomst. Og så venter jeg på sambo så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 9. mars 2005 #15 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei Dawn! Nå har jeg lest hele denne boka og den forrige - og GURIMEG for en runde du har hatt det siste halve året da jenta mi??? Under at du fremdeles står på to bein - knalltøff er du!!! Og så skriver du så herlig i tillegg - flirer godt av formuleringene dine (altså, jeg LER ikke av deg, men du er bare så morsom at jeg må knise innimellom ) I'll be back! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 9. mars 2005 #16 Del Skrevet 9. mars 2005 Forresten...gjør det noe om jeg låner den kjedebrev-liste-tingen din inn i dagboka mi? var så morsom..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 11. mars 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 11. mars 2005 Takk for hilsen, Espera! Bare hyggelig å kunne more deg. (du kan selvfølgelig ta det du finner interessant) Jeg kom nettopp hjem fra sykehuset. Begynte å blø da jeg stod i dusjen på morgenen i dag... :o Var livredd, men kom meg raskt inn til sykehuset, ble undersøkt gang på gang, og selv om de ikke var helt tydelige i hva som hadde skjedd, mener de nå at alt er ok. Så da stoler jeg på dem. Forstod ikke så mye av ultralyden, men jeg fikk se et lite hjerte slå! I'm in love :hjerter2: (De mente jeg er 12 uker på vei. Det stemmer temmelig nøyaktig med min telling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #18 Del Skrevet 16. mars 2005 Formen er finog nedprioriterer KG. :oops: Det skjer svært lite for tiden, bortsett fra inni den lille lykkeboblen jeg er i. Der er det mye og . Til helgen skal jeg være sammen med gravid venninne (hun er ca 3 uker "bak" meg) og skjemme oss bort. Skikkelig jentehelg med god mat og drikke, skjønnhetsprodukter, sladder og en dårlig film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 22. april 2005 #19 Del Skrevet 22. april 2005 Hvordan står det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 30. april 2005 Forfatter #20 Del Skrevet 30. april 2005 Det går helt supert, Klips! :D Har bare glemt bort KG. :oops: Sambo er hjemme igjen, vi har det kjempebra sammen og vi flytter inn i nytt hus i juli. Nytt for oss i hvert fall. Det har 3 soverom og bad i 2. etasje, og 2 stuer, kjøkken, toalett, stor bod, vindfang og veranda i 1. etasje. Vi får til og med en liten hage! Og gjeld. Siden sist jeg var innom her har jeg hørt juniors hjerteslag og vært på ultralyd. Helt fantastisk å høre og se. Har bestilt privat ultralyd, av egoistiske grunner. Skal dit i uke 30. :hjerter2: Jordmor var helt sikker på at hun så en liten . Litt vanskelig å bli enige om navn, men vi har god tid. Magen har blitt skikkelig stor nå, har kjent litt bevegelse siden uke 15-16, men den siste uka har det vært livlig. Kan fort gå noen dager mellom hver gang, men jeg er aldri i tvil om hva det er lenger. Og så har jeg noen småplager med bekkenet. Svømmer en gang i uken og går tur i skogen et par ganger i uken, så jeg holder det i sjakk. Sambo er enestående når det gjelder å hjelpe til, jeg tror ikke jeg har gjort noe som helst husarbeid på snart en måned. Jeg har blitt skikkelig dårlig på å ta kontakt med venner. Det hadde jeg ikke helt regnet med. Går fortsatt rundt i min egen lille verden og ordner med mitt. Har ennå ikke funnet helt ut hva jeg har gjort de siste ukene. Til nå har vi fått låne seng, samt kjøpt vogn, bilstol, noen klær og kommode til barnerommet. Ellers har vi fått en del klær og spleiset på et videokamera med svigers (som vi beholder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå