Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene fått et økende antall grå hår som viser godt da jeg har brunt år. Det er imidlertid ikke slik at hele håret har blitt grått, det er for det meste ved tinningene og ellers litt her og der. Inntil nå har jeg farget håret med hjemmefarge hver 6-8 uke (15 min i røttene, og 5 min med resten), men for det første rekker de å vokse seg ganske lange og synlige mellom hver gang jeg farger, og for det andre synes jeg ikke at fargen dekker godt nok etter en stund. Jeg kan heller ikke farge noe oftere, da kommer jo håret til å bli altfor mørkt. Jeg vet at frisørene har metoder for å farge grå hår, men dette har jeg ikke råd til. Jeg lurer derfor på om noen har noen tids til hjemmefarging som funker bra på grå hår, som er billig og enkelt og som gjør at man kan beholde den fargenyansen man ønsker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Buzzcut underhåret.

Anonymkode: 81726...609

Skrevet
På 28.4.2018 den 10.57, *melis* skrev:

Jeg har de siste årene fått et økende antall grå hår som viser godt da jeg har brunt år. Det er imidlertid ikke slik at hele håret har blitt grått, det er for det meste ved tinningene og ellers litt her og der. Inntil nå har jeg farget håret med hjemmefarge hver 6-8 uke (15 min i røttene, og 5 min med resten), men for det første rekker de å vokse seg ganske lange og synlige mellom hver gang jeg farger, og for det andre synes jeg ikke at fargen dekker godt nok etter en stund. Jeg kan heller ikke farge noe oftere, da kommer jo håret til å bli altfor mørkt. Jeg vet at frisørene har metoder for å farge grå hår, men dette har jeg ikke råd til. Jeg lurer derfor på om noen har noen tids til hjemmefarging som funker bra på grå hår, som er billig og enkelt og som gjør at man kan beholde den fargenyansen man ønsker?

Snakk med frisøren din om å få laget noen lysere striper/highlights i håret ditt. Det gjør etterveksten mindre synlig. Alternativt kan du kjøpe ettervekstspray (farget spray) som du bruker mellom hver gang du farger håret, så kan du la det gå lenger mellom hver farging. Du kan prøve en "color refresh", men jeg er usikker på om den dekker grått hår tilstrekkelig.

Et tips jeg fikk av frisøren min når det gjelder farging av ettervekst hjemme, er å kun farge etterveksten langs hårskillet og hårfestet, ikke farge hele håret. For å få en jevn overgang, kan du "dra" fargen litt ut ved hjelp av en frisørkam. 

Skrevet

Hva med å farge håret blondt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...