meeeg9 Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Skjer dette med bare meg eller har folk som bruker tinder forandret hvordan de bruker datingtjenesten? Jeg har hatt tinder i 4 år, og før pleide jeg å få meldinger fra alle jeg matchet med. Nå får jeg melding i snitt 1/20 mann jeg matcher med. Vanligvis er det jeg som må starte en samtale. Før var det ikke sånn Og når jeg prater med de, dør samtalen fort. Jeg pleide å ha lange chatting med menn før. Det går forsåvidt bra, men verre er det når samtalen dør og de velger å slette meg. Jeg bryr meg egentlig ikke, jeg blir bare forundret og lurer. Hva kommer det av at menn føler for å slette matchen? Jeg har hatt dårlige samtaler med andre jeg óg, eller der jeg har funnet ut at vi ikke er ute etter det samme, men likevel så gidder jeg ikke å bruke tid på å gå igjennom matchene mine og slette de. Og mest av alt blir jeg forundret over når noen påstår at min profil er falsk. Før jeg får spurt om hvorfor de tror det, har jeg allerede blitt sletta 😅 jeg bare undrer...
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Hvis du har hatt samme profil i 4 år, så er det klart utvalget vannes ut. Har egentlig aldri opplevd at menn sletter matchen - synes heller det ofte er motsatt, at menn alltid synes det er greit å ha matchen der. Ang. falsk profil - hva slags bilder har du? Anonymkode: 77d60...2a2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Når du har vært der i fire år kan det være at mennene har fått opp ansiktet ditt mange ganger hvis de selv har registrert seg flere ganger. Ang. falsk profil virker det veldig merkelig. Ligner du på en kjendis? Anonymkode: f9e13...32e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Selv om matchen forsvinner er det ikke alltid mannen sletter matchen. Han kan ha slettet sin profil. Anonymkode: f9e13...32e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Ja jeg merker det også. Før skrev matchene mine hele tiden og jeg matchet med alle jeg likte. Nå etter 2 år i forhold og ny runde på tinder, så matcher jeg med kanskje bare halvparten, og nesten ingen av de skriver. Jeg har til og med prøvd å bruke samme bilde som jeg brukte den gang. Anonymkode: 5e6f5...ae6 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 Jeg har også lagt merke til at nesten ingen av matchene starter en samtale. Hvis jeg starter samtalen stiller de aldri spørsmål tilbake heller. Skjønner ikke helt greia. Har vel blitt sånn at enkelte mannfolk bare sparer på matcher for å skryte av hvor mange de har? Anonymkode: 2983f...429
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også lagt merke til at nesten ingen av matchene starter en samtale. Hvis jeg starter samtalen stiller de aldri spørsmål tilbake heller. Skjønner ikke helt greia. Har vel blitt sånn at enkelte mannfolk bare sparer på matcher for å skryte av hvor mange de har? Anonymkode: 2983f...429 Ja, tror det. Virker sånn Anonymkode: 5e6f5...ae6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 Mange begynner å bli lei av Tinder. Hele konseptet er dessverre bygget opp litt slik at det er en selvutslettende ond sirkel som forsterker den negative effekten jo verre det blir. Som å prøve å balansere en blyant uten at den faller ene eller andre veien. Når den først begynner å falle, så fortsetter den bare å falle fortere og fortere pga. tyngdekraften, da det ikke er noe effekt som motvirker og prøver å holde den i balanse. I Tinders sammenheng ser man dette fenomenet ved at det har falt i retningen av at menn som prøver å være litt selektive i likes ikke får spesielt med respons. Det er kvinnene som har "makten". Menn går da mer aggressivt til verks ved å like "alle" og går til slutt lei. Resultatet er at kvinner får match med nesten hvem som helst de prøver å like, og disse matchene er mye mindre selektive, med folk man ikke nødvendigvis genuint har en interesse for. Kvinnene blir lei, liker færre, og dermed har man en ond sirkel. Hele systemet vannes ut. Hvis man tenker at utgangspunktet var at balansen var helt 50/50 mellom kvinner og menn, så kunne det i motsatt fall hypotetisk vært slik at menn og kvinner hadde skiftet plass. Mennene hadde "makten", kvinnene fikk få matches, begynte å like alle, og menn hadde vært de som ble lei av å bli overøst med uinteressante matcher. Tinder har ingen mekanisme som gjenoppretter balansen når det begynner å falle. Dette har utviklerne hatt all verdens tid til å finne ut av og rette opp i, men det har de ikke klart. Nå begynner det å dø ut. Anonymkode: f282f...649 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 Det er ødeleggende for voksne personers selvbilde å drive med nettdating... Det er en måte å bli kjent, men det er vanedannende. Så fort en date begynner å føles hverdagslig og den store spenningen er over (som regel etter 2-3 mnd hvis man har fortsatt etter de første datene) - da begynner suget etter å logge seg inn på nettdatingen igjen. Hvem tar kontakt og er det noen nye man ikke har sett før? Det går masse folk rundt og lengter etter kjæreste, og så driver alle og ødelegger for seg selv med å være så avhengig av nettdatingen. Det er synd og ikke bra egentlig. Anonymkode: f6404...1f4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 Tenkte akkurat på det samme i dag. Aldri noen av mine matcher som skriver til meg heller. Eller hvis de gjør det skriver de hei og når jeg svarer så skriver de ikke noe mer. Ser ikke helt poenget med å være der mer! Tenkte å prøve å gjøre slik som dere skriver at gutter gjør, sveipe alle til høyre bare for å se🙈 Anonymkode: 009fe...daa
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #11 Skrevet 29. april 2018 Jeg synes egentlig det er bra at Tinder dør litt ut. Det er så overfladisk, men har likevel blitt dateapp nummer én som alle skal bruke. Det har fått spilt ut sin rolle nå. Alle andre datingtjenester er egentlig bedre. Går mer i dybden osv. På tide at de også får en sjanse. Anonymkode: f282f...649
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #12 Skrevet 29. april 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange begynner å bli lei av Tinder. Hele konseptet er dessverre bygget opp litt slik at det er en selvutslettende ond sirkel som forsterker den negative effekten jo verre det blir. Som å prøve å balansere en blyant uten at den faller ene eller andre veien. Når den først begynner å falle, så fortsetter den bare å falle fortere og fortere pga. tyngdekraften, da det ikke er noe effekt som motvirker og prøver å holde den i balanse. I Tinders sammenheng ser man dette fenomenet ved at det har falt i retningen av at menn som prøver å være litt selektive i likes ikke får spesielt med respons. Det er kvinnene som har "makten". Menn går da mer aggressivt til verks ved å like "alle" og går til slutt lei. Resultatet er at kvinner får match med nesten hvem som helst de prøver å like, og disse matchene er mye mindre selektive, med folk man ikke nødvendigvis genuint har en interesse for. Kvinnene blir lei, liker færre, og dermed har man en ond sirkel. Hele systemet vannes ut. Hvis man tenker at utgangspunktet var at balansen var helt 50/50 mellom kvinner og menn, så kunne det i motsatt fall hypotetisk vært slik at menn og kvinner hadde skiftet plass. Mennene hadde "makten", kvinnene fikk få matches, begynte å like alle, og menn hadde vært de som ble lei av å bli overøst med uinteressante matcher. Tinder har ingen mekanisme som gjenoppretter balansen når det begynner å falle. Dette har utviklerne hatt all verdens tid til å finne ut av og rette opp i, men det har de ikke klart. Nå begynner det å dø ut. Anonymkode: f282f...649 Dette har du tenkt godt igjennom Tror teorien din stemmer da. Anonymkode: a7fce...3ba
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #13 Skrevet 29. april 2018 Jeg har vært av/på på tinder I noen år, har snakket med en drøss av damer og er rett og slett drittlei av å presentere meg og prøve å bli kjent. Nesten ingen damer er I stand til å holde en samtale, de svarer med enstavelser, de virker uinteressert eller er rett og slett kjedelige.. Anonymkode: 8df93...f0f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #14 Skrevet 29. april 2018 Ikke ment som noen anklage mot damer, jeg forstår hvorfor det blir sånn. Anonymkode: 8df93...f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå