Gå til innhold

Nye Haugenstua skole- erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på litt boligannonser på Stienga- og ser den sokner til Haugenstua skole.

I utgangspunktet var det veldig høy innvandrerandel der, men er det gjort noe med inntaksregler i området mtp hvor man sokner som gjør at andre områder også sokner til dit?

Er ikke ute etter «Groruddalen er grusomt fordi jeg kjenner 1 som har vært der» innlegg. 

Jeg lurer på om Haugenstua er ventet mer variert elevsammensetning fremover eller om det er de samme områdene som før som sokner dit. 

Anonymkode: 78d35...b75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du får med bittelitt av Stovnerveien og "gammle Stovner," men ikke mye. Spørs hvor langt perspektiv du har, selv gammle Stovner blir jo sagte men sikkert kjøpt opp av våre nye landsmenn. Det er få unge norske barnefamilier som flytter dit, det er jo en god del nordmenn igjen, men de er ofte gammle og har ikke barn i skolealder. 

Anonymkode: 351fb...266

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du får med bittelitt av Stovnerveien og "gammle Stovner," men ikke mye. Spørs hvor langt perspektiv du har, selv gammle Stovner blir jo sagte men sikkert kjøpt opp av våre nye landsmenn. Det er få unge norske barnefamilier som flytter dit, det er jo en god del nordmenn igjen, men de er ofte gammle og har ikke barn i skolealder. 

Anonymkode: 351fb...266

Finnes det noen statistikk på det?

Jeg kjenner til endel som flytter til Holmlia/Stovner - og de er alle høyt utdanna og med etnisk norsk bakgrunn. Men jeg vet jo at det er stor forskjell på skoler internt - og lurer på om det finnes statistikk for dette med innflytting til Gamle Stovner og innvandrerandel?

Anonymkode: 78d35...b75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...