Gå til innhold

Mareritt om eksen. Hvordan gå videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette..kanskje delvis skrive for å forsøke å få orden i eget hode, delvis for å få råd. Greia er at for halvannet år siden ble jeg dumpet av samboeren min. Det kom litt som lyn fra klar himmel og jeg synes det var veldig vanskelig å bare skulle godta denne avgjørelsen. Det var jo en avgjørelse som hadde store følger for meg og mitt liv, men som jeg på ingen måte hadde fått mulighet til å ta del i. Han hadde bestemt seg for at forholdet var over og det var ingenting jeg kunne gjøre med saken. Burde kanskje tenkt at dette kunne ha hjulpet meg til å gå videre, det er jo ingen vits i å dvele over ting man uansett ikke får gjort noe med? Men tiden etterpå ble det verste jeg foreløpig har gått gjennom, og sorgen ble nok kanskje forsterket av at han etter kun et par måneder fikk ny kjæreste. Han har forsikret meg om at det ikke var noen overlapp her, noe jeg velger å tro på, men jeg vet samtidig at de kjente hverandre før det ble slutt mellom oss. Følelsen av å ha blitt "byttet ut" var/er veldig sterk, og selv om jeg innser at det nå har gått såpass lang tid at jeg burde ha kommet meg over det er dette fortsatt vanskelig å svelge. Og her kommer vi vel på en måte til poenget - hvordan i alle dager går man videre? Jeg har virkelig ikke lyst til å "dyrke min egen sorg", men er samtidig redd for at dette er noe jeg aldri har fått til å bearbeide ordentlig. Jeg har nemlig med jevne mellomrom mareritt om denne eksen, senest nå i natt. Det kan for eksempel dreie seg om at jeg møter på ham sammen med den nye kjæresten, og at jeg da forsøker å gjemme meg for de fordi de ser fantastiske ut mens jeg føler meg uflidd og stusselig.

Jeg har det nok ikke så godt med meg selv og føler meg sjelden komfortabel med eget utseende, og det kan godt være at dette forsterker denne kjærlighetssorgen - hvis jeg fortsatt kan kalle det det. Det har nemlig skjedd ganske mye i livet mitt etter at det ble slutt (bortsett fra på kjærlighetsfronten da) og jeg føler absolutt ikke at jeg vil ha ham tilbake. Jeg er rett og slett på et annet sted i livet nå, og føler ikke at eksen ville ha hatt noen naturlig plass i det livet jeg lever nå. Så hvorfor disse marerittene?...

Og er det sånn som noen sier, at man må møte en ny for at man virkelig kan komme seg videre? Eller er det heller sånn at man virkelig må komme seg over den gamle før man kan møte en ny?

Litt tall til info:

Jeg er 27 år, eksen 29. Det ble slutt for 1,5 år siden. Vi hadde da vært sammen i 3,5 år. Vi har null kontakt i dag og bor i 2 forskjellige byer. 

Svært takknemlig for innspill :)

Anonymkode: 6d1ff...1d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømte også mye om eksen min før, men mest i de første månedene etter det ble slutt. I den perioden tenkte jeg mye på han, og det ble vanskelig å la være når jeg drømte om han hver eneste natt. På et tidspunkt gikk det over, så du må nok bare vente. Jeg er veldig sånn at jeg må møte en ny for å virkelig komme videre, så det er vel kanskje mitt beste råd

Anonymkode: 1ff8c...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...