Gå til innhold

Ser dere på mennesker som bruker emojis som mindre intelligente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da mener jeg mennesker som bruker store mengder emojis, typ 5 stk i en setning.

Anonymkode: 2da6b...97d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 1ac8b...e9a

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på settingen, hvis det å bruke 5+ emojis i en setning for en spøk, så ville det ikke gjort meg noe. 
Jeg trenger uansett et bredere perspektiv over personen, for å kunne bedømme dens intelligens, det ville jeg trodd at de fleste trenger, men kanskje ikke alle ;) 

• Liker 3
Gjest Aria Montgomery
Skrevet

Nei, jeg ser på de som kreative 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Det kommer an på settingen, hvis det å bruke 5+ emojis i en setning for en spøk, så ville det ikke gjort meg noe. 
Jeg trenger uansett et bredere perspektiv over personen, for å kunne bedømme dens intelligens, det ville jeg trodd at de fleste trenger, men kanskje ikke alle ;) 

Joda, det er jeg enig med. Dog kan man få et lite inntrykk, men det trenger selvsagt ikke å stemme. Hvordan man skriver, og ordlegger seg (både muntlig og skriftlig) kan være en indikator på hvor intelligent en person er. Mitt inntrykk er at mennesker som bruker overdrevent mye emojis vanligvis ikke er spesielt flinke til å ordlegge seg, og skriver veldig "enkelt", i den forstand at man får inntrykk av at de er enkle mennesker. Dette gjelder selvsagt ikke alle, og mange som bruker overdrevent mye emojis er nok intelligente mennesker, men man fremstår ikke særlig intelligent hvis man bruker såpass mange emojis i en setning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er jeg enig med. Dog kan man få et lite inntrykk, men det trenger selvsagt ikke å stemme. Hvordan man skriver, og ordlegger seg (både muntlig og skriftlig) kan være en indikator på hvor intelligent en person er. Mitt inntrykk er at mennesker som bruker overdrevent mye emojis vanligvis ikke er spesielt flinke til å ordlegge seg, og skriver veldig "enkelt", i den forstand at man får inntrykk av at de er enkle mennesker. Dette gjelder selvsagt ikke alle, og mange som bruker overdrevent mye emojis er nok intelligente mennesker, men man fremstår ikke særlig intelligent hvis man bruker såpass mange emojis i en setning. 

Totalt feil!! Mange som uttrykker seg helt utmerket både skriftlig og muntlig bruker en del emojis for å understreke følelsene i setningene.

Anonymkode: a122b...677

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er helt enig med deg! Nå har aldri jeg kommet over en person som bruker så mange emojies, eller overhode pleier å bruke mer enn 1 emojies en gang i blant. Så jeg har aldri fått følt helt på det heller, foruten overdrevet bruk av dem - i en spøk. 

Skrevet

Jeg reagerer på det, det virker på en måte upassende og alt etter situasjonen kan det virke manisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bruke emojis kan være en måte å uttrykke seg på som sitter lettere hos noen enn andre. Noen tenker i bilder, noen tenker i språk, noen gjør ingen av delene. Det virker ganske logisk at mennesker som tenker mer visuelt føler at det er lettere å kommunisere visuelt i form av emojier enn mennesker som tenker i språk og har en dialog i hodet sitt

Anonymkode: 02f34...7fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Totalt feil!! Mange som uttrykker seg helt utmerket både skriftlig og muntlig bruker en del emojis for å understreke følelsene i setningene.

Man trenger ikke å bruke overdrevent mye emojis til det hvis man er flink til å ordlegge seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å bruke overdrevent mye emojis til det hvis man er flink til å ordlegge seg. 

Muligens du ikke har fatta poenget med det??? Har faktisk flere venner som kan ordlegge seg helt perfekt skriftlig og som kan skrive hele setninger bestående av kun emojis.....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker vel heller omvendt, på de som ikke bruker i det hele tatt.

Anonymkode: b24ae...f0c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker vel heller omvendt, på de som ikke bruker i det hele tatt.

Anonymkode: b24ae...f0c

Hvorfor tenker du det?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligens du ikke har fatta poenget med det??? Har faktisk flere venner som kan ordlegge seg helt perfekt skriftlig og som kan skrive hele setninger bestående av kun emojis.....

Tviler ikke, men selv om man klarer å skrive setninger som er gramatisk riktig, så trenger det ikke å bety at man er spesielt flink til å ordlegge seg. 

Skrevet

Jeg tenker at jeg er en av de som tydeligvis ble "tidlig gammel", for overdreven emoji bruk er noe jeg ikke skjønner poenget med.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg tenker at jeg er en av de som tydeligvis ble "tidlig gammel", for overdreven emoji bruk er noe jeg ikke skjønner poenget med.

du sier noe der, jeg forstår bare ikke hvorfor man må bruke emojis når man har et helt alfabet fullt av bokstaver. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tenker du det?

Fordi intelligente mennesker forstår at intelligens ikke er denne ene lille boksen av oppførsel, mens de som ikke bruker emojis har mindre evne til å tilpasse seg og variere egen uttryksform. De klarer ikke se forbi egen vanlige oppførsel og prøve noe nytt, prøve å uttrykke seg på en ny måte. De har kanskje også overdrevent syn på at man ikke kan være smart om man bruker emojis, og det er da viktig å unngå dem. Så lar de seg selv dominere av denne frykten for hvordan de fremstår, mens intelligente mennesker i større grad bryter med det forventede og eksperimenterer

Anonymkode: 02f34...7fe

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

du sier noe der, jeg forstår bare ikke hvorfor man må bruke emojis når man har et helt alfabet fullt av bokstaver. 

Jeg ser folk på min egen alder eller eldre bruke dette hele tiden, og det er så utrolig cringe, for meg.
Men siden dette er så utbredt, så er det nok definitivt ikke alle andre det "noe galt med".

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

G :sol: d morgen :yvonne:  Det du spør om, har jeg faktisk aldri tenkt over :lete: men jeg burde nok kanskje det :ac: ettersom du nevner det :mynona:Ha en fortreffelig helg  da dere :romeo::vin: 

Anonymkode: 8fa73...5f0

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Ja, absolutt! :Nikke: Hva er poenget med å kommunisere med gule tryner? :vetikke: Vedkommende som utviklet smilefjes skulle jeg gjerne skutt. :trampe: Det får være grenser for hvor barnslige vi alle skal være. :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...