tunisia1234 Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Hei! Jeg skal gifte meg med min forlovede i Tunisia i nærmeste fremtid. En av kravene fra Tunisiske myndigheter er at jeg må fremlegge en ekteskapsattest. Jeg har funnet siden på skatteetateten hvor jeg må fylle ut ulike skjemaer osv, men problemet er at jeg forstår ikke hvordan praksisen er når han er i Tunisia? Skal han også sende inn dette Q-0150? Eventuelt, hvis det er slik, må han sende originalen til meg? Håper noen kan hjelpe meg her.... 1
tunisia1234 Skrevet 28. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2018 1. Det svaret der hjalp ingen verdens ting 2. Du har NULL informasjon om vårt forhold, så fullstendig umulig for deg å uttale deg om det 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #4 Skrevet 29. april 2018 Ikke gift deg med en tuniser! De har gode intensjoner, men er stolte og møtet deres med Norge blir et sjokk. Vet om SÅ mange som også har giftet seg og alle er skilt. Mennene passer ikke inn og henger i klikker med andre Tunisere. Blir mye hasj og alkohol 🙁 Snakker av erfaring og har sett det mye i tunisiske miljøer! https://www.embassypages.com/missions/embassy24553/ Anonymkode: d21c7...7dc 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #5 Skrevet 29. april 2018 Don’t do it. Kjenner flere som har giftet seg med nord-afrikanere og alle ekteskapene har endt dårlig. Anonymkode: ef973...6c8 1
SunnivaOslo Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 (endret) Gift deg med en norsk-tunisier for all del men IKKE med en som bor der nede. De bare lurer deg. Dette kommer aldri til å gå bra. Med en gang han får oppholdstillatelsen sin så stikker han fra deg. Endret 30. april 2018 av SunnivaOslo Feil ord 2
Gjest N-Nøff Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Har du ikke sett det forlovelsesprogrammet?
tunisia1234 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2018 Hei alle. Jeg ser at ingen svarer på spørsmålet mitt, men heller fraråder meg til å gjøre dette. For det første, når noen kommer med et slikt spørsmål kommer de høyst sannsynlig ikke til å ombestemme seg basert på noen ukjentes utsagn på kvinneguiden. For det andre, jeg er halvt Tunisisk og har kjent min forlovede over 5 år, venner først, så kjærester og nå forlovet. Mine foreldre er fortsatt sammen og er lykkelig gift. Ingenting av det dere sier over stemmer, så man må huske å ikke ta alle over en kam! Jeg er fult klar over at det finnes masse av det dere nevner over her. Kanskje mer enn det dere selv er, da jeg faktisk er fra landet. Så jeg vet hva jeg driver med. Jeg prøver meg igjen! Jeg har kommet frem til at jeg trenger fødselsattest og ekteskapserklæring. Noe annet enn dette kan jeg ikke se at er behov for? Neste nå, er å legalisere papirene. Noen som vet hvordan papirene skal legaliseres for å være godkjent bruk i Tunisia? Apostelliestempel går ikke såvidt jeg har fortsått da Tunisia ikke er medlem av det ordningen. Håper noen faktisk kan svare på spørsmålene mine denne gangen og ikke alt mulig annet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 Bør du ikke spørre på den tunisiske ambassaden? Evt få din tunisiske far/mor som kjenner begge språk og systemer til å sjekke? Anonymkode: 6738d...041 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 Så fint, gratulerer! Anonymkode: 62970...19e
Tanuki Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Du burde nok sjekke med den Tunisiske ambassaden, og ringe folkeregisteret og spørre hva du må fremlegge av dokumentasjon.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 On 4/30/2018 at 11:15 AM, Neinøff said: Har du ikke sett det forlovelsesprogrammet? Hvilket? Det vil jeg se Anonymkode: cf81c...bd5
Frkwitch Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 På 2.5.2018 den 12.48, tunisia1234 skrev: Hei alle. Jeg ser at ingen svarer på spørsmålet mitt, men heller fraråder meg til å gjøre dette. For det første, når noen kommer med et slikt spørsmål kommer de høyst sannsynlig ikke til å ombestemme seg basert på noen ukjentes utsagn på kvinneguiden. For det andre, jeg er halvt Tunisisk og har kjent min forlovede over 5 år, venner først, så kjærester og nå forlovet. Mine foreldre er fortsatt sammen og er lykkelig gift. Ingenting av det dere sier over stemmer, så man må huske å ikke ta alle over en kam! Jeg er fult klar over at det finnes masse av det dere nevner over her. Kanskje mer enn det dere selv er, da jeg faktisk er fra landet. Så jeg vet hva jeg driver med. Jeg prøver meg igjen! Jeg har kommet frem til at jeg trenger fødselsattest og ekteskapserklæring. Noe annet enn dette kan jeg ikke se at er behov for? Neste nå, er å legalisere papirene. Noen som vet hvordan papirene skal legaliseres for å være godkjent bruk i Tunisia? Apostelliestempel går ikke såvidt jeg har fortsått da Tunisia ikke er medlem av det ordningen. Håper noen faktisk kan svare på spørsmålene mine denne gangen og ikke alt mulig annet. Hei. Ikke hør på de nattuglene som har lite å drive med. Jeg er selv gift med en egypter på 10.året og vi har 3 barn. Helnorsk er jeg også,ikke stakk han når han ble norsk statsborger heller.. Du må oversette papirene til arabisk av en statsautorisert translør,søk på Google og du finner flere aktører rundt omkring i Norge. Papirene må apostille stemples. Kan ikke huske jeg tok med mer enn bevis på at jeg var ugift og fødselsattest som viste mor og far. Eneste legalisering av papirene er jo apostillestempel,så det var litt rart. Men vil tro du finner ut mye ved å ringe den tunisiske ambassaden i Norge? Letter for deg også om du snakker språket Lykke til! 1
Antoinette Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 (endret) Rådet TS til å lese om Khalid Skah- saken. Helt vilt at norske kvinner gifter seg med menn fra nord-afrika, snakk om gangsyn. Endret 5. mai 2018 av Antoinette 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket? Det vil jeg se Anonymkode: cf81c...bd5 90 days to wed på TLC. Evt på dplay.no, det er gratis. Jeg ville aldri gifta meg med en mann fra et muslimsk land, og det har ingenting med rasisme å gjøre, men det passer ikke med min kultur som er halvt latina... En jeg gikk på skole med hadde tunisisk far og han kidnappa henne faktisk. Så damer bør tenke seg nøye om. Anonymkode: 20440...a49
Krisser95 Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 Du trenger kun å skrive ut skjemaer for deg selv og sende de inn til skatteetaten. Etter at du har gjort dette, sender de deg ekteskapsattesten i posten - du kan også be om å få denne på engelsk. (Giftet meg nylig med en min tyrkiske mann i Tyrkia). Masse lykke til
Profectus95 Skrevet 9. mai 2018 #17 Skrevet 9. mai 2018 Hei, ring ambassaden og ha flere kopier/eksemplarer 😀 Er norsk-tunisisk selv og veit hvordan systemet kan være der nede, ikke så praktisk alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå