AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 Jeg skal kjøpe meg et nytt Olympus kamera og har nå funnet modellen jeg ønsker på amazon.com. Det koster nesten halvparten av hva det koster i butikk men selges da uten garanti. Hva om feks det er feil på det når jeg får det, vil jeg da ikke kunne regne med hjelp fra selger? Bør jeg likevel legge de par og tusen ekstra i kjøpet? Anonymkode: 69823...7ce
Million Skrevet 29. april 2018 #2 Skrevet 29. april 2018 (endret) Du må fortolle varen/kameraet når det ankommer med posten/shippingfirmaet inn til Norge. Du må betale moms på 25 % på det. Momsen beregnes ut fra kjøpesummen. Hvor mye koster kameraet i dollar? Etter hva jeg kan se på Toll.no er det ikke toll i tillegg på kameraer. Legg inn kjøpesummen på varen din i kalkulatoren der, så beregnes det hva du ender opp med å måtte betale. Er det feil på kameraet når du får det, eller det dukker opp feil i tiden etterpå, er det naturligvis et lite mareritt å få gjort noe med det. DU må betale eventuell returkostnad i frakt for å returnere kameraet, og det koster mer enn det smaker å kjøpe slike ting utenlands fra.Det er ikke sikkert du får reklamasjon på det engang. Kjenner ikke amerikanske kjøpslover og forbrukerrettigheter. Jeg ville kjøpt kameraet i Norge og fått norsk kjøpslov og rettigheter med på kjøpet! Du kan jo vente og se om det dukker opp noe ekstra tilbud på det når skattepengene kommer i juni? Da er det alltid tilbud på en hel masse forskjellige varer når skattepengene utbetales til folk. Endret 29. april 2018 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå