Gå til innhold

Medisinsk abort - hvordan vet jeg at alt er ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvordan jeg kan vite at alt er ute av kroppen? Ble Sendt hjem med tabletter og ingen oppfølgingstime. 

Tok tablettene og det var to timer hvor smertene kom i form av litt små fødselssmerter. Samtidig kom det en god del blod med klumper ( beklager detaljer ). Var sånn at jeg måtte skifte og dusje. Kom en god del på disse to timene. Timene etterpå var overkommelige og det blødde greit og med klumper. Natten var helt grei og blødde ikke nevneverdig men litt. Dagen etter var det frisk blod men som vanlig mens. Jeg hadde blighted ovum så ikke noe foster som skulle ut. Men hvordan vet jeg at kroppen har tatt alt og er ferdig renset? Har jo lest om de som blødde ustoppelig i stooooore mengder over flere døgn. 

Anonymkode: 8d0dc...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt, og egentlig vet man ikke med mindre man ikke sjekker det hos legen. Når det er sagt så blør man gjerne i 1 uke, og det er kroppens måte å rense seg på. I ditt tilfelle var det BO, dermed kan mengden variere. Gi det noen dager til, er du bekymret bør du sørge for at du blir fulgt opp, men det bør nok gå helt fint. 

Lykke til. 

Skrevet

Ville bedt om en kontrolltime.. fikk heller ingen kontrolltime bare tabletter...

Måtte ringe å be om kontroll selv,og han kunne se rester, men veldig lite og han mente dette skulle komme ut ved neste mens...

Utrolig let å lese om det som har skjedd med deg... Det samme skjedde meg 2 uker siden :(

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at du fikk så lite informasjon? Det er også vanlig at de gir deg et tlf nr du kan ringe, og at de ringer dagen etter for å høre at alt er greit...

Uansett, jeg blødde i over 1 mnd tror jeg, det er veldig vanlig. Du skal ikke bruke tampong men bind. Du skal også ta en ny graviditetstest noen uker etterpå, hvis den er negativ så har alt gått som det skal. Anbefaler deg å ringe sykehuset hvis du er usikker på noe! Lykke til

Anonymkode: 50715...27f

AnonymBruker
Skrevet

Det er en vanlig tanke når man ikke har hatt abort før, men alt går ut, så slapp helt av :) Man pleier ikke å få oppfølgingstime etter medisinsk, eller kirurgisk abort. Og det er heller ikke nødvendig å dra til kontroll etter spontanabort. Kroppen fikser opp :)

Anonymkode: 652e1...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...