AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #1 Skrevet 28. april 2018 hei, jeg har ikke hatt mensen eller eggløsning så vidt så jeg vet på maange måneder.(den sluttet å komme). hadde sex i begyndelsen på april, har den siste uka fått mer å mer vondt i puppene, så jeg tenkte tanken på om jeg kunne vær det. hadde ingen tester, men hadde el-tester. å så jeg tok disse, kan det vær at jeg faktisk er gravid? men når jeg ikke har mensen skal jeg vell ikke ha eggløsning heller? blir så stressa har jo pisset tuusen ganger idag, så urinen va også ganske utblanda.. Anonymkode: 52c18...d59
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #2 Skrevet 28. april 2018 Ja, ser ut som om du kan være gravid. Slik så mine EL-tester ut da jeg var gravid. Kjøp en graviditetstest du. Anonymkode: f52fa...3d9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #3 Skrevet 28. april 2018 Tusen takk for svar, skal kjøpe imårgen tidlig.. Anonymkode: 52c18...d59
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #4 Skrevet 28. april 2018 Eggløsningen er jo før du har mensen. Så du kan ha hatt en periode uten mensen, så eggløsning, så får man mensen etterpå for å kvitte seg med egget og den fortykkede slimhinnen. Det er også derfor noen kan bli gravide igjen etter en graviditet, uten å ha mensen først (fordi eggløsningen kommer før mensen). Mulig du er gravid ja, for de eggløsningstestene var ganske sterke streker på. Anbefsler clearblue digital med ukesindikator, den gir tidlig utslag. Anonymkode: a4214...577 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #5 Skrevet 28. april 2018 Eggløsningstester vil være positive i mindre/større grad gjennom hele syklus, da man skiller ut LH-hormonet hele syklus. Ikke bruk el-test til å sjekke om du er gravid. Lykke til! Anonymkode: 23740...a91 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Skrevet 28. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eggløsningstester vil være positive i mindre/større grad gjennom hele syklus, da man skiller ut LH-hormonet hele syklus. Ikke bruk el-test til å sjekke om du er gravid. Lykke til! Anonymkode: 23740...a91 ikke positive. men ha to streker gjennom hele syklusen. Eggløsningstester er ikke positive før begge strekene er like sterke. Om man har påvist eggløsning og så tester igjen rundt den tiden man skal ha mens så kan de gi en indikasjon på graviditet hvis de er positive. Men ved å bare teste uten å vite hvor man er i syklusen, så er det ikke noe sikkert å påvise graviditet med eggløsningstester Anonymkode: 349d8...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Selv om du ikke har mensen eller eggløsning, så kan du fint bli gravid. En lang periode i 2015, mistet jeg mensen og eggløsning pga jeg var underernært og var avhengig av amfetamin. (Jeg er ikke det nå lengre, har vært i behandling og alt det). SÅ, jeg sluttet på p-piller, for jeg tenkte "ja jeg har jo ikke mensen så jeg kan ikke bli gravid". Vel, gjett hva som skjedde, etter 6 mnd ubeskyttet sex og 0 mensen?. Jeg ble gravid lykke til... Anonymkode: 6c59e...7bd
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: ikke positive. men ha to streker gjennom hele syklusen. Eggløsningstester er ikke positive før begge strekene er like sterke. Om man har påvist eggløsning og så tester igjen rundt den tiden man skal ha mens så kan de gi en indikasjon på graviditet hvis de er positive. Men ved å bare teste uten å vite hvor man er i syklusen, så er det ikke noe sikkert å påvise graviditet med eggløsningstester Anonymkode: 349d8...f5a Jeg skriver positiv i større /mindre grad. Hvis det er utslag på el-test, altså to streker ( ikke hvor de er like sterke, eller sterkere enn kontrollstrek, da har man EL) er det en positiv visning for at HL er i urin, noe du vil oppleve gjennom hele syklus. Derfor er det forvirrende å skulle bruke EL-test for å påvise graviditet. Ved å teste ved ikm vil ikke gi noe svar mht graviditet, da det er utslag på lH-hormonet da også. Det er dette jeg har hørt. Tar jeg feil, så beklager jeg. Anonymkode: 23740...a91
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 Takk for alle som har svart! vet man ikke skal ta eggløsningstester, men var det jeg hadde midt på natten. Har tatt en graviditetstest fra billigtester.no som min søster hadde. var ikke på morgen urin eller noe sant, da jeg ikke såv inatt å var veldig mye på do, var omtrent klart urin (vet ikke om det har noe å si). den viste negativ, kan jeg betrygge meg på den testen, eller burde jeg teste igjen med en annen test? Kan det vær jeg har eggløsning nå å det er det som gjør puppene mine så utholdelige, kan ikke ha på klær omtrent/gå. har aldri opplevd lignende når jeg hadde mensen å fikk eggløsningen da.. er over 7 mnd siden jeg hadde mensen sist, å har aldri merket noe til eggløsning eller vondt i puppene nå når mensen har uteblitt. Anonymkode: 52c18...d59
Kaktuss Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om du ikke har mensen eller eggløsning, så kan du fint bli gravid. En lang periode i 2015, mistet jeg mensen og eggløsning pga jeg var underernært og var avhengig av amfetamin. (Jeg er ikke det nå lengre, har vært i behandling og alt det). SÅ, jeg sluttet på p-piller, for jeg tenkte "ja jeg har jo ikke mensen så jeg kan ikke bli gravid". Vel, gjett hva som skjedde, etter 6 mnd ubeskyttet sex og 0 mensen?. Jeg ble gravid lykke til... Anonymkode: 6c59e...7bd Klin umulig å bli gravid uten eggløsning. Så det må du ha hatt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om du ikke har mensen eller eggløsning, så kan du fint bli gravid. En lang periode i 2015, mistet jeg mensen og eggløsning pga jeg var underernært og var avhengig av amfetamin. (Jeg er ikke det nå lengre, har vært i behandling og alt det). SÅ, jeg sluttet på p-piller, for jeg tenkte "ja jeg har jo ikke mensen så jeg kan ikke bli gravid". Vel, gjett hva som skjedde, etter 6 mnd ubeskyttet sex og 0 mensen?. Jeg ble gravid lykke til... Anonymkode: 6c59e...7bd Ej... Man må ha eggløsning for å bli gravid. Kvinner kan ikke bli gravid uten eggløsning. Eggløsning refererer til prosessen med å frigjøre et egg eller egg fra eggstokken, som da vil være klar for befruktning ved samleie. Det skal bare en sædcelle til for å befrukte egget og bli gravid. Så man kan trygt å si at graviditet er umulig uten eggløsning. http://www.bli-gravid.no/kan-man-bli-gravid-utenom-egglosning/ Anonymkode: dcaba...195
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #12 Skrevet 28. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle som har svart! vet man ikke skal ta eggløsningstester, men var det jeg hadde midt på natten. Har tatt en graviditetstest fra billigtester.no som min søster hadde. var ikke på morgen urin eller noe sant, da jeg ikke såv inatt å var veldig mye på do, var omtrent klart urin (vet ikke om det har noe å si). den viste negativ, kan jeg betrygge meg på den testen, eller burde jeg teste igjen med en annen test? Kan det vær jeg har eggløsning nå å det er det som gjør puppene mine så utholdelige, kan ikke ha på klær omtrent/gå. har aldri opplevd lignende når jeg hadde mensen å fikk eggløsningen da.. er over 7 mnd siden jeg hadde mensen sist, å har aldri merket noe til eggløsning eller vondt i puppene nå når mensen har uteblitt. Anonymkode: 52c18...d59 Du bør ta en test på morgenurin. Så kan du evt ta en tur til legen å sjekke om du har hcg i blodet hvis mensen fremdeles uteblir og du har negative tester. Men, det kan også hende det er eggløsning. Anonymkode: 23740...a91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå