Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I kveld fikk jeg vite av en kollega at en annen kollega skal klage på meg og en annen medarbeider på personalmøte. Hun skal neven oss med navn så alle får med seg hvem det gjelder. 

Vi skal angivelig ha snakket sammen og ignorert moren hennes en morning hun kom for å handle. Noe som var veldig respektløst. Dette må være flere måneder siden, for jeg har ikke jobbet en åpningsvakt siden januar, så jeg kan ikke huske hva som har skjedd. Om moren følteseg ignorert så beklager jeg jo det, men dette er i stor grad en selvbetjeningbutikk, så kunder må spørre om de trenger hjelp med noe. 

Jeg kan godt ta kritikk for ting jeg gjør feil, men er det ikke for dumt å ta det opp på personalmøte flere månedereter at det skjedde? Så hva i all verden skal jeg svare? 

Anonymkode: a7aaf...373

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare svare det du sa her

Anonymkode: a33b0...c65

  • Liker 20
Skrevet

Ingen skal bli tatt opp med navn på personalmøter. 

Om det hadde vært meg ville jeg sport kollegaen min om det virkelig var tilfellet at hun skulle gjøre det. Og at jeg isåfall da ville snakke med nærmeste leder om det.

  • Liker 4
Skrevet

Hadde ventet til møtet, og om hun tar det opp. Så ville jeg ha svart det du skrev lenger opp her, men lagt til om hun ville ha tatt det opp i plenum sånn med navnene deres til alle om kunden ikke var moren hennes. For det er ikke vanlig å henge ut kollegaer sånn. 

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også TS burde ta med det hun skrev i åpningsinnlegget om at det hovedsakelig er en selvbetjeningsbutikk og at det er opp til kundene å be om hjelp om de trenger det.

Anonymkode: aeb6d...5b8

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og du burde spesifere at du ikke har jobbet morgenskift siden januar. Da får du fram hvor sykt lenge det er siden det skjedde. 

Anonymkode: 6af63...9ac

  • Liker 18
Skrevet

Hvilken type butikk er dette?

*prøver å holde ytterligere spørsmål og fordommer for meg selv*

Skrevet (endret)
1 minutt siden, applestories skrev:

Hvilken type butikk er dette?

*prøver å holde ytterligere spørsmål og fordommer for meg selv*

 

Endret av The Kitten
AnonymBruker
Skrevet

Ledelsen kommer ikke til å ta det seriøst. Kanskje de sier noe nøytralt om at dere burde være mer obs på kunder, men dette kommer ikke til å få konsekvenser. Sannsynligvis vil dere ikke høre noe mer

Anonymkode: b1a1a...d1e

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Denne kollegaen høres fryktelig spesiell ut. Det er det alle andre kommer til å tenke om dette blir tatt opp i plenum. Det understrekes også av det saklige svaret du har skissert tidligere i tråden. 

Dette er ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: b0691...bc5

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Denne kollegaen driter seg loddrett ut, ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: a701f...c36

  • Liker 16
Gjest Overrasket
Skrevet

"Hvordan vise seg frem for alle som uprofesjonell, korttenkt og hevngjerrig, versjon 1.0".

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne kollegaen driter seg loddrett ut, ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: a701f...c36

Jepp. Tror ikke jeg ville svart noe på sånt. "Anklage" to kollegaer i plenum for at de har oversett moren deres en morgen for over 3 måneder siden... Det blir for dumt.

Anonymkode: 6c668...77b

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

 

Snakket med den andre kollegaen som skal klages på. Da fikk jeg vite at det sikkert kom til å gå fint, for sjefen synes den ignorerte moren er frekk og ufordragelig. 

Anonymkode: a7aaf...373

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare din side av saken. Vanskelig å si så mye uten å vite begge sider.

Anonymkode: 2f9b1...3e5

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bare din side av saken. Vanskelig å si så mye uten å vite begge sider.

Anonymkode: 2f9b1...3e5

Ikke egentlig. TS har ikke spurt hvem som har rett, bare hvordan hun (?) kan svare for seg når en sånn sak blir tatt opp i plenum. Og som du ser på de andre, konstruktive svarene var dette fullt mulig med den informasjonen vi fikk. :) 

Anonymkode: d83e3...3a7

  • Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

 

Snakket med den andre kollegaen som skal klages på. Da fikk jeg vite at det sikkert kom til å gå fint, for sjefen synes den ignorerte moren er frekk og ufordragelig. 

Anonymkode: a7aaf...373

Høres ut som en dårlig sjef som snakker sånn om sine ansatte til andre ansatte. Glad jeg ikke jobber sammen med noen av dere, høres jo ut som et slarvested hvor baksnakking er helt greit. 

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt ikke riktig måte å klage på noen på. Og det bør hun få beskjed fra sjefen om. Så det er hun som mest sannsynlig blir flau etter personalmøte. 

Anonymkode: 7055f...a0f

  • Liker 1
Skrevet

Dette blir jo bare sladder. Om en kunde føler seg ignorert, så er kunden i sin fulle rett til å klage til butikksjefen.

Men det er ikke normalt at en klage går veien gjennom familie og til personalmøte og appåtil så lenge etterpå. Tror også, som den over her sier, at kollegaen din kommer til å bli flau etter møtet.. 

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...