AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Jeg vet at jeg egentlig ikke har noe rett til å blande meg inn.. men føler jeg må si noe! Ei i familien skal skaffe seg to kattunger snart. Hun er på utgikk akkurat nå. Problemet er. Jeg synes ikke hun burde skaffe seg flere dyr. Fordi. Hun er psykisk syk (av og på, veldig ustabil, angst og depresjon), ikke noe jobb, ingen ønske om jobb, fester og reiser hele tiden. Forteller dette for å understreke hvor umoden hun oppfører seg og hvor ansvarsløs hun er. Du tror kanskje jeg snakker om en 20 åring, nei, hun er 34 år. ++ personlig informasjon jeg ikke kan gå innpå, om økonomi og slikt. De siste 10 årene så har hun hatt mange dyr. Husker ikke alle, men de jeg husker er. Og etter å ha sjekket facebook: 5 katter, 3 hunder, 2 omplasseringshunder som hun leverte tilbake etter et drøyt halvt år, kaniner, en del hamster, ilder og rotter. Husker ikke antall på smådyra. Samtlige dyr har hun gitt ifra seg innen 2 år. Fordi hun vil feste og reise, får ikke dyrepass fordi hun utnytter andre. Type 1 helg blir til 2 uker fordi "ups jeg er i Oslo og endte opp i Barcelona", påstår hun skal på shoppingtur til Oslo, når planen egentlig er Barcelona for 2 uker. Mange av dyrene ble dumpet til foreldrene og tanter og onkler. Ingen kan ta inn flere dyr. Ene katten min kommer fra henne, en hun skulle gi bort på finn etter 1,2 år. Jeg har så lyst til å si det jeg mener. At "nok er nok, få orden på livet ditt før du ødelegger et uskyldig dyrs liv, igjen". På akkurat dette så bryr jeg meg ikke om følelsene hennes, tenker mer på de uskyldige kattene hun vil sende videre om et par år. Mamma mener jeg bør holde kjeft, fordi hun blir så lei seg når noen går imot henne. Alle tar på henne med silkehansker, fordi hun er jo psykisk syk må du vite. Hva tenker dere? Innafor å si noe? Eller bør jeg gjøre som mamma sier, hold kjeft og ikke blande meg inn? Anonymkode: 87d64...917 2
LiljaMarie Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Ja, hun bør ikke ha flere dyr! Vi er alle ansvarlige for at dyr ikke skal lide. Vær så snill og blande deg inn i dette. 2
Million Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Jeg hadde ikke klart å holde kjeft. Noen bør stå på dyrenes side i alt dette kaoset og si i fra til kvinnemennesket at nok er nok! 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, Million skrev: Jeg hadde ikke klart å holde kjeft. Noen bør stå på dyrenes side i alt dette kaoset og si i fra til kvinnemennesket at nok er nok! 1 minutt siden, LiljaMarie skrev: Ja, hun bør ikke ha flere dyr! Vi er alle ansvarlige for at dyr ikke skal lide. Vær så snill og blande deg inn i dette. Skal møte henne i morgen og vurderer å ta det opp da. Føler jeg må, gud jeg blir så provosert! Sier ikke at hun aldri skal ha dyr, men hun må først få orden på livet og faktisk ta vare på dyrene og ikke gir dem vekk når de ikke er små og søte lengre. -TS Anonymkode: 87d64...917 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal møte henne i morgen og vurderer å ta det opp da. Føler jeg må, gud jeg blir så provosert! Sier ikke at hun aldri skal ha dyr, men hun må først få orden på livet og faktisk ta vare på dyrene og ikke gir dem vekk når de ikke er små og søte lengre. -TS Anonymkode: 87d64...917 Helt enig! Anonymkode: 6d490...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 Noen må snakke for dyrene. Bare fordi man er psykisk syk så betyr ikke det at man skal bli behandlet som en porselensdukke (å før noen kritiserer, jeg selv har psykisk lidelse, så jeg snakker av erfaring). Jeg bryr meg mer om dyrene enn folks følelser. Nok får være nok altså Anonymkode: 632cc...068 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal møte henne i morgen og vurderer å ta det opp da. Føler jeg må, gud jeg blir så provosert! Sier ikke at hun aldri skal ha dyr, men hun må først få orden på livet og faktisk ta vare på dyrene og ikke gir dem vekk når de ikke er små og søte lengre. -TS Anonymkode: 87d64...917 Helt enig! Anonymkode: 632cc...068
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 Hadde sagt fra. Skal hun absolutt ha noen dyr så kan hun vel heller være fosterhjem eller no sånt der hun kun har dyr på begrenset tid. Anonymkode: 6615f...775 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 Du kan jo spørre henne først hvilke planer hun har for hvordan hun skal klare å beholde disse dyrene hele deres liv denne gangen, og minne henne på hvordan det gikk med de forrige. For å sjekke om hun i det hele tatt har reflektert over sin uansvarlige oppførsel. En rolig og spørrende inngangsbillett gir gjerne et bedre resultat enn om man starter med å kjefte og angripe. Så sier du at pga av erfaring så er du bekymret for hvordan det skal gå med dyrene, men at hun en dag vil bli en fantastisk dyreeier når hun har det bedre selv. Vil hun ikke høre må du nesten bare sette hardt mot hardt likevel da. Anonymkode: 268e6...a79 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo spørre henne først hvilke planer hun har for hvordan hun skal klare å beholde disse dyrene hele deres liv denne gangen, og minne henne på hvordan det gikk med de forrige. For å sjekke om hun i det hele tatt har reflektert over sin uansvarlige oppførsel. En rolig og spørrende inngangsbillett gir gjerne et bedre resultat enn om man starter med å kjefte og angripe. Så sier du at pga av erfaring så er du bekymret for hvordan det skal gå med dyrene, men at hun en dag vil bli en fantastisk dyreeier når hun har det bedre selv. Vil hun ikke høre må du nesten bare sette hardt mot hardt likevel da. Anonymkode: 268e6...a79 Det var smart tenkt. I stede for å buse ut ting, så kan jeg jo begynne som du sier. Spør om hva slags planer hun har osv. ts Anonymkode: 87d64...917 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 Er det noen andre som også kan snakke til henne? Hun virker jo helt blåst. Anonymkode: d54dc...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå