Gå til innhold

Forovervendt bilstol med trepunkt sele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til forovervendt bilstol som kan festes med belte og som har trepunkts seler. Skal brukes i bobil, så avhengig av lang fotstøtte som når ned til gulvet. Håper på gode tips😊

Anonymkode: dc8ac...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du vel ute etter en beltestol? Disse har ikke innebygd belte, man bruker bilens vanlige trepunkts-sele. Har heller aldri sett at slike stoler har fotstøtte...

Hvor gammelt er barnet?

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Sushi skrev:

Da er du vel ute etter en beltestol? Disse har ikke innebygd belte, man bruker bilens vanlige trepunkts-sele. Har heller aldri sett at slike stoler har fotstøtte...

Hvor gammelt er barnet?

Tenkte på en bilstol med rygg som kan settes i hvilestilling, men ser at de bare kommer med 5pkts forover. Barnet er ikke fylt 4 enda og er ikke så høy så for tidlig å bruke bilens trepunkts sele. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler gruppa Bilstoler på Facebook. Der får du gode svar fra folk med mye kunnskap om bilsikkerhet for barn. Ellers tenker jeg at Britax two way kan være et godt alternativ for deg - bør brukes bakovervendt da det er mye sikrere. Den er rimelig og varer lenge, helt til 125 cm og 25 kg. AxKid minikid er også en god stol som passer i de fleste biler  

Anonymkode: c2be0...f23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på en bilstol med rygg som kan settes i hvilestilling, men ser at de bare kommer med 5pkts forover. Barnet er ikke fylt 4 enda og er ikke så høy så for tidlig å bruke bilens trepunkts sele. 

Framovervendt bilstol med integrert 3 pkt belte fins ikke. 

Anonymkode: 28ccc...b65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler gruppa Bilstoler på Facebook. Der får du gode svar fra folk med mye kunnskap om bilsikkerhet for barn. Ellers tenker jeg at Britax two way kan være et godt alternativ for deg - bør brukes bakovervendt da det er mye sikrere. Den er rimelig og varer lenge, helt til 125 cm og 25 kg. AxKid minikid er også en god stol som passer i de fleste biler  

Anonymkode: c2be0...f23

Takk for tips. Glemte selvsagt og si at vi må snu bilstolen fordi barnet blir bilsyk, har sete som er bakovervendt og går til 25kg da det var planen å sitte bakovervendt så lenge som mulig.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Framovervendt bilstol med integrert 3 pkt belte fins ikke. 

Er det jeg også har funnet ut av😕 Har sett på cybex sirona som kan snus fremover, men da er det med puta over magen som jeg ser at flere er skeptiske til. Tror det får bli en cybex beltestol som gjør det bra i tester. Får heller øve på at beltet må være på slik at småen ikke kommer løs.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Glemte selvsagt og si at vi må snu bilstolen fordi barnet blir bilsyk, har sete som er bakovervendt og går til 25kg da det var planen å sitte bakovervendt så lenge som mulig.

spør gjerne i den bilstolgruppen på fb, men vær forberedt på at de høvler deg ned. Helt sykt dårlig stemning i den gruppen, og de mener alle uansett kan og skal sitte bakovervendt til de er 7....

Anonymkode: bdcae...b5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Endte opp med cybex solution m-fix😊 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

spør gjerne i den bilstolgruppen på fb, men vær forberedt på at de høvler deg ned. Helt sykt dårlig stemning i den gruppen, og de mener alle uansett kan og skal sitte bakovervendt til de er 7....

Haha, ja kanskje greit og ikke spør der da😅 Er jo full klar over at bakovervendt er best, men når det blir spying nytter det ikke lengre.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg heller droppe tå kjøre så mye på noen år..

Her kastet eldste opp fra hub var 1-4 år på alle turer over 10 minutter, er i dag 6 år og sitter forstått bakovervendt. 

Å krasje med et for lite barn i beltestol eller i en forovervendt stol med fempunktssele er jo livsfarlig..

Anonymkode: 17a4b...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kastet eldste opp fra hub var 1-4 år på alle turer over 10 minutter, er i dag 6 år og sitter forstått bakovervendt. 

Å krasje med et for lite barn i beltestol eller i en forovervendt stol med fempunktssele er jo livsfarlig..

:bond:Da har bilstolgruppen sneket seg inn her også. Ja det beste er nok at TS ikke kjører bil på noen år:sarkasme: 

Skjønner du, TS? Slike svar får du i den gruppen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:bond:Da har bilstolgruppen sneket seg inn her også. Ja det beste er nok at TS ikke kjører bil på noen år:sarkasme: 

Ja, det er litt ekstremt i den gruppen og ikke alle egner seg like godt til å formidle budskapet. Men det er mye kunnskapsløshet og dårlig risikovurdering blant mange foreldre, så det er også viktig at infoen kommer ut og mange flere skjønner alvoret og viktigheten med bakovervendt stilling.

At man MÅ snu pga bilsyke(eller andre årsaker) gjør ikke risikoen for kollisjon eller alvorlige skader noe mindre. Risikoen er like stor, samme hvilken grunn man har. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå.

Men når man først har tatt valget om å snu så er det ikke så mye annet å gjøre enn å håpe på at man ikke  kræsjer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrev ingenting om å droppe å kjøre bil. Dette er fysikk, veldig veldig enkelt egentlig om man bruker maks en time på å lese seg litt opp. 

Jeg velger å ikke utsette mine barn for dette, da jeg har mistet et fadderbarn fordi h*n ble snudd for tidlig og de ble påkjørt av en fyllekjører. Det er en grunn til at færre barn dør i trafikken i dag.

Går an å bruke hodet. Utsetter ikke meg selv for unødvendig fare heller.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Man drar ikke på bilferie med en som er for liten til å sitte fremovervendt når barnet kaster opp. Det finnes forresten man andre ting man kan gjøre; kjøpe en stol som er høyere, sette bilstolen i forsetet (i biler nyere enn 2002), reisesyketablett, armbånd eller plaster over navelen feks. 

Det er fullt mulig å begrense kjøringen i et par år til. Vi har også gjort dette da elsdte ble mye dårlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...