Gå til innhold

Når slutter barna med å flytte fram og tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kjæreste med barn på 20 og 16 (17 iår) de praktiserer fortsatt delt bosted med annenhver uke hos mor og far.

Når er det egentlig vanlig å slutte med dette? Noen andre som har så store barn som fortsatt flytter fram og tilbake? 

Anonymkode: 81c51...2ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dagens ungdom slutter visst ikke å være ungdom. Med mindre de studerer, burde de vel være ute etter fylte 18år.

Anonymkode: 1bf9a...f85

• Liker 6
Skrevet

Har det noe å si om det er vanlig? Så lenge foreldrene ikke har noe i mot det, og barna trives med det har det vel ingenting å si hva som er vanlig for andre.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Her satte minsten ned foten da hun var 16. Må si at vi ikke delte 50/50, men annenhver helg. Eldste hadde samvær noen år lenger. Ungene velger.

Anonymkode: 9ab9b...e9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er barna 14, 16 og 19. De bor annenhver uke hos mor og far.

Anonymkode: 42b67...21e

AnonymBruker
Skrevet

Ingen jeg kjenner hadde annenhver uke så lenge, men det var mer fordi far i alle tilfellene flyttet et stykke unna og stiftet ny familie der. Da ble det åpenbart ikke mulig med annenhver uke. Jeg tenker det er normalt så lenge man bor hjemme, men mange velger å bo mer et av stedene når de blir såpass gamle

Anonymkode: eb85e...223

AnonymBruker
Skrevet

Har absolutt NULL med deg å gjøre ts da det ikke er ditt barn. Ellers er ikke 1 uke nok for deg å ha kjæresten din helt til deg selv?

Anonymkode: b633f...6a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har absolutt NULL med deg å gjøre ts da det ikke er ditt barn. Ellers er ikke 1 uke nok for deg å ha kjæresten din helt til deg selv?

Anonymkode: b633f...6a8

Kjære vene! Så aggressiv. Tror TS trykket på noen smertepunkt her :alice: Må jo være lov å spørre om slike ting uten at folk trekker allslags konklusjoner. 

Anonymkode: 883f6...bb4

• Liker 13
Gjest chisandra
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en kjæreste med barn på 20 og 16 (17 iår) de praktiserer fortsatt delt bosted med annenhver uke hos mor og far.

Når er det egentlig vanlig å slutte med dette? Noen andre som har så store barn som fortsatt flytter fram og tilbake? 

Anonymkode: 81c51...2ca

Litt uvanlig med 20-åringen. Studerer h*n ikke?

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens ungdom slutter visst ikke å være ungdom. Med mindre de studerer, burde de vel være ute etter fylte 18år.

I Norge har foreldre forsørgerplikt til barna er ferdig med VGS. De fleste er ikke ferdig når de er 18 år.

Anonymkode: 07e4e...c28

• Liker 2
Skrevet

Jeg sluttet med det da jeg be 16 og måtte flytte for å gå på VGS. Da jeg kom hjem igjen etter russetiden (bodde hjemme et års tid), bodde jeg automtiask hos mamma.

Broren min sluttet vel også med dette i 16-årsalderen, men dette fordi han ble interessert i gaming og det ble for tungtvindt å flytte det hver uke. Derfor ble han bare hos pappa.

Så det ble veldig naturlig overgang. Men bonusbarna dine er vel så stor nå at de må bli dritlei av det? De begge vet sikkert hvor de egentlig vil bo, men sjansen er stor for at de bare fortsetter fordi de ikke vil såre den andre forelderen.

20-åringen må forresten være veldig klar for å få seg et eget sted? Veldig mye folk og styr for noen på hans alder :O 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå studerer vel de aller fleste fortsatt når de er 18 år...

Anonymkode: 0c6cf...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Det slutter når de stakkars byttebarna blir lei!

Anonymkode: 6db2c...058

• Liker 1
Skrevet

Hos oss sluttet de med det faste samværet stort sett da de var 14-15. Det betyr ikke at de ikke hadde samvær, men at det ikke var så spikret og regulert. Noen ganger var de hos oss to uker i strekk, andre ganger så vi dem ikke på tre uker (mine stebarn altså). De regulerte det selv og var alltid velkomne. Aldri noe problem, og de slapp å føle at de MÅTTE flytte på seg...

Har vel ikke vært borti barn (ungdommer) som går på videregående som fortsatt holder på 50-50, men det kan jo hende at det er mer vanlig enn jeg tror.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva hvis foreldrene ikke skilles før barna er 16? 

Anonymkode: b73df...02e

AnonymBruker
Skrevet

Tja vår datter er 20 nå, har siste årene bodd mer og mer hos far pga større plass. Men hun bodde 50/50 til hun fikk lappen og bil, dvs hun kom vel egentlig og gikk som hun ville årene før det også, fra hun ble så stor at hun kunne være alene hjemme. 

Anonymkode: df854...cd9

Skrevet

Tror jeg slutter med det når jeg var ca 14. Og året etterpå flyttet jeg ut på hybel. Utrolig mye stress med å dra den bagen fram og tilbake.

Skrevet

Det er vel naturlig å fortsette med det så lenge ungene vil ha det sånn - det finnes ingen god måte for foreldre å si "Nå synes jeg ikke du skal være så ofte hos meg lenger"... Jeg var annenhver helg (vi hadde ikke 50/50) hos mamma til jeg var ferdig på videregående, søsknene mine sluttet med fast samvær tidligere. 

• Liker 1
Skrevet

Dersom forholdet til begge foreldrene og deres evt. nye partnere og barn er bra, slutter vel egentlig aldri flyttingen.  Hører mitt barnebarn på snart 15 år si "hjem til mamma" og "hjem til pappa".  Hun har bodd 50/50 hos hver av dem i 11 år, og oppfatter hjemme som å være i begge foreldrenes hus.  Hun har sitt eget rom hos begge, og jeg tror ikke noen av foreldrene akter å endre på det på mange, mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt rart ut at ungene orker det så lenge. Her har 13-åringen sluttet med helgesamvær til og med. 

Drar kun på middag i ny og ne. 

Anonymkode: 2a935...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...