Huldra:) Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Trenger forslag til en sunn middag I dag er jeg alene, så jeg tenkte å lage meg en sunn og god middag- trenger forslag!
Elbereth Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Hva med en salat med godt brød til? Min favoritt-salat inneholder: Ruccola Pasta Noen basilikumblader Rødløk Marinerte soltørkede tomater, evt. andre gode tomater Fetaost Oliven Overstrødd med ristede valnøtter og sprøstekt bacon som har fått renne av på kjøkkenpapir. Dressing av balsamico, olivenolje, presset hvitløk, og kvernet pepper. Mmm
Gjest piaf Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Salat til middag er både sunt og lettvint, ja, særlig når man er alene! Noe av det sunneste jeg kan tenke meg, er kombinasjonen fet fisk og grønnsaker, feks. i en tunfisksalat. Du trenger litt forskjellige salatblader (ruccola er godt her også), tunfisk på boks, tomater, rødløk, hardkokte egg i båter og svarte oliven (kalamata er best! ). I tillegg er det godt med feks. lettkokte aspargesbønner, agurk, reddiker, stangselleri og evnt. litt kokt potet. Dressing: Olivenolje, sitron, salt og pepper, evnt. litt rå hvitløk og middelhavsansjos om du vil. Dette smaker Sør-Frankrike!
Lille smurf Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Hei, snuppelure Anbefaller dette på det stærkeste!!! (hvis du liker fisk, da, husker ikke om du gjøre det??) Heimkunnskapslæreren min (hannemor ) laget det til oss i går. Sjøtunge stekt i salt/pepper, smør og hvitløk (tenkte spørre deg hanne, hvor stærk varme du stekte de på...) Poteter og grønnsaker. Mmmmmmmmmmm, det beste jeg har smakt på lenge. Håper du har det bra!!!!!!!!!!!
Arkana Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 En god omelett? Ha i litt grønnsaker (squash, tomater, purre/løk, hvitløk, poteter i terninger, paprika osv) og gjerne revet ost på. Godt brød og en enkel salat til er veldig godt.
Huldra:) Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2005 Hei, snuppelure Anbefaller dette på det stærkeste!!! (hvis du liker fisk, da, husker ikke om du gjøre det??) Heimkunnskapslæreren min (hannemor ) laget det til oss i går. Sjøtunge stekt i salt/pepper, smør og hvitløk (tenkte spørre deg hanne, hvor stærk varme du stekte de på...) Poteter og grønnsaker. Mmmmmmmmmmm, det beste jeg har smakt på lenge. Håper du har det bra!!!!!!!!!!! Skal kjøpe det inn og så får jeg hyre Hanne til å lage det! Litt for avansert å lage til meg selv i dag... Men skal difinitivt prøve den senere vennen
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Ikke avansert i det hele tatt, selv jeg klarer det nå
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #8 Skrevet 23. februar 2005 Trodde jeg var logget inn, jeg :klø: men - lille smurf over, altså
Gjest thereees Skrevet 23. februar 2005 #9 Skrevet 23. februar 2005 men jeg blir ikke mett av hverken salat eller ommelett!!! :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå