AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Del Skrevet 27. april 2018 Hei, En bekjent av meg som sleit i livet og jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, - finnes ikke lenger på Gule Sider. Det er slik at når du søker på navnet, kommer resultatet opp slik det står på de fleste sider hos andre folk: ''Navn'', ''Adresse'', osv. osv. som forhåndsvisning. Men ved klikk på linken redirectes du til en ''Finner ikke siden''-side. Bekymret for hva som kan ha skjedd. Gule Sider er vel det første stedet info begynner å slettes automatisk fra hvis bortgang? Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #2 Del Skrevet 27. april 2018 Man finner ikke meg på sånne sider, det er noe jeg selv ordnet. Så det må ikke nødvendigvis ha skjedd noe. Kjenner du noen andre som kjenner vedkommende? Familie eller venner av personen? Anonymkode: de525...08b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 27. april 2018 #3 Del Skrevet 27. april 2018 Hvis personen har hatt det hardt tidligere så har kanskje personen valgt å ikke være søkbar? Pga familiemedlemm med rusproblemer så har jeg valgt å ha hemmelig nr de siste femten årene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Del Skrevet 27. april 2018 Søker du på meg så får du ingen treff hverken på gule sider ellet 1881. Jeg har gjort slik at mitt nummer ikke er elektronisk søkbart. Ringer du "opplysningen" så får du oppgitt nummeret mitt. Anonymkode: d45fa...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Del Skrevet 27. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Man finner ikke meg på sånne sider, det er noe jeg selv ordnet. Så det må ikke nødvendigvis ha skjedd noe. Kjenner du noen andre som kjenner vedkommende? Familie eller venner av personen? Anonymkode: de525...08b Poenget er at personen alltid har hatt det tøft, og alltid vært på f.eks. Gule Sider, men plutselig eksisterer ikke siden lenger. Vi er veldig perifære, så har bare vært innom og sjekket nr. før jeg vurderte å ikke ringe, og plutselig en dag nå, tydeligvis et sted mellom februar til dags dato, så har personen valgt å skjerme seg fra alt og alle? 1 hour ago, Forundret.. said: Hvis personen har hatt det hardt tidligere så har kanskje personen valgt å ikke være søkbar? Pga familiemedlemm med rusproblemer så har jeg valgt å ha hemmelig nr de siste femten årene. Frykter at det er i grad av å minske digitale spor fordi man vil ''fade ut''? 1 hour ago, AnonymBruker said: Søker du på meg så får du ingen treff hverken på gule sider ellet 1881. Jeg har gjort slik at mitt nummer ikke er elektronisk søkbart. Ringer du "opplysningen" så får du oppgitt nummeret mitt. Anonymkode: d45fa...7bf Caset er at nummeret til min tidligere bekjent står oppført. Søker man på navn via Google, får man opp forhåndsvisningen av Gule Sider-siden. Ved å trykke seg inn på Gule Sider og hva du får der, - det er det sentrale. Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #6 Del Skrevet 28. april 2018 Dette kan være alt fra dødsfall eller kode 6 (sperret adresse) til utenlandsflytting eller en spesielt sensitiv jobb. Men mest sannsynlig er det snakk om å ville skjerme seg selv på nettet. Anonymkode: 6c2cc...a6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #7 Del Skrevet 28. april 2018 Tror dødsfall er det mest sannsynlige, da - dessverre, - bakgrunn av at hva jeg vet personen har slitt med før. Personen har aldri hatt noe i mot å ha sosiale medier eller Gule Sider, selv om personen ikke var særlig aktiv på sosiale medier og ved å Google på navnet kom før i tiden også bare Gule Sider opp, for personen var så skjermet. Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Del Skrevet 28. april 2018 Sjekket andre steder? Facebook? Kanskje du finner søsken, og kan spørre dem? Jeg fant en gang en side med masse dødsannonser, kanskje du kan søke der og se om du finner vedkomne? Anonymkode: cc04d...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Del Skrevet 28. april 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, En bekjent av meg som sleit i livet og jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, - finnes ikke lenger på Gule Sider. Det er slik at når du søker på navnet, kommer resultatet opp slik det står på de fleste sider hos andre folk: ''Navn'', ''Adresse'', osv. osv. som forhåndsvisning. Men ved klikk på linken redirectes du til en ''Finner ikke siden''-side. Bekymret for hva som kan ha skjedd. Gule Sider er vel det første stedet info begynner å slettes automatisk fra hvis bortgang? Anonymkode: 73c82...cf6 Vil man ikke ha et offentlig nummer så fjerner man det først på gule sider. Anonymkode: 42630...1f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Del Skrevet 28. april 2018 Personen kan ha sørget for å ikke kunne finnes av andre. Det har jeg selv gjort. Jeg har også hatt det tungt i mange år, hatt SoMe og kom til en fase der jeg ønsket å fjerne meg fra absolutt alt av tilgjengelighet. Jeg endret til skjult nummer, gjorde all info fjernet fra 1881 etc, endret navn og ga kun tlfnr/mail til de næreste og nødvendigste. Det er sikkert noen som tror jeg er død fordi jeg samtidig valgte å kutte kontakt med alle jeg følte ikke var interessert nok i meg til å vedlikeholde kontakten på dypere vennskapelig plan. Det er ærlig talt en befrielse at jeg ikke kan finnes i offisielle søkeregistre. Så det skulle ikke forundre meg om vedkommende du leter etter har gjort det samme. Men du kan jo forsøke å finne familiemedlemmer dersom det er viktig for deg å finne personen? Anonymkode: 530d8...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #11 Del Skrevet 28. april 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Sjekket andre steder? Facebook? Kanskje du finner søsken, og kan spørre dem? Jeg fant en gang en side med masse dødsannonser, kanskje du kan søke der og se om du finner vedkomne? Anonymkode: cc04d...0e0 Les nederste svar. Vi er ikke nære, - lenger. Så har aldri den siste tiden sett det ei logisk heller å ta kontakt på nytt. Det er vel kun i min egen særinteresse at jeg tenkte: ''Det skader ikke å prøve å ta opp kontakten igjen'', men ble møtt av en vegg av digital utilgjengelighet. Hvor finner du den dødsannonsesiden? Kunne siden bedt Aftenposten om å gi meg de alle årets utgaver, bør vel kunne greies å søkes opp? 6 hours ago, AnonymBruker said: Vil man ikke ha et offentlig nummer så fjerner man det først på gule sider. Anonymkode: 42630...1f6 ? 6 hours ago, AnonymBruker said: Personen kan ha sørget for å ikke kunne finnes av andre. Det har jeg selv gjort. Jeg har også hatt det tungt i mange år, hatt SoMe og kom til en fase der jeg ønsket å fjerne meg fra absolutt alt av tilgjengelighet. Jeg endret til skjult nummer, gjorde all info fjernet fra 1881 etc, endret navn og ga kun tlfnr/mail til de næreste og nødvendigste. Det er sikkert noen som tror jeg er død fordi jeg samtidig valgte å kutte kontakt med alle jeg følte ikke var interessert nok i meg til å vedlikeholde kontakten på dypere vennskapelig plan. Det er ærlig talt en befrielse at jeg ikke kan finnes i offisielle søkeregistre. Så det skulle ikke forundre meg om vedkommende du leter etter har gjort det samme. Men du kan jo forsøke å finne familiemedlemmer dersom det er viktig for deg å finne personen? Anonymkode: 530d8...b1f Caset her er at personen fortsatt har Facebook, Instagram, Snap... Jeg kan søke på både telefonnr. og/eller navn, og få forhåndsvisningen til Gule Sider, - men når jeg trykker meg inn kommer jeg til ''Finner ikke siden''-meldingen. Det betyr vel ikke at personen er slettet? Vi er såpass perifær bekjente. Perifær bekjente, - perifær bekjente, at jeg ikke har personen som venn på alle de sosiale media, men den er ikke blitt ''slettmeg.no''-slettet. Hva gjorde at du ''... kom til en fase''? Det er ganske greit å få en skisse på, for personen ellers har vært inaktiv på internettets flater, men samtidig alltid vært eksisterende der, selv om personen ikke har vært ''aktiv'', og hele veien slitt i livet. Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #12 Del Skrevet 28. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Les nederste svar. Vi er ikke nære, - lenger. Så har aldri den siste tiden sett det ei logisk heller å ta kontakt på nytt. Det er vel kun i min egen særinteresse at jeg tenkte: ''Det skader ikke å prøve å ta opp kontakten igjen'', men ble møtt av en vegg av digital utilgjengelighet. Hvor finner du den dødsannonsesiden? Kunne siden bedt Aftenposten om å gi meg de alle årets utgaver, bør vel kunne greies å søkes opp? ? Caset her er at personen fortsatt har Facebook, Instagram, Snap... Jeg kan søke på både telefonnr. og/eller navn, og få forhåndsvisningen til Gule Sider, - men når jeg trykker meg inn kommer jeg til ''Finner ikke siden''-meldingen. Det betyr vel ikke at personen er slettet? Vi er såpass perifær bekjente. Perifær bekjente, - perifær bekjente, at jeg ikke har personen som venn på alle de sosiale media, men den er ikke blitt ''slettmeg.no''-slettet. Hva gjorde at du ''... kom til en fase''? Det er ganske greit å få en skisse på, for personen ellers har vært inaktiv på internettets flater, men samtidig alltid vært eksisterende der, selv om personen ikke har vært ''aktiv'', og hele veien slitt i livet. Anonymkode: 73c82...cf6 Da er det mest sannsynlig kun skjuling/fjerning av adresse ved reservasjon mot oppføring i nettkataloger som er utført. Men det kan og komme opp ved endring av navn. Selv måtte jeg gå aktiv inn på gule sider og sende beskjed om å bli fjernet. Veit ikke om de har noen automatisk opprydding ved oppdatering av lister av de som har reservert seg. Det var noe av det som irriterte meg mest, den uhorvelige mengden med norske og utenlanske nettsider som hadde siste lovlige skattelister, adresse, gammelt tlfnr, sivil status og lignende oppført. Enhver kunne finne ut nøyaktig hvor jeg bodde og adressen min. Det forsvant etter at jeg huket av reservering inne på min profil til teleoperatøren. Jeg kom bare til en fase i livet at jeg ville legge det gamle livet bak meg. Være tro til meg selv. Det er umulig for andre å vite hva som kan ligge bak hendelser i livet til vedkommende du tenker på. Men betyr det så mye for deg at du faktisk velger å lage en tråd om det på kg så hvorfor ikke kontakte noen og overbringe beskjed eller ta kontakt på personens insta, face, snap? Du ser fort om du får noen respons. Anonymkode: 530d8...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #13 Del Skrevet 28. april 2018 Hvis man søler på navnet mitt kommet det ikke noe opp, ikke Facebook profilen min engang. Fordi jeg ønsker ikke å eksistere på Internett. Men jeg har mitt ordentlige navn på face og insta. Anonymkode: 48c8c...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #14 Del Skrevet 28. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Da er det mest sannsynlig kun skjuling/fjerning av adresse ved reservasjon mot oppføring i nettkataloger som er utført. Men det kan og komme opp ved endring av navn. Selv måtte jeg gå aktiv inn på gule sider og sende beskjed om å bli fjernet. Veit ikke om de har noen automatisk opprydding ved oppdatering av lister av de som har reservert seg. Det var noe av det som irriterte meg mest, den uhorvelige mengden med norske og utenlanske nettsider som hadde siste lovlige skattelister, adresse, gammelt tlfnr, sivil status og lignende oppført. Enhver kunne finne ut nøyaktig hvor jeg bodde og adressen min. Det forsvant etter at jeg huket av reservering inne på min profil til teleoperatøren. Jeg kom bare til en fase i livet at jeg ville legge det gamle livet bak meg. Være tro til meg selv. Det er umulig for andre å vite hva som kan ligge bak hendelser i livet til vedkommende du tenker på. Men betyr det så mye for deg at du faktisk velger å lage en tråd om det på kg så hvorfor ikke kontakte noen og overbringe beskjed eller ta kontakt på personens insta, face, snap? Du ser fort om du får noen respons. Anonymkode: 530d8...b1f Som sagt: Søker jeg på navn kommer navn og tlf. opp. Men selve linken til Gule Sider fungerer ikke. Søker på på tlf. kommer navn og tlf. opp. Men selge linken til Gule Sider fungerer ikke. På Facebook har personen samme navn, samme med Insta, Snap og resten av SoMe-verden. På Gule Sider derimot får jeg opp et annet ''lignende'' navn på denne personens Gule Sider-link, men søkte bare på det og det viste seg å være en reellt ekte person, en annen virkeig person. Vi er dessverre ikke der at det er smil og tårer hvis jeg tar kontakt, mere: ''hva vil du?'', pga. den perifære bekjentskapen. Se for deg et vennskap som et primært vennskap, mens et bekjentskap er fjernere enn vennskap, og hvis det fjernere er enda mer fjernt i form av periferi, så, ja... Ser bare ingen grunn til å plutselig skjule seg fra akkurat Gule Sider, akkurat nå, i denne tøffe tiden, men fortsatt bevare andre SoMe. Man får vel kanskje svar om 5-10 år, når det er på tide for folk flest å bytte profilbilder igjen (vise aktivitet). Hvor finner man slike dødsannonser, uten å be Aftenposten sende gamle utgaver? 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis man søler på navnet mitt kommet det ikke noe opp, ikke Facebook profilen min engang. Fordi jeg ønsker ikke å eksistere på Internett. Men jeg har mitt ordentlige navn på face og insta. Anonymkode: 48c8c...e70 Hvordan gjør man slikt? Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #15 Del Skrevet 28. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør man slikt? Anonymkode: 73c82...cf6 Du trykker på nei, nederst der. Anonymkode: 48c8c...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #16 Del Skrevet 29. april 2018 Caset er jo slik at tlf. og navn kommer opp ved søk av enten/og tlf. og navn. Jeg må vel bare vente uvitende i en evighet til profiler fra sosiale medier også bare fader ut, da? Dette er en person som Sliter med stor S, - så det er ikke helt uaktuelt at personen har tatt farvel på eget initaitiv. Men merkelig å be de gradvis (siden det er bare linken i seg selv som ikke fører noe sted, infoen står fortsatt på Google). slette deg fra Gule Sider, før du selv sletter de allerede inaktive sosiale media du har? Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #17 Del Skrevet 29. april 2018 Kanskje vedkommende ikke vil at sånne som deg skal drive å søke opp personen i tide og utide? Hva i alle dager er poenget med det? Hvis du faktisk bryr deg så tar du kontakt med noen som kjenner vedkommende, i stedenfor å sitte på nett å spekulere i om vedkommende har tatt sitt eget liv eller ikke. Anonymkode: b3371...5cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #18 Del Skrevet 29. april 2018 Det er ikke logisk å ta kontakt med personen. Logisk: tenk en barndomsvenn fra barnehagen du ikke har pratet med før du begynte på tilfeldigvis samme ungdomsskole, men da endte i forskjellig vennegjeng, og så ikke hatt kontakt med før fylte 25-ish og ferdigstudert. Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #19 Del Skrevet 29. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje vedkommende ikke vil at sånne som deg skal drive å søke opp personen i tide og utide? Hva i alle dager er poenget med det? Hvis du faktisk bryr deg så tar du kontakt med noen som kjenner vedkommende, i stedenfor å sitte på nett å spekulere i om vedkommende har tatt sitt eget liv eller ikke. Anonymkode: b3371...5cf Sånne som meg? Oookey... Anonymkode: 73c82...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå