Gå til innhold

Når det blir for mye grov humor på jobb, hvordan håndtere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått meg jobb på sykehjem og merket flere av både ansatte og pasientene der har en helt annen form for humor enn meg. Så merker jeg ikke passer inn sånn sett og synes det er vanskelig. Føler jeg må gå inn i en rolle og spille med selvom jeg egentlig ikke synes det er så morsomt så de ikke tror at jeg alltid er alvorlig hele tiden. Føler meg mer voksen enn flere av de som jobber der egentlig. Mye av humoren der er grov og vulgær, og det er ikke helt min type humor og synes det kan bli litt vel mye til tider. Når det gjelder pasientene er det enda tøffere for de tuller mye, spesielt mennene der.  Det hjelper ikke at jeg er av utenlandsk opprinnelse. Vet mange eldre menn synes det er «eksotisk og spennende» med de som har mitt utseende. At de umiddelbart tenker sex og lave tanker om oss. De viser ikke respekt og oppfører seg som kåte tenåringer! Den ene pasienten der var ekkel og kan se for meg at han er en type man bør passe seg for. Han kan kommentere utseende og finne på kallenavn og rope ut. Alt for å få oppmerksomhet. Det var han og en annen pasient som har mye intern humor mellom seg, men da vi satt å spiste var det flere av de andre pasientene som synes de pratet mye og de ble lei av det. Men jeg blir usikker på hvordan håndtere dem, vet at de er friske i hodet og vet hva de sier, vurderte å ta det opp med lederen der, men tror jeg sier fra neste gang jeg er der. Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal være uten at det blir for psykisk belastende for meg. Jeg trenger denne jobben nå og skal bare være der i sommer så tenker at jeg skal holde ut. Har bestemt meg for at dette blir siste gang jeg jobber på et sånt sted. 

Anonymkode: bc1b4...50c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først av alt, hvordan "vet" du at de er helt friske og klar over hva de sier 100% av tiden?

Anonymkode: 2ac8d...3ed

Skrevet

Sett disse mennene på plass. Ellers vil de aldri respektere deg.

Når det kommer til svart humor på en arveidsplass som din, er det noe de ansatte trenger. Jeg jobber på sykehus, og vi har død og elendighet rundt oss dagen lang. Da trenger man svart og morbid humor. Det er noe man må lære seg at finnes på en sånn arbeidsplass.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får velge hva som er viktigst for deg. Om det er riktig humor eller lønn. Brutalt sagt, men det er litt sånn at man må svelge noen kameler og spille spillet på jobben for få gode samarbeidsevner og teambilder på cv'n.

Anonymkode: 019e4...6c9

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Si at du er gift med en sjalu og bråsint mann og spør om de derfor kan begrense seg litt.....

AnonymBruker
Skrevet

Hva er for grov og vulgær humor? Kan du komme med eksempler?

Når det gjelder pasientene kan du snakke med sjefen om hvordan du respektfullt kan sette grenser uten at det går på akkord. Om noen er spesielt rasistiske eller liknende kan du spørre om å bytte pasienter med en annen på vakt, slik at du slipper den verste. 

Men det kan nok være god trening for deg å lære deg å stå opp for deg sjøl. Det kan jo og hende det er du som er ekstremt nærtakende når det gjelder humoren blant de ansatte.

Anonymkode: 47036...fc1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...