Gå til innhold

Dårlig selvbilde etter vektoppgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 22 år som sårt trenger noen råd. Jeg har alltid vært tynn og glad i å kle meg ordentlig. De siste årene har jeg bodd og jobbet i utlandet, og har følt meg veldig bra mens jeg var der. Men i høst flyttet jeg hjem igjen til Norge og begynte å studere. Siden den tid har jeg gått opp veldig mye i vekt, og sliter naturlig nok med selvtilliten pga dette. Jeg kjenner ikke igjen min egen kropp lengre. Jeg har nesten ikke handlet klær etter at jeg kom hjem igjen fordi jeg tenkte at jeg kom til å miste vekten igjen. Det har jeg altså ikke gjort, og alle klærne mine er blitt for små. 

Problemet er at jeg sliter med å kjøpe klær som passer kroppsfasongen min. Jeg har nå innsett at problemet ikke går bort av seg selv og at jeg må jobbe for å få den gamle kroppen min tilbake. Men hvordan kan jeg få selvtilliten tilbake? Har dere noen tips til hva som fremhever mine gode «features?» Er det enkelte plagg, mønstre eller fasonger på klær som man burde unngå? 

Vektoppgangen er størst ved magen min, hoftene og lårene. Jeg er timeglass-formet og rundt 165 cm høy

Anonymkode: a11a0...753

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det aller verste man gjør hvis man har mage, er å kle seg i altfor korte topper, gensere, eller jakker fordi det legger hele fokuset på nettopp magen. Velg noe som er kortere en rompa. Ellers så burde du sette pris på litt rompe og lår.     

Anonymkode: e5fdf...90a

AnonymBruker
Skrevet

Det er en konsekvens av at man legger på seg. Da må man enten finne seg i det. Eller gå ned i vekt. Det er ditt valg. 

Anonymkode: 6228f...d24

Skrevet

Kjenner problemet. Sitter her selv etter to svangerskap med null bevegelse pga bekkenløsning. Jobber nå med problemet. Men, det jeg føler meg komfotabel med er kjoler, skjørt og high waist bukser med løse halvlage topper til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...