Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifylgje den statestikken som er på emnet så opplever 1% av alle prøvarar å miste 3 eller fleire gongar. For mange forblir grunnen ukjent. Ifylgje legeforening si handbok så ser det ut til at overvekt er ein risikofaktor. 

Eg lurer derfor på kva de som har hatt spontan abortar har hatt som bmi (sann ca) då de mista?

Min bmi har vore rundt 28, litt under på eine, rett over på 2. 

Kjelde:

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-gynekologi-2015/Habituell-abort---gjentatte-spontanaborter1/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 2 spontanaborter. Bmi ca18 og ca20. Gikk bittelitt opp i vekt før sa nr 2. 

Anonymkode: c5461...0e0

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt 2 spontanaborter. Bmi ca18 og ca20. Gikk bittelitt opp i vekt før sa nr 2. 

Takk for svar. Leit å lese dine tap. Har det gått vegen sia?

Skrevet

Har mistet flere ganger og har hatt BMI mellom 22 og 25, aldri over 25.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 6 SA, bmi lå på rundt 22.

Anonymkode: e3868...689

Skrevet

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 6 SA, bmi lå på rundt 22.

Trist å lese kor hardt råka de har vore. 6 stykk, det er heftig! Håper det går bra med dykk begge!

Fann dei ut kvifor? Har det gått vegen sia? 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, DMS skrev:

Takk for svar. Leit å lese dine tap. Har det gått vegen sia?

Fortsatt ikke gravid desverre. Håper lykken snur snart :-)

AnonymBruker
Skrevet

3 SA her, BMI på rundt 30 og jeg er 35 år.

Legene fant ikke ut hvorfor, men forsikret meg om at hverken alder eller vekt var sannsynlige grunner. 4. graviditeten er jeg 20 uker på vei og det sparker skikkelig i magen, så ser ut som det går bra nå.

Anonymkode: bd88a...937

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 SA her, BMI på rundt 30 og jeg er 35 år.

Legene fant ikke ut hvorfor, men forsikret meg om at hverken alder eller vekt var sannsynlige grunner. 4. graviditeten er jeg 20 uker på vei og det sparker skikkelig i magen, så ser ut som det går bra nå.

Anonymkode: bd88a...937

Å, gratulerer så mykje, deileg å vere halvvegs kan eg tenke meg☺️ 

Eg har to frå før, og vog 5-6 kg meir med fyrste og 1-2 kg meir, så trur ikkje heilt det er grunnen med meg heller. Eg er 33, så ikkje spesielt gamal heller.  

Takk for svar, og godt med ei historie med positiv utkome😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

MA BMI 19,9

Anonymkode: 24bc9...09d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke gravid desverre. Håper lykken snur snart :-)

Krysse fingrer men ikkje kne 😉 Ynskjer deg masse lukke til, neste skal sitte for oss begge! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

MA BMI 19,9

Takk for svar🙂 var det langt koma når du oppdaga det? 

Så langt støttar ikkje tala i tråden  legeforeninga, men så skriv dei det også i forsiktig ordlag. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, DMS skrev:

Takk for svar🙂 var det langt koma når du oppdaga det? 

Så langt støttar ikkje tala i tråden  legeforeninga, men så skriv dei det også i forsiktig ordlag. 

8 uker. 

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 19.19, DMS skrev:

Ifylgje den statestikken som er på emnet så opplever 1% av alle prøvarar å miste 3 eller fleire gongar. For mange forblir grunnen ukjent. Ifylgje legeforening si handbok så ser det ut til at overvekt er ein risikofaktor. 

Eg lurer derfor på kva de som har hatt spontan abortar har hatt som bmi (sann ca) då de mista?

Min bmi har vore rundt 28, litt under på eine, rett over på 2. 

Kjelde:

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-gynekologi-2015/Habituell-abort---gjentatte-spontanaborter1/

Under artikkelen ligger refranselisten, ref. nr 15 er den som omhandler vekt. Jeg søkte opp abstractet. Studien viste at blant pasientene ved klinikk for habituell abort hadde kvinner med undervekt eller fedme hadde en liten økning i risiko for abort i neste svangerskap, men ikke overvektige. Med BMI 28 er du i kategorien overvekt, men i mild grad, ikke fedme. 

Anonymkode: b932f...9e7

AnonymBruker
Skrevet
På ‎28‎.‎04‎.‎2018 den 15.28, DMS skrev:

Trist å lese kor hardt råka de har vore. 6 stykk, det er heftig! Håper det går bra med dykk begge!

Fann dei ut kvifor? Har det gått vegen sia? 

Vi hadde 1 barn fra før, noe som gjorde det litt lettere. Vi ble begge utredet, og de fant ingen feil, og gang nummer 7, så satt barnet. Så vi har fått de 2 barna vi ønsket oss. Så det går veldig bra med oss.

Skrevet
På 29.4.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Under artikkelen ligger refranselisten, ref. nr 15 er den som omhandler vekt. Jeg søkte opp abstractet. Studien viste at blant pasientene ved klinikk for habituell abort hadde kvinner med undervekt eller fedme hadde en liten økning i risiko for abort i neste svangerskap, men ikke overvektige. Med BMI 28 er du i kategorien overvekt, men i mild grad, ikke fedme. 

Anonymkode: b932f...9e7

Takk for at du sjekka kjelda nøyare! Det gjer meg litt meir avslappa til neste svangerskap. 

Skrevet
På 30.4.2018 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Vi hadde 1 barn fra før, noe som gjorde det litt lettere. Vi ble begge utredet, og de fant ingen feil, og gang nummer 7, så satt barnet. Så vi har fått de 2 barna vi ønsket oss. Så det går veldig bra med oss.

Det var godt å høre. Vel verdt det når ein til slutt får babyen ein ynskjer seg, tenker eg ☺️

Eg vonar vi har klart å verte gravide igjen (den delen brukar å gå temmeleg greitt) og at på forsøk nr 4 går det bra. Vi har to frå før, og dei vart til kjapt og radigt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...