AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Nå er jeg faktisk litt provosert, så jeg kjenner jeg bare må få ut litt frustrasjon her. Som gravid meldte jeg meg inn i babyverden forum og prøvde å være litt aktiv der i en av terminklubbene. Jeg opprettet bl.a. en tråd i termingruppa mi hvor vi kunne dele lure facebookgrupper med hverandre, som er fine å ha i svangerskapet eller etter fødsel. Her nevnte jeg feks ammehjelpsgruppen og norsk bæregruppe. Så får jeg plutselig melding fra en moderator om at innlegget har blitt slettet pga følgende regel: "Det er ikke tillatt å reklamere for andre forum, eller å bruke vårt diskusjonsforum for å rekruttere brukere til andre forum. Dette inkluderer spesifikke Facebook-grupper og andre sosiale medier som drar trafikken ut av forumet Tråder/innlegg om facebook redigeres/slettes fortløpende uten varsel. Brukere ekskluderes etter 1 advarsel. Dette gjelder både på det åpnet forumet og på personlige meldinger. Innlegg/tråder der det spørres om Facebook grupper eller diskuteres/planlegges grupper på Facebook vil også bli slettet." Er ikke dette egentlig ganske arrogant? Ja, jeg burde jo selvfølgelig lest reglene bedre, så den tar jeg på min egen kappe, men å bare ha en slik regel? At man ikke kan nevne feks ammehjelpsgruppen en gang? Synes det er helt sykt. Er det viktigere å få få klikk og være eneherskende enn å faktisk gi gravide den beste informasjonen? Kommer nok ikke til å være noe mer der inne nei, holder meg til KG og mine elskende facebookgrupper Anonymkode: 3196c...07c 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Den arrogante her er deg selv. Før du oppretter bruker, uansett hvor, så forplikter du deg til å lese og forstå reglene. For å få en bruker og adgang til å skrive på forum, så samtykker du i at du faktisk har lest reglene og akseptert reglene. Når du ikke har lest elelr ikke forstått reglene og demonstrerer manglende forståelse ved regelbrudd så bør du stoppe der. Å komme til et annet forum for å henge ut det forumet du har brutt reglene på vitner om liten respekt og forståelse for andre regler. Anonymkode: 7059d...636 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Jeg kan godt ta på min kappe at jeg er arrogant, og at jeg burde lest reglene (trodde forøvrig jeg hadde gjort det, men tydeligvis ikke godt nok), men dersom man tenker mer generelt sett da, er det ikke rart at det er viktigere for noen å samle sine tett opptil brystet enn å spre mest mulig riktig informasjon? Hvertfall i et så viktig tema som svangerskap. Synes nesten det blir litt selvmotsigende jeg at noen skal tilby å være ett nettsted for gravide og gi gravide best mulig informasjon, og samtidig sperre de kanalene som gir best informasjon. Anonymkode: 3196c...07c 3
Gjest Sisti Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Jeg gidder ikke være der inne pga den tåpelige regelen, og alle de platte, gjentakende trådene moddene lager i desperat forsøk på å få liv i forumet.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Ts her igjen. Jeg ser jo nå at denne tråden ble skrevet litt i affekt, og det skal jeg ta selvkritikk for altså. Men jeg er fortsatt litt satt ut av en sånn regel. Kanskje vi kan late som jeg ikke har vært der inne og brutt en regel og fått reprimande på det ( var nok litt molefonken av å ha blitt satt på plass av å ha brutt en regel... er ikke så ofte det skjer nemlig). Hva om jeg bare hadde beveget meg inn, lest forumregelene, fått litt sjokk over regelen over og så kommet hit for å diskutere den på et mere generelt grunnlag... Jeg mener forsatt det er en arrogant regel. Også nå sitter jeg å lurer, det står jo til og med at det ikke er lov å linke på PM, betyr det at moddene sitter å leser igjennom alle pm? Er ikke det litt merkelig Anonymkode: 3196c...07c 4
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Denne regelen har ikke jeg fått med meg, så jeg er vel arrogant jeg og. Syns forøvrig også den er helt bak mål, og noe av det dummeste jeg har hørt... Virker som om de er livredd for å miste brukere, noe som ikke hadde vært overraskende da forumet generelt er rotete og tafatt. Som Sisti over sier, en herrens mange kleine tråder bare for å prøve å holde liv i forumet.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 Jeg tror ikke det er lov her heller? Anonymkode: bb9dc...ed3
Gjest Sisti Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror ikke det er lov her heller? Anonymkode: bb9dc...ed3 Jo. Det er jo mange tråder om ulike facebookgrupper her.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er lov her heller? Anonymkode: bb9dc...ed3 Folk har bedt om anbefalinger til andre forum og fått det, og det får stå her inne. Feks bedt om tips til forum som har mer informasjon om sport, trening eller forum på engelsk osv. Mange har også brukere på diskusjon.no som er rimelig store og i mye samme kategori som KG, men også link til tråder her får stå. Og andre veien også, inne hos diskusjon. Så ja, regelen er helt tåpelig. Man ser samme type regel på nazi Facebook grupper som krever at man ikke er inne på noen andre grupper enn denne som omhandler 'vårt' tema. Det er ikke greit. Men hold deg her du Anonymkode: 21c46...696 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 Det verste med babyverden er de uberkleine moderatorpostene... Anonymkode: 4f05c...a2f 1
Ginny Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 Det vises da stadig til forskjellige facebookgrupper inne på babyverden? Men kanskje mer i dagbøker, og ikke i egne tråder.. Babyverden er veldig sære på det med klikk og trafikk. Se bare på hvordan moderatorene der legger ut samme tråd i alt av underforum, dytter opp gamle tråder, og har konkurranser som krever x antall innlegg. De fleste bruker jo bare teite leketråder for å oppnå dette antallet uansett Som med alt annet her i verden så er det positive og negative sider ved alt, også babyverdens forum. Hvis du synes de positive veier opp for de negative, så bruker du det til de positive og ignorerer de negative. Regelen er spesiell, helt klart, men veldig i tråd med resten av babyverden egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå