Gjest Lacus Skrevet 7. mai 2011 #15381 Skrevet 7. mai 2011 Griser er kjempe søte! Har veldig lyst på en stuegris Skal du ut i det fine været i dag?
Hoppetaujenta Skrevet 7. mai 2011 #15382 Skrevet 7. mai 2011 Tror ikke det. Teller å sitte på verandaen som "ut"?
Despicable Me Skrevet 7. mai 2011 #15383 Skrevet 7. mai 2011 Jeg mener det, men kanskje ikke på samme måte om man sitter alene Bruker du å sitte ute på sene sommerkvelder og bare drømme deg bort?
Hoppetaujenta Skrevet 7. mai 2011 #15384 Skrevet 7. mai 2011 Det har hendt. Er du flink til å drømme deg bort uansett tid på døgnet?
Despicable Me Skrevet 7. mai 2011 #15385 Skrevet 7. mai 2011 Jeg drømmer meg gjennom livet Har du gjort noe veldig interessant i dag?
Hoppetaujenta Skrevet 7. mai 2011 #15386 Skrevet 7. mai 2011 Ikke i det hele tatt. Har det vært en utrolig fin og slapp lørdag hos deg?
Despicable Me Skrevet 7. mai 2011 #15387 Skrevet 7. mai 2011 Faktisk ikke, har stresset i byen, vært på fjelltur osv. Har du planer for kvelden?
Hoppetaujenta Skrevet 7. mai 2011 #15388 Skrevet 7. mai 2011 Jeg tror at jeg skal se en film som går på kanal FEM kl 21.00 "North Country" Amerikansk drama fra 2005 Josey har nådd bristepunktet. Hun kan ikke lenger bo sammen med en mann som slår. Hun tar med seg de to barna og kjører hjem til foreldrene sine i en liten gruveby nord i Minnesota. For å tjene noenlunde gode penger, begynner Josey å arbeide i jerngruven på stedet, en hjørnesteinsbedrift som har livnært generasjoner av arbeidsfolk. Tradisjonene har sementert et mannsdominert, røft miljø med inngrodd skepsis til kvinner som forlater kjøkkenbenken. Josey og de få andre kvinnene blir ikke bare behandlet nedlatende, men med åpenlys forakt. Kvinnene prøver etter beste evne å legge panser på følelsene i frykt for å komme på kant med kolleger og ledelse. Men Josey vil ikke la seg kue. Hun bestemmer seg for å gå til sak mot gruveselskapet. Oppstyret som følger vil endre livet til Josey og hennes nærmeste - og amerikansk rettspraksis. Skuespillere: Thomas Curtis, Elle Peterson, Charlize Theron Er dette en film for deg?
Gjest Aria. Skrevet 9. mai 2011 #15389 Skrevet 9. mai 2011 Jeg tror at jeg skal se en film som går på kanal FEM kl 21.00 "North Country" Amerikansk drama fra 2005 Josey har nådd bristepunktet. Hun kan ikke lenger bo sammen med en mann som slår. Hun tar med seg de to barna og kjører hjem til foreldrene sine i en liten gruveby nord i Minnesota. For å tjene noenlunde gode penger, begynner Josey å arbeide i jerngruven på stedet, en hjørnesteinsbedrift som har livnært generasjoner av arbeidsfolk. Tradisjonene har sementert et mannsdominert, røft miljø med inngrodd skepsis til kvinner som forlater kjøkkenbenken. Josey og de få andre kvinnene blir ikke bare behandlet nedlatende, men med åpenlys forakt. Kvinnene prøver etter beste evne å legge panser på følelsene i frykt for å komme på kant med kolleger og ledelse. Men Josey vil ikke la seg kue. Hun bestemmer seg for å gå til sak mot gruveselskapet. Oppstyret som følger vil endre livet til Josey og hennes nærmeste - og amerikansk rettspraksis. Skuespillere: Thomas Curtis, Elle Peterson, Charlize Theron Er dette en film for deg? Det er det Har sett den før, syntes den tar opp et viktig tema. Syntes du det er likestilling i vårt samfunn?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #15390 Skrevet 9. mai 2011 Det er så likestilt som det kan bli Det er naivt og tro at det noen gang vil bli full likestilling enig ?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. mai 2011 #15392 Skrevet 9. mai 2011 jeg tror ikke det er noe jantelov for meg er bare janteloven noe som brukes som en unnskylding når man ikke lykkes eller når noen ikke lykkes Er janteloven bare en dårlig unnskylding brukt av mennesker som ikke lykkes ?
aprilslankeren Skrevet 9. mai 2011 #15393 Skrevet 9. mai 2011 jeg tror ikke det er noe jantelov for meg er bare janteloven noe som brukes som en unnskylding når man ikke lykkes eller når noen ikke lykkes Er janteloven bare en dårlig unnskylding brukt av mennesker som ikke lykkes ? Det er ganske så sikkert og visst, vi mennesker har lett for å pålegge andre mennesker noe vi mener er bedre enn andre ting. Er du opptatt av filosofiske ting?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. mai 2011 #15394 Skrevet 9. mai 2011 Det er jeg Burde jeg ha noe og spør om ?
Gjest Aria. Skrevet 9. mai 2011 #15395 Skrevet 9. mai 2011 Egentlig, men det går fint Liker du å danse?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. mai 2011 #15396 Skrevet 9. mai 2011 Det er ingenting i verden jeg hater mer en og danse. Liker du og sykle
Hoppetaujenta Skrevet 9. mai 2011 #15397 Skrevet 9. mai 2011 Noen ganger er det veldig ok. Hva mener DU med ordet "likestilling"?
Gjest Aria. Skrevet 9. mai 2011 #15399 Skrevet 9. mai 2011 Nei? At kvinner og menn har samme rettigheter, behandles så likt som det går an (visse fysiske forskjeller er det jo). Tja, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. En kvinne er iallefall aldri under en mann på noen som helst måte, eller verdt mindre, samme gjelder også andre veien. Har du plukket blomster i år?
Hoppetaujenta Skrevet 9. mai 2011 #15400 Skrevet 9. mai 2011 En kvinne er iallefall aldri under en mann på noen som helst måte ...ååå... jeg må innrømme at...det har vel forekommet en gang eller to for min del, men nok om det. --- Spørsmålet var: Har du plukket blomster i år? Svaret er: Jeg har faktisk ikke det. Har Du luktet på viltvoksende blomster i naturen i år?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå