Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du fungerer best?

Jeg barberer hver dag når jeg dusjer, men det går ikke mer enn noen timer før stubbene dukker opp, og det er så irriterende! Jeg lot hårene vokse i 14 dager før jeg prøvde med voks, men det fungerte virkelig ikke. Mulig det er mer effektivt om man gjør det i salong?

Hårfjerningskrem? Epilator? Laser?

Nei, jeg kommer ikke til å gå med hårete legger om noen spør. 

Anonymkode: 2c2e3...e42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laser fungerer i hvert fall helt supert, dyrt kanskje, men den mest permanente løsningen! 

Problemet med voksing er jo tiden mellom da du må gro ut 5mm før neste voksing. Litt hat å gå rundt med stubbete legger..

AnonymBruker
Skrevet

Epilator er bra. Da tar det lengre tid. 

Jeg bruker en som er kombinert epilator med høvel og etter et par-tre uker så er det nok å barbere en gang annenhver mnd eller noe sånt. Det er ytterst sjelden jeg barberer småhår nå, de vokser ikke ut igjen fordi jeg tok de med epilator for noen år siden. 

Anonymkode: 57ceb...41b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Epilator er bra. Da tar det lengre tid. 

Jeg bruker en som er kombinert epilator med høvel og etter et par-tre uker så er det nok å barbere en gang annenhver mnd eller noe sånt. Det er ytterst sjelden jeg barberer småhår nå, de vokser ikke ut igjen fordi jeg tok de med epilator for noen år siden. 

Da tar det lengre tid før det vokser ut nye hår skulle jeg selvfølgelig skrive. 

Skrevet

http://www.drammenlaserklinikk.no/

Jeg har tatt laser, og det funker. Har mørkt hår, og det ser ikke bra ut på meg. Jeg fikk 40% denne april måneden , det pleier å være tilbud, bare å følge med på facebook. 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tar det lengre tid før det vokser ut nye hår skulle jeg selvfølgelig skrive. 

Tips om epilator? Merke ol.  Har lyst å prøve men er så mange der ute at jeg ikke vet hvem jeg bør kjøpe. Kjenner desverre ingen som har prøvd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med Veet strips - da tar det en hel uke før det vokser ut igjen, men jeg bruker en pakke på leggene så det koster jo litt. Får med det meste, men en del må barberes i etterkant.

Leggene er greie sånn sett, det er verre med lår - vanskeligere å se og å komme til, voks hjelper ikke og barbering varer ikke mange timene. Det vokser derfor gjerne en centimeter eller to på baksiden av lår på et par uker.

Men du spurte jo om legger og Veet strips funker fint for meg :):)

Anonymkode: c6d13...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes epilator er for vondt og har ikke tålmodighet til å bruke høvel, men synes maskin fungerer bra.

Anonymkode: 3e905...890

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter bare i det. Barberer meg kanskje hvis jeg skal på standa et par ganger ila sommeren, elleri selskap i kort kjole, men bryr meg ikke om det i parken, på gata, på jobb osv. Er ingen som legger merke til det uansett, man skal glane på kloss hold for å se noens kroppshår.

Men kjenner et par venninder som er veldig glad i å bruke IPL maskin og laser

Anonymkode: dee47...212

AnonymBruker
Skrevet

Det er superkjapt og ikke altfor vondt å vokse leggene på salong. Brasiliansk, derimot.. phew! Utfordringen er at man må spare opp hår før man vokser, og da må man også regne med å ha litt synlig hår i perioden rett før det vokses igjen. Hadde det bare vært leggene hadde jeg kanskje fortsatt med å barbere, eller brukt epilator, men det blir bare tull med intimbarbering for meg. Det er mye kløn, og kombinasjonen mørke, tykke hår og blek hud, gjør at barbering bare gir en sånn umiddelbar 5 o'clock.. ikke det mest sjarmerende rundt bikinilinja :fnise: Da vil jeg heller ha noen perioder hvor det er synlige hår og lange perioder som er tilsynelatende hårfrie!

Anonymkode: d7c0f...849

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kombiner shaving med laser, jeg har tatt laser i salong og har også et apparat for hjemmebruk.

En fin ting med laser er at det er som om hårene går i dvale, så selv om ikke alt fjernes permanent på en runde (særlig ikke med den hjemmelaseren), så får jeg litt samme effekt som med voks at det holder seg glatt lenge før hårsekkene våkner til liv igjen. Men der alt kommer tilbake med full kraft etter voksing så kommer kanskje bare 70-80% tilbake igjen etter salong-laseren. Så laser kombinert med shaving synes jeg er en bra metode for å holde det glatt, imens det jo gradvis blir mindre hår å holde i sjakk.

Krever tid og penger, flere år siden jeg har gjort det nå. Men har mye mindre hårvekst nå også da pga laser, så da er det enklere å leve på bare barberhøvelen og noen voksstrips og hårfjerningskrem iblant.

Anonymkode: 517d2...f14

Skrevet

Jeg sverger til epilator. Det er litt vondt i begynnelsen. Det lureste er å ikke vente til hårene er for lange, da risikerer du at det napper ekstra. Jeg epilerer leggene ca. hver 4-6 uke. Og det blir mindre hår for hver gang, så etterhvert vil det gjøre mindre vondt. 

Mitt tips er å epilere leggene rett etter en dusj, gjerne hvor du har brukt en skrubb eller skrubbhanske på leggene. Så rett i dusjen å spyle over med kaldt vann når du er ferdig, før du tar på en god fuktighetsgivende body lotion. :) 

Har prøvd epilator både fra Braun og Phillips, og begge er jo gode merker, så de kan trygt anbefales fra meg. :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, _Aries skrev:

Jeg sverger til epilator. Det er litt vondt i begynnelsen. Det lureste er å ikke vente til hårene er for lange, da risikerer du at det napper ekstra. Jeg epilerer leggene ca. hver 4-6 uke. Og det blir mindre hår for hver gang, så etterhvert vil det gjøre mindre vondt. 

Mitt tips er å epilere leggene rett etter en dusj, gjerne hvor du har brukt en skrubb eller skrubbhanske på leggene. Så rett i dusjen å spyle over med kaldt vann når du er ferdig, før du tar på en god fuktighetsgivende body lotion. :) 

Har prøvd epilator både fra Braun og Phillips, og begge er jo gode merker, så de kan trygt anbefales fra meg. :) 

Men har du hårete legger når håret gror ut til at det blir langt for epilatoren?? 

Anonymkode: 5b0ee...4f1

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har du hårete legger når håret gror ut til at det blir langt for epilatoren?? 

Anonymkode: 5b0ee...4f1

Nei, men om man venter for lenge mellom hver gang i begynnelsen kan det være at håret blir nappet av, i steden for å bli nappet ut. Og da blir det samme hårstrået nappet flere ganger, og da gjør det ekstra vondt. Om du forsto hva jeg mente. :)  Men etterhvert er det nesten ikke hår igjen å epilere :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 4/28/2018 den 1.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har god erfaring med Veet strips - da tar det en hel uke før det vokser ut igjen, men jeg bruker en pakke på leggene så det koster jo litt. Får med det meste, men en del må barberes i etterkant.

Leggene er greie sånn sett, det er verre med lår - vanskeligere å se og å komme til, voks hjelper ikke og barbering varer ikke mange timene. Det vokser derfor gjerne en centimeter eller to på baksiden av lår på et par uker.

Men du spurte jo om legger og Veet strips funker fint for meg :):)

Anonymkode: c6d13...0a0

Huffameg! Har du mye hårvekst på lårene også? Og på baksiden av lårene?

Er glad jeg ikke har mye hårvekst, ser jeg!

Her er det kun litt på leggene. Og litt under armene. Men ikke noe ellers. Ser ikke for meg hvordan det hadde vært å ha hår på lårene attpåtil.

Ei jeg kjenner hadde mye hår på underarmene. Det så veldig rart ut med mye hår der, mens hun samtidig var veldig feminin ellers. 

Anonymkode: 0d432...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke anbefale epilering varmt nok. 

Jeg epilerer en gang i uka. Og er med det helt hårfri året rundt. Da hårene er revet ut med roten er det tynne hår som vokser ut igjen. Og epilatoren tar hår fra 2mm. Så om man drar over jevnlig vil man aldri ha synlig hårvekst. 

Nå tar jeg også armhuler og bikinilinje, men det krevde litt tilvenning. Nå gjør det ikke vondt i det hele tatt. 

Anonymkode: 1ccd7...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...