Aggy Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Jeg mener min ex bare er vanskelig, men kanskje jeg tar feil. Ønsker tilbakemelding om det er jeg eller min ex som er vanskelig. Bakgrunn: Vi har ett vanskelig forhold og Politiet har stoppet all kommunikasjon mellom oss for over ett år siden. Fordi han utelukkende skriver ubekvemsord til meg. Jeg bruker tusenvis av kroner på advokat på å få på plass en samværsavtale, han er uenig på alt som har med økonomi å gjøre. Vi praktiserer 50/50 men de er mest hos meg da han sjelden kan ha de så mye. Han betaler ikke bidrag fordi det ikke er avtalt og jeg ikke vil be NAV om det fordi jeg frykter represalier. Jeg tjener kr. 3000 i mnd. Han kr. 50.000. Jeg har allikevel god likviditet. Vår kommunikasjon går nå igjennom barna på 10 og 14. Han har via advokat foreslått at vi skal spleise på ski, slalom ski og sykkel til bursdag og jul, det har vi aldri har gjort tidligere, men vi spleiset etterhvert som behovet meldte seg. Og når vi spleiset sendte han meg ut for å gjøre det og jeg fikk alltid kjeft fordi det var for dyrt, feil størrelse osv. Dette medførte ikke riktighet og jeg kjøper aldri dyrt. Han betalte alltid etter masse mas fra meg. For å unngå slike diskusjoner angående modell valg, pris, farge osv. har jeg foreslått i ny avtale at vi kjøper annenhver gang og starter med hvert vårt barn. Men ingen avtale er signert. Spørsmål jeg ønsker svar på, begge har hatt syklene i tre sesonger og MÅ ha ny: Min sønns gamle sykkel var altfor liten og jeg har kjøpt en (dyr!) el. sykkel(ser vanlig ut) til sønnen min fordi jeg tenkte det ble mindre kjøring på oss foreldre når han skal langt. Og siden jeg mener at vi ikke skal spleise mer bør ikke Pappaen bry seg. Da får han beskjed av Pappaen sin at det ikke er en sykkel og at han ikke får lov til å ha den hos han. Så der tar han nå bussen. Idag kommer datteren min hjem og sier at Pappa ikke vil kjøpe sykkel til henne fordi det gir man til bursdag. Men den er først i oktober. Og hun ser ut som hin har pukkelrygg på den hun har nå 😨 1. For meg virker det bare som han ønsker å såre meg gjennom barna, eller tar jeg feil? 2. Er det dumt av meg å kjøpe en sykkel til henne og holde munn?
Malum Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Det som er dumt av deg, og din eks, er å fortsette konflikten gjennom to uskyldige barn som ikke har valgt å komme mellom barken og veden. Det dere trenger å gjøre, er å slutte å bruke barna som mellommenn og sendebud, og skaffe dere profesjonell hjelp til å begynne å kommunisere og samarbeide som voksne. Det kan ikke kvinneguiden hjelpe dere med. 38
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2018 (endret) Takk, det vet jeg😢 Vi har flere runder på familievernkontoret, barnevern, advokat gjennom snart fem år. Alle har gitt han opp, advokaten hans også. Jeg snakker ikke stygt om han, men han gjør det foran barna om meg. Det var egentlig det siste jeg ønsket svar på, har du det? Endret 27. april 2018 av Aggy 1
Malum Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, Aggy skrev: Takk, det jeg vet. Vi har flere runder på familievernkontoret, barnevern, advokat gjennom snart fem år. Alle har gitt han opp, advokaten hans også. Jeg snakker ikke stygt om han, men han gjør det firan barna om meg. Det var egentlig det siste jeg ønsket svar på, har du det? Nei, det har jeg ikke, for uansett hva du velger å gjøre vil hans reaksjon mest sannsynlig være farget av konflikten dere er midt oppi. Å «gi opp» å få til et samarbeid er det samme som å svikte disse stakkars to ungene, og det går søren ikke an. 7
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2018 (endret) Jeg synes ikke du skal uttale deg om vår konflikt, på grunnlag av de få opplysninger jeg har gitt. Vi har dessverre et retts system i Norge som gjør at slike som han kan gjøre som man vil over veldig lang tid. Og barna har kun denne Pappaen. Endret 27. april 2018 av Aggy 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Hva mener du med at du frykter represalier? Om spørsmålet her er hvorvidt du kan kjøpe en sykkel som står hjemme hos deg så er jo svaret ja. Anonymkode: 13d7f...da2 4
Malum Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 1 time siden, Aggy skrev: Jeg synes ikke du skal uttale deg om vår konflikt, på grunnlag av de få opplysninger jeg har gitt. Vi har dessverre et retts system i Norge som gjør at slike som han kan gjøre som man vil over veldig lang tid. Og barna har kun denne Pappaen. Jeg uttaler meg vel ikke direkte om deres konflikt? Du har selv beskrevet et konfliktnivå som er så heftig at «alle har gitt (ham) opp», og ut ifra det har jeg ment noe om at det antagelig ikke er så lurt å foreta seg så mye uten først å få profesjonell hjelp til å greie å håndtere et samarbeid. Det er mitt svar på det du lurer på i hovedinnlegget ditt. 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 1. Barn er ikke mellommenn og sendebud. Slutt å kommuniser gjennom den. Du vet det skader dem, du er klar over det? Anbefaler profesjonell hjelp. Barna har kun denne pappaen som du skriver. Men er det egentlig så bra for dem å ha en såpass ustabil pappa? Hva med samvær under kontrollerte forhold? For eksempel med tilsyn av en person dere ikke selv kjenner? Så får det være sånn til han klarer å oppføre seg og dere kan kommunisere sammen som voksne mennesker som har ansvar for barn. Tett oppfølging under samvær en periode fremover osv.. Barn er ikke mellommenn og sendebud. Slutt å kommuniser gjennom dem. Det skader dem i tillegg, men det er du vel klar over? Neste gang barna formidler informasjon til deg fra pappa, så stopper du dem og sier ifra om at informasjonen skal komme direkte til deg, og ikke gjennom barna. Via sms, brev, mail etc. Hva som føles best. Send melding eller noe til pappaen om dette. Ikke rikk deg vekk. Vær sta og stabil. Ikke bidra til å gjøre ting verre. Svelg unna noen kameler, ha kun kontakt med han når du må, og hold deg saklig og til saken hele tiden. Anonymkode: 83adb...2b4 9
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2018 4 timer siden, Aggy skrev: Jeg mener min ex bare er vanskelig, men kanskje jeg tar feil. Ønsker tilbakemelding om det er jeg eller min ex som er vanskelig. Bakgrunn: Vi har ett vanskelig forhold og Politiet har stoppet all kommunikasjon mellom oss for over ett år siden. Fordi han utelukkende skriver ubekvemsord til meg. Jeg bruker tusenvis av kroner på advokat på å få på plass en samværsavtale, han er uenig på alt som har med økonomi å gjøre. Vi praktiserer 50/50 men de er mest hos meg da han sjelden kan ha de så mye. Han betaler ikke bidrag fordi det ikke er avtalt og jeg ikke vil be NAV om det fordi jeg frykter represalier. Jeg tjener kr. 3000 i mnd. Han kr. 50.000. Jeg har allikevel god likviditet. Vår kommunikasjon går nå igjennom barna på 10 og 14. Han har via advokat foreslått at vi skal spleise på ski, slalom ski og sykkel til bursdag og jul, det har vi aldri har gjort tidligere, men vi spleiset etterhvert som behovet meldte seg. Og når vi spleiset sendte han meg ut for å gjøre det og jeg fikk alltid kjeft fordi det var for dyrt, feil størrelse osv. Dette medførte ikke riktighet og jeg kjøper aldri dyrt. Han betalte alltid etter masse mas fra meg. For å unngå slike diskusjoner angående modell valg, pris, farge osv. har jeg foreslått i ny avtale at vi kjøper annenhver gang og starter med hvert vårt barn. Men ingen avtale er signert. Spørsmål jeg ønsker svar på, begge har hatt syklene i tre sesonger og MÅ ha ny: Min sønns gamle sykkel var altfor liten og jeg har kjøpt en (dyr!) el. sykkel(ser vanlig ut) til sønnen min fordi jeg tenkte det ble mindre kjøring på oss foreldre når han skal langt. Og siden jeg mener at vi ikke skal spleise mer bør ikke Pappaen bry seg. Da får han beskjed av Pappaen sin at det ikke er en sykkel og at han ikke får lov til å ha den hos han. Så der tar han nå bussen. Idag kommer datteren min hjem og sier at Pappa ikke vil kjøpe sykkel til henne fordi det gir man til bursdag. Men den er først i oktober. Og hun ser ut som hin har pukkelrygg på den hun har nå 😨 1. For meg virker det bare som han ønsker å såre meg gjennom barna, eller tar jeg feil? 2. Er det dumt av meg å kjøpe en sykkel til henne og holde munn?
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 27. april 2018 Ja ja sier jeg bare, jeg har mottatt profesjonell hjelp hele veien som beskrevet til hun som ikke gir seg i å hakke på meg, (som min ex😂) ba ikke om deres meninger på dette. Politi, barnevern og familievernkontor klarer ikke å få han til å se annerledes på tingene. Jeg svelger kameler hver gang mine barn kommer til meg oppgulp pappa har sagt.
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at du frykter represalier? Om spørsmålet her er hvorvidt du kan kjøpe en sykkel som står hjemme hos deg så er jo svaret ja. Anonymkode: 13d7f...da2 Han gjør livet enda vanskeligere for barna, sier at fordi Mamma ditt eller datt så får ikke dere lov til ting som alle andre får lov til, eller bare sier noe stygt om meg som gjør dem skikkelig lei seg. Takk for sykkel svaret😊sånn har jeg gjort før, men de får ikke noe hos han og blir lei seg for at de ikke kan ta det med, så blir det allikevel en slags konflikt. Da er det jeg som er vanskelig😉
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Barn er ikke mellommenn og sendebud. Slutt å kommuniser gjennom den. Du vet det skader dem, du er klar over det? Anbefaler profesjonell hjelp. Barna har kun denne pappaen som du skriver. Men er det egentlig så bra for dem å ha en såpass ustabil pappa? Hva med samvær under kontrollerte forhold? For eksempel med tilsyn av en person dere ikke selv kjenner? Så får det være sånn til han klarer å oppføre seg og dere kan kommunisere sammen som voksne mennesker som har ansvar for barn. Tett oppfølging under samvær en periode fremover osv.. Barn er ikke mellommenn og sendebud. Slutt å kommuniser gjennom dem. Det skader dem i tillegg, men det er du vel klar over? Neste gang barna formidler informasjon til deg fra pappa, så stopper du dem og sier ifra om at informasjonen skal komme direkte til deg, og ikke gjennom barna. Via sms, brev, mail etc. Hva som føles best. Send melding eller noe til pappaen om dette. Ikke rikk deg vekk. Vær sta og stabil. Ikke bidra til å gjøre ting verre. Svelg unna noen kameler, ha kun kontakt med han når du må, og hold deg saklig og til saken hele tiden. Anonymkode: 83adb...2b4 Takk for gode ord, dette vet jeg alt om men det fungerer ikke i praksis her. Det var ikke dette jeg ba om hjelp til. Ikke alle følger teksboka😉jeg kommuniserer aldri via barna. Kun med Husk å si at du skal i bursdag i morgen osv. Han derimot, bruker barna fordi han vet det sårer meg når barna er bindeledd. Endret 27. april 2018 av Aggy
solmåneogstjerner Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 Jeg ville kjøpe en sykkel så lenge du har råd til det. Hvis den ikke kan tas med så blir den bare hos deg da. Du kan vel uansett ikke nektes å kjøpe ting som gjerne bare kan bli hos deg? Høres ikke ut som det er noen vits å prøve å samarbeide om slike ting. 6
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2018 3 timer siden, Malum skrev: Jeg uttaler meg vel ikke direkte om deres konflikt? Du har selv beskrevet et konfliktnivå som er så heftig at «alle har gitt (ham) opp», og ut ifra det har jeg ment noe om at det antagelig ikke er så lurt å foreta seg så mye uten først å få profesjonell hjelp til å greie å håndtere et samarbeid. Det er mitt svar på det du lurer på i hovedinnlegget ditt. Jo, du angriper meg som person fordi jeg har en vanskelig eks. Ber meg gjøre ting jeg har forsøkt å gjøre de siste fem år. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 Jeg ville kjøpt det utstyret barna trengte når de trengte det. Det forutsetter riktignok at du har 30.000 og ikke 3.000 i inntekt pr måned - som du skriver i første innlegg. Jeg ville rett og slett begynt å spise kameler for at ungene skulle få en fredfull oppvekst. Dette er ikke en kamp man skal vinne, og selv om det er j... urettferdig at far ikke bidrar så er det enda verre for barna å bli ofre for småligheten. Jeg ville også gått bort fra 50/50 ordning og krevd bidrag istedenfor disse evige kranglene dere holder på med nå. Ja, jeg fikk med meg at det ble represalier - la retten fradømme han 50/50 med grunnlag i manglende samarbeid (bare det at dere har kommunikasjonsforbud er for meg mer enn nok til å se at samværsordningen er feil). 50/50 ordning er for de som kan og vil samarbeide, dessverre skal det bare en sabotør til for å ødelegge. La retten få vite at du frykter represalie. Men: konkret til det du spurte om:: kjøp sykkelen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 Har man barn med en besværlig eks, er det bare én ting å gjøre, nemlig å spise gigantiske kamelflokker mothårs. For barnas skyld. Ergo: Kjøp sykkel til henne. Anonymkode: b98ab...fb2 5
Aggy Skrevet 27. april 2018 Forfatter #17 Skrevet 27. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Barn er ikke mellommenn og sendebud. Slutt å kommuniser gjennom den. Du vet det skader dem, du er klar over det? Anbefaler profesjonell hjelp. Barna har kun denne pappaen som du skriver. Men er det egentlig så bra for dem å ha en såpass ustabil pappa? Hva med samvær under kontrollerte forhold? For eksempel med tilsyn av en person dere ikke selv kjenner? Så får det være sånn til han klarer å oppføre seg og dere kan kommunisere sammen som voksne mennesker som har ansvar for barn. Tett oppfølging under samvær en periode fremover osv.. Barn er ikke mellommenn og sendebud. Slutt å kommuniser gjennom dem. Det skader dem i tillegg, men det er du vel klar over? Neste gang barna formidler informasjon til deg fra pappa, så stopper du dem og sier ifra om at informasjonen skal komme direkte til deg, og ikke gjennom barna. Via sms, brev, mail etc. Hva som føles best. Send melding eller noe til pappaen om dette. Ikke rikk deg vekk. Vær sta og stabil. Ikke bidra til å gjøre ting verre. Svelg unna noen kameler, ha kun kontakt med han når du må, og hold deg saklig og til saken hele tiden. Anonymkode: 83adb...2b4 Alt dette er forsøkt gjort. Også tilbakeholdelse fra samvær hvor han fikk dem igjen ved å lure barnevernet til å teo at han skulle på noen kurs, og selvfølgelig ikke fulgte han det ikke det opp. Han ville heller ikke møte dem med en nøytral person tilstede. Takk, jeg er stabil, men sånne dumme ting som to sykkelkjøp kan avogtil vippe meg av pinnen. Og jeg kan ikke true han til å kjøpe sykkel. Alt jeg gjør blir jo feil med en slik som han som skifter mening bare for å krangle. Det er trist, han har en flott og din ny samboer med flere barn, reiser på flotte ferier med dem, ikke våre barn, da jeg allikevel gjør det, har to biler i millionklassen, flott villa, hytte, viktig jobb osv. Bare opptatt av fasade og eier ikke empati. Men elsker å krangle ! Og holder sjelden hva han lover til barna. Etterhvert blir de sikkert så lei av han at de flytter inn til meg. Nå er de redd for represalier om de sier de vil mer til meg.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #18 Skrevet 27. april 2018 19 minutter siden, Aggy skrev: Han derimot, bruker barna fordi han vet det sårer meg når barna er bindeledd. Da passer du på at dem ikke fortsetter å være det. Stopp dem og si at de ikke skal fortelle til deg noe for ham fordi han må benytte andre medier. Skal de si noe mellom dere for dere så er det bare det at han må ta kontakt selv om det er noe. Jeg ville kjøpt sykkelen til henne. Så kan han kjøpe sykler som de kan ha hos ham. Min far prata masse dritt, min mor sa aldri noe negativt om han. Jeg tok etterhvert avstand til ham pga han gjorde det ubehagelig for meg å være der med all drittslenginga. Anonymkode: 66928...0e5 4
Malum Skrevet 27. april 2018 #19 Skrevet 27. april 2018 16 minutter siden, Aggy skrev: Jo, du angriper meg som person fordi jeg har en vanskelig eks. Ber meg gjøre ting jeg har forsøkt å gjøre de siste fem år. Djeez. Noe sier meg at denne saken har flere sider... 13
Aggy Skrevet 28. april 2018 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2018 5 timer siden, Malum skrev: Djeez. Noe sier meg at denne saken har flere sider... Godt du er så verdensvant da😉 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå