Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener min ex bare er vanskelig, men kanskje jeg tar feil. Ønsker tilbakemelding om det er jeg eller min ex som er vanskelig.

Bakgrunn:

Vi har ett vanskelig forhold og Politiet har stoppet all kommunikasjon mellom oss for over ett år siden. Fordi han utelukkende skriver ubekvemsord til meg. Jeg bruker tusenvis av kroner på advokat på å få på plass en samværsavtale, han er uenig på alt som har med økonomi å gjøre. Vi praktiserer 50/50 men de er mest hos meg da han sjelden kan ha de så mye. Han betaler ikke bidrag fordi det ikke er avtalt og jeg ikke vil be NAV om det fordi jeg frykter represalier. Jeg  tjener kr. 3000 i mnd. Han kr. 50.000. Jeg har allikevel god likviditet. Vår kommunikasjon går nå igjennom barna på 10 og 14.

Han har via advokat foreslått at vi skal spleise på ski, slalom ski og sykkel til bursdag og jul, det har vi aldri har gjort tidligere, men vi spleiset etterhvert som behovet meldte seg. Og når vi spleiset sendte han meg ut for å gjøre det og jeg fikk alltid kjeft fordi det var for dyrt, feil størrelse osv. Dette medførte ikke riktighet og jeg kjøper aldri dyrt. Han betalte alltid  etter masse  mas fra meg. For å unngå slike diskusjoner angående modell valg, pris, farge osv. har jeg foreslått i ny avtale at vi kjøper annenhver gang og starter med hvert vårt barn. Men ingen avtale er signert. 

Spørsmål jeg ønsker svar på, begge har hatt syklene i tre sesonger og MÅ ha ny:

Min sønns gamle sykkel var altfor liten og jeg har kjøpt en (dyr!) el. sykkel(ser vanlig ut)  til sønnen min fordi jeg tenkte det ble mindre kjøring på oss foreldre når han skal langt. Og siden jeg mener at vi ikke skal spleise mer bør ikke Pappaen bry seg.  Da får han beskjed av Pappaen sin at det ikke er en sykkel og at han ikke får lov til å ha den hos han. Så der tar han nå bussen. 

Idag  kommer datteren min hjem og sier at Pappa ikke vil kjøpe sykkel til henne fordi det gir man til bursdag. Men den er først i oktober. Og hun ser ut som hin har pukkelrygg på den hun har nå 😨

1. For meg virker det bare som han ønsker å såre meg gjennom barna, eller tar jeg feil?

2. Er det dumt av meg å kjøpe en sykkel til henne og holde munn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...