AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Har en valp på 4 men som tisser i buret om natten, hvordan skal jeg få han til å slutte med det ? Anonymkode: a12b2...8cd
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Stå opp og ta den ut på natten sånn som det er meningen du skal. Den er tydeligvis ikke klar for en hel natt uten tissetur. Anonymkode: bc7ab...c2b 20
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Jeg er ikke slem her nå, men hunder tisser sjeldent der de sover. Det liker de ikke og går imot deres instinkter og natur. Så her må du ha alarm og gå ut med valpen, eller ha et større området som er avlukket, med separat toalett (kladd eller avis) og separat seng så klart. Det er tydelig at valpen ikke klarer seg hele natten og noe må gjøres. Det er slitsomt å ha valp i hus. Du kan risikere å måtte ut opp til 10 ganger på en dag. Det tar litt tid, men til slutt så vil den enten klare å holde seg eller varsle om at den må ut om natten. Anonymkode: 4b04a...3c7 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Du må opp å ut. Ikke noe annet å gjøre. En valp tisser ikke der den sover fordi det er kult, men fordi den ikke klarer å holde seg. Anonymkode: 821c7...293 10
QuestionEverything Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Har hørt at hunden kan ende opp med å gjøre det hvis buret er for stort. Den sover i ene delen av buret, og tisser i den andre. Så det kan funke å redusere plassen i buret vha. en midt-deler.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 12 minutter siden, QuestionEverything said: Har hørt at hunden kan ende opp med å gjøre det hvis buret er for stort. Den sover i ene delen av buret, og tisser i den andre. Så det kan funke å redusere plassen i buret vha. en midt-deler. Hva har hundeholdet blitt til i dag?? Sette en valp i et enda mindre bur slik at den blir tvunget til å holde seg når den må på do? Ingen ved sine fulle fem gjør det. Tisser hunden? Hmm... Wild guess, kanskje den må på do? Kast buret så kanskje den stakkars hunden får mulighet til å gi beskjed når den faktisk må gjøre fra seg. Tisser den inne betyr det at den må på do, også om natta. Løsning: ta den med ut slik at den får tisset. Skulle virkelig vært sertifikat for å eie dyr i dag... Neste tråd: "Hvordan kan jeg feste bleia på hunden min slik at det ikke lekker?" Anonymkode: f5643...e40 24
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 En valp blir som en baby, du må ofte opp flere ganger om natten med den. Den vil lære å holde eg etter hvert, men det er tydelig at den ikke klarer det enda, da som mange skriver, så tisser ikke hunder der de sover (med mindre de ikke klarer og holde seg). Anonymkode: a9698...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 29 minutter siden, QuestionEverything skrev: Har hørt at hunden kan ende opp med å gjøre det hvis buret er for stort. Den sover i ene delen av buret, og tisser i den andre. Så det kan funke å redusere plassen i buret vha. en midt-deler. Jada putt hunden i et enda mindre bur... Skikkelig bra hundehold Anonymkode: 821c7...293 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, CoolSistah skrev: Hvorfor sitter den i bur om natten? Fordi det er blitt «in» å ha hunden i bur fremfor å tilrettelegge slik at de ikke kan skade seg Anonymkode: 821c7...293 5
Portvinpiken Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 1 time siden, QuestionEverything skrev: Har hørt at hunden kan ende opp med å gjøre det hvis buret er for stort. Den sover i ene delen av buret, og tisser i den andre. Så det kan funke å redusere plassen i buret vha. en midt-deler. Herlighet for et dårlig råd! Min. burstørrelse tillatt i Norge er 2 kvm gulvflat forresten. TS: Hunden må først og fremst vær så snill å få lov så slutte å ligge i bur! Og så må du sette på klokken å stå opp å få den ut så den får tisse i løpet av natten. 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 45 minutter siden, CoolSistah skrev: Hvorfor sitter den i bur om natten? Kan bare snakke for meg selv. Da min hund var valp, så sov han i bur. Jeg hadde et klakk bord (?) billig ting fra IKEA også buret oppå. Sto like ved sengen min, så han lå så nærme at han lik så godt kunne ligge opp på hodeputen min. Jeg måtte ha han i bur de første 1-2 mnd, fordi han var litt dum og prøvde å hoppe ned fra sengen. Denne rasen har skjøre bein, så om han gjorde det om natten, så kunne han skade seg alvorlig. Har også to store katter på rundt 10 kg hver (stor rase + overvekt) og de er våken og ganske hyper om natten. Så de kunne lett sette seg oppå valpen, noe de gjorde ofte. eller tok "kvelertak" for å leke. Stakkars valpen på.. husker ikke hvor mye han veide, men han veier 2,7 kg som voksen. Så buret ble brukt for hans sikkerhet. Nå står buret permanent ved sengen min oppå det bordet. Ikke for hunden, men kattene. For de fant ut at der skulle de sove. Har klippt av døren, så den står åpen og hunden går inni der av og til også. Jeg er helt imot overdrevent burbruk. Dersom en hund liksom føler seg trygg der, når eierne er på jobb.. så kan de da lik så godt la det stå åpent. Ja, noen blir roligere og føler seg tryggere i buret, men det er ikke nødvendig å låse døren. Sleng et pledd oppå så blir det mørkt og fint. Nå så er hund og katter alene når jeg er på jobb.. uten bur, uten lukkede dører. Alt er frittfrem. Anonymkode: 4b04a...3c7 2
Portvinpiken Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan bare snakke for meg selv. Da min hund var valp, så sov han i bur. Jeg hadde et klakk bord (?) billig ting fra IKEA også buret oppå. Sto like ved sengen min, så han lå så nærme at han lik så godt kunne ligge opp på hodeputen min. Jeg måtte ha han i bur de første 1-2 mnd, fordi han var litt dum og prøvde å hoppe ned fra sengen. Denne rasen har skjøre bein, så om han gjorde det om natten, så kunne han skade seg alvorlig. Har også to store katter på rundt 10 kg hver (stor rase + overvekt) og de er våken og ganske hyper om natten. Så de kunne lett sette seg oppå valpen, noe de gjorde ofte. eller tok "kvelertak" for å leke. Stakkars valpen på.. husker ikke hvor mye han veide, men han veier 2,7 kg som voksen. Så buret ble brukt for hans sikkerhet. Nå står buret permanent ved sengen min oppå det bordet. Ikke for hunden, men kattene. For de fant ut at der skulle de sove. Har klippt av døren, så den står åpen og hunden går inni der av og til også. Jeg er helt imot overdrevent burbruk. Dersom en hund liksom føler seg trygg der, når eierne er på jobb.. så kan de da lik så godt la det stå åpent. Ja, noen blir roligere og føler seg tryggere i buret, men det er ikke nødvendig å låse døren. Sleng et pledd oppå så blir det mørkt og fint. Nå så er hund og katter alene når jeg er på jobb.. uten bur, uten lukkede dører. Alt er frittfrem. Anonymkode: 4b04a...3c7 Kunne du ikke lagt deg på madrass på gulvet og lukket døren så kattene ikke kom inn da? 7
QuestionEverything Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har hundeholdet blitt til i dag?? Sette en valp i et enda mindre bur slik at den blir tvunget til å holde seg når den må på do? Ingen ved sine fulle fem gjør det. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jada putt hunden i et enda mindre bur... Skikkelig bra hundehold 1 time siden, Portvinpiken skrev: Herlighet for et dårlig råd! Min. burstørrelse tillatt i Norge er 2 kvm gulvflat forresten. Kanskje dere burde lese litt om hundehold før dere tror dere vet best? http://www.humanesociety.org/animals/dogs/tips/crate_training.html Sitat Your dog's crate should be just large enough for them to stand up and turn around in. If your dog is still growing, choose a crate size that will accommodate their adult size. Block off the excess crate space so your dog can't eliminate at one end and retreat to the other. Put your dog in the crate using your regular command and a treat. Initially, it may be a good idea to put the crate in your bedroom or nearby in a hallway, especially if you have a puppy. Puppies often need to go outside to eliminate during the night, and you'll want to be able to hear your puppy when they whine to be let outside. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 3 minutter siden, QuestionEverything said: Kanskje dere burde lese litt om hundehold før dere tror dere vet best? http://www.humanesociety.org/animals/dogs/tips/crate_training.html Hva har å putte hunder i bur noe som helst med kunnskap om hundehold å gjøre? Det er jo den enkleste løsningen som finnes og krever ingenting av hundeeier, tvert om. De som har greie på hundehold vet hva det innebærer å ha hund og det ansvaret som følger med. Anonymkode: f5643...e40 5
QuestionEverything Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har å putte hunder i bur noe som helst med kunnskap om hundehold å gjøre? Det er jo den enkleste løsningen som finnes og krever ingenting av hundeeier, tvert om. De som har greie på hundehold vet hva det innebærer å ha hund og det ansvaret som følger med. Hvorfor er trening med bur uansvarlig? 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #17 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, QuestionEverything skrev: Hvorfor er trening med bur uansvarlig? Fordi bur ikke skal brukes som oppbevaringssted! Anonymkode: 821c7...293 11
QuestionEverything Skrevet 27. april 2018 #18 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi bur ikke skal brukes som oppbevaringssted! Er du tett i nøtta? Her er det snakk om bur som treningsredskap.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #19 Skrevet 27. april 2018 Kast buret, kjøp en hundeseng og sett på alarm på natta får å gå ut med valpen. Etter en stund vil valpen din sove natta igjennom. Ingen dyr vil tisse der dem sover så at valpen din tisser i buret der han sover vil si at den må så på do at den ikke klarer å holde seg. Anonymkode: e74ff...2d0 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #20 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, QuestionEverything skrev: Er du tett i nøtta? Her er det snakk om bur som treningsredskap. Å vedkommende som har opprettet tråden har hunden i bur hele natten. Det er vel helst du som er tett i nøtta Anonymkode: 821c7...293 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå