Gå til innhold

Katt med kattunger, litt utblåsning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på besøk til søsteren til kjæresten min i noen dager, første gang jeg treffer de. Jeg har vært aktiv frivillig i dyrebeskyttelsen i mange år, og ser daglig hvordan Norge har blitt i forhold til kattunger og ukastrerte katter. 

Men denne søsteren har nettopp fått seg katt på rundt året, som ikke er kastrert. Fått 3 kattunger, og kattemor er fremdeles ukastrert og går selvfølgelig inn og ut som før. Kattungene lever, men de ligger egentlig bare der og får ikke den oppfølgingen de skal ha.

Jeg blir så irritert over dette, og mye av min energi går til å ikke si noe. Dumt å starte et "svigervennskap" med edel og galle. Så dette er en liten utblåsning. 

Anonymkode: 40b63...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt om de har tenkt til å kastrere kattemor før det kommer flere kattunger? Man kan jo legge frem mange hint bare ved å «antyde» at noe bør gjøres siden de ikke har gjort det. 

Anonymkode: 42f67...eb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du spurt om de har tenkt til å kastrere kattemor før det kommer flere kattunger? Man kan jo legge frem mange hint bare ved å «antyde» at noe bør gjøres siden de ikke har gjort det. 

De har sagt de ikke tenker å gjøre det. De bryr seg tydeligvis ikke om at kattemor fort kan bli gravid igjen nå når hun valser ute. 

Grr..

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke få kjæresten til å si noe? Min søster hadde aldri fått fred om hun hadde gjort noe slikt - jeg hadde kjeftet og mast til hun hadde fikset det... Evt hadde jeg tatt saken i egne hender. 

Men skjønner selvsagt at du vil være litt forsiktig i starten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har sagt de ikke tenker å gjøre det. De bryr seg tydeligvis ikke om at kattemor fort kan bli gravid igjen nå når hun valser ute. 

Grr..

Fysj.... tror ikke jeg hadde klart å la være å si noe jeg altså. Spiller ingen rolle for meg hvem det er, om det så er kongen sjøl, det å ha et så bedritent syn på dyret sitt som sånne mennesker har gjør at jeg ikke klarer å respektere dem, å det spiller ingen rolle for meg om de blir sure å fornærmet. Jeg har hatt denne diskusjonen med flere, å ja noen har blitt sure. Men det endrer ikke min mening om dyreholdet dems. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg kjenner jo respekten for disse menneskene tappes her. Men jeg føler ikke at jeg er i en posisjon til å si noe. Tror det bare hadde blitt diskusjon og dårlig stemning. 

Kjæresten min ønsker å holde på husfreden mens vi er her, forståelig nok. Jeg har ikke tenkt å sette han mellom meg og familien sin, jeg klarer fint å irritere meg i fred, siden jeg vet at ingenting jeg sier vil endre synet deres på dette. De fortalte at noen har holdt talen med dem tidligere, men de ønsket kattunger og bryr seg ikke. 

Skrevet

Kan du vurdere å kastrere katten selv? Du kan jo kanskje vise bilder av katter som lider fordi at sånne som de lar katten få masse kattunger

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei jeg kjenner jo respekten for disse menneskene tappes her. Men jeg føler ikke at jeg er i en posisjon til å si noe. Tror det bare hadde blitt diskusjon og dårlig stemning. 

Kjæresten min ønsker å holde på husfreden mens vi er her, forståelig nok. Jeg har ikke tenkt å sette han mellom meg og familien sin, jeg klarer fint å irritere meg i fred, siden jeg vet at ingenting jeg sier vil endre synet deres på dette. De fortalte at noen har holdt talen med dem tidligere, men de ønsket kattunger og bryr seg ikke. 

Hva med å gjøre som meg? Finn en artikkel om problemene vi har med katter i Norge g skriv en tekst hvor du sier akkurat hva du mener om folk som ikke kan ta ansvar for dyret sitt. Da går du ikke direkte på dem, men dersom de føler seg truffet vil de kanskje (men bare kanskje) åpne øynene sine for galskapen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg for f sammen og be de skjerpe seg umiddelbart og kasterer den STAKKARS katten og de mishandlede(* ja! Det er nærmere 100000 "overflødige "katter i Norge så denne møkkafsmilt bidrar direkte til behandlingen av katter som søppel!

Ta er selv ansvarlig om hun ikke tar dem!

Anonymkode: d754e...2f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En katteier der jeg bodde før hadde en ukastrert hunkatt, og de hadde virkelig problemer med at hun ikke kom tilbake til kattungene pga alle hankattene rundt der. Hankatter kan også komme til å holde henne borte fra kattungene da de vil spre sine egne gener...

Anonymkode: 2b8af...127

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken oppfølging av kattungene som mangler?

Anonymkode: b391f...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg er så glad for å lese her at majoriteten (iallefall av de som skriver her) stiller seg negative til manglende kastrering. Halleluja! Poster man et lignende innlegg som deg TS på diverse kattegrupper på Facebook, eller til og med grupper for savnede og funnede dyr, organisasjoner etc (ikke de som driver dem selvsagt), så skal du jammen meg få den sure salve altså!! Fysj det finnes mange ufyselige folk som kun tenker på seg selv og ikke dyrets ve og vel. 

Anonymkode: d1189...42c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg er så glad for å lese her at majoriteten (iallefall av de som skriver her) stiller seg negative til manglende kastrering. Halleluja! Poster man et lignende innlegg som deg TS på diverse kattegrupper på Facebook, eller til og med grupper for savnede og funnede dyr, organisasjoner etc (ikke de som driver dem selvsagt), så skal du jammen meg få den sure salve altså!! Fysj det finnes mange ufyselige folk som kun tenker på seg selv og ikke dyrets ve og vel. 

Jeg har heldigvis det motsatte inntrykket når det kommer til kattesider etc. Der ser jeg at det oppfordres. Det skal jo så klart alltid komme en og annen kverulant som tror h*n gjør katten en tjeneste ved å «la alt være naturlig» men dem om det.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I motsetning til hva TS skriver så vil jeg si det har eksplodert med kastrerte katter. Veien til målet er lang, men å si at situasjonen i dag er ille er feil. Roma ble ikke bygget på en dag.

Jeg har kastert alle mine og kjenner ikke til ukastrerte katter i verkrn nabolag eller vennekrets. Er fullt klar over at mange lar være, men ser tydelig forandring siste 15 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I motsetning til hva TS skriver så vil jeg si det har eksplodert med kastrerte katter. Veien til målet er lang, men å si at situasjonen i dag er ille er feil. Roma ble ikke bygget på en dag.

Jeg har kastert alle mine og kjenner ikke til ukastrerte katter i verkrn nabolag eller vennekrets. Er fullt klar over at mange lar være, men ser tydelig forandring siste 15 år.

Situasjonen i dag ER ille, bare se på alle organisasjoner som har sprengt kapasitet nå mot sommeren og alle de hjemløse kattene de ikke får hjulpet. Les deg opp på hva organisasjonene skriver på sine Facebook-sider, så skjønner du kanskje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Ta deg for f sammen og be de skjerpe seg umiddelbart og kasterer den STAKKARS katten og de mishandlede(* ja! Det er nærmere 100000 "overflødige "katter i Norge så denne møkkafsmilt bidrar direkte til behandlingen av katter som søppel!

Skal ts liksom ta kattungene, er det det du mener? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du ikke i posisjon til å si noe? Du ser jo hvordan det er.  «Det er voldsomt som katten din reker ute når hun har små å ta seg av. I natt hørte jeg hannkattene på utsiden, det virker som katten din er populær og tror det er på tide å få sterilisert Katten med mindre du vil ha enda ett kull unger om kort tid» 

verre er det vel ikke? Om hun ikke velger å sterilisere katten er det lite du kan gjøre med det men de siste årene er det blitt så vanlig å gjøre det at du godt kan late som det er en selvfølge i dette tilfellet også. Spill litt dum,-å, skal du ikke det? Trodde alle gjorde det nå?

Problemet er egentlig ikke de som får ett kull før sterilisering men de som får kull 2,3 og 4. 

Anonymkode: bc444...e15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene. Ts her faktisk ingen rett til å gjøre NOE med de kattene! Uansett hva du måtte mene så er ikke kattene ts sin eiendom. Det hjelper hvertfall ikke å være psykotisk når man prøver å rettlede noen i kattehold. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.4.2018 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Situasjonen i dag ER ille, bare se på alle organisasjoner som har sprengt kapasitet nå mot sommeren og alle de hjemløse kattene de ikke får hjulpet. Les deg opp på hva organisasjonene skriver på sine Facebook-sider, så skjønner du kanskje. 

Er du i en organisasjon?

Viss du ikke kan lese bør du kutte ut å svare.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du i en organisasjon?

Viss du ikke kan lese bør du kutte ut å svare.

Hvis jeg ikke kan lese? Hva snakker du om? 

Jeg har vært frivillig for Dyrebeskyttelsen i mange år, så jeg vet hva jeg snakker om. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...