AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Når sluttet dere å gi bursdagsgave til søsknene deres? Hva var begrunnelsen for avgjørelsen? Ønsker kun svar fra dem som ikke gir søsknene sine gave. Anonymkode: ca5a1...28b 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Har aldri gitt de bursdagsgave, men julegave får de selv om de er passert 30.
Gjest Mannemann26 Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Har aldri begynt derfor aldri slutta. Gir en liten ting til moren min når hun fyller, ettersom hun har gitt meg livet😂 Kanskje roe ned det litt også..hm 😬
tonebelinda Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Jeg gir både jule- og bursdagsgave til søsteren min, jeg får også fra henne. Jeg er passert 50, og hun nærmer seg 50 Jeg gir ikke gave til broren min, når vi fikk barn, ville han at vi bare skulle gi til barna, og ikke til oss voksne. Så da ble det sånn. Søsteren min og meg fortsatt med å gi hverandre og våre samboere gaver, selv om vi sluttet å gi/få fra vår bror. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Skal man slutte med det? 🤔 Anonymkode: 5990e...967 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Har tre søsken, men gir bare gave til en. Den andre har jeg ikke gitt til på mange år, det var flere år der jeg ga, men ikke fikk noe tilbake, så da sluttet jeg også. Ang. den tredje har det bare glidd ut, gave ble kjøpt senere og senere, så ble det dobbel gave til jul og nå er vi vel der at vi ikke gir bursdagsgave. Alle gir julegave til hverandre. Anonymkode: 0cdf3...bf3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 Bedre spm. er når startet jeg å gi. Vi gir alle 3 tio hevrandre hvert år, det og julegave. I vår familie er det helt selvsagt å gi gave til hverandre. Men mor og far ordnet det da jeg var mindre og uten penger Anonymkode: ca505...ee4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 Til storesøstera mi slutta vi for et sted mellom 3 og 5 år siden (vi er nå 37 og 46, jeg er yngst). Til lillesøster gir jeg fortsatt, hun er 31. Slutta til storesøster fordi vi hele tiden glemte det ettersom vi ikke sees så ofte. Anonymkode: ff5fd...d49
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #9 Skrevet 27. april 2018 Jeg gir ikke bursdagsgave til noen av mine 3 brødre, men jeg gir julegave til 2 av de. Anonymkode: a7bf2...fe4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 Vi sluttet ca da vi passerte 30? Gir gave ved runde tall bare. Anonymkode: 812bc...3b2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre spm. er når startet jeg å gi. Vi gir alle 3 tio hevrandre hvert år, det og julegave. I vår familie er det helt selvsagt å gi gave til hverandre. Men mor og far ordnet det da jeg var mindre og uten penger Anonymkode: ca505...ee4 Nå ba ts om svar, kun fra de som ikke gir, så hvorfor svarer du? Anonymkode: 05d6c...64c 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 Da vi var i aldersspennet 25-30. Alle følte at det bare var styr, vanskelig å få levert i tide (bodde langt fra hverandre), og vi hadde egentlig nok ting. Vi gir imidlertid hvis vi blir invitert ifm bursdag. Til jul gir vi noe spiselig/drikkelig til 2-300, da vi fokuserer på barna. Synes det var ryddig å ta en felles prat og bli enige. Både om regler for å gi, og prisnivå på nevø/niese gaver. Anonymkode: ecb24...f34
FluffyJuggernaut Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 (endret) Jeg sluttet når jeg innså at bare gikk en vei. Jeg elsker å kjøpe gaver, men klarte ikke å forsvare å bruke penger på søsken som "glemte" meg når jeg har bursdag. Det er kanskje litt feil å gi, for å få. Men jeg bruker heller penger på meg selv og ting jeg trenger eller ønsker. Når søstrene mine ikke gidder å gi ett bursdagskort en gang, så gidder ikke jeg å bruke flere hundre på deres. Det vil si, når vi alle var voksen og tjente penger. Og likevel så fikk jeg aldri noe gave, men de ønsket gave hos meg. Men det var ikke gøy å gi til noen som tok det som en selvfølge. Så jeg sluttet når yngste var 19. Endret 27. april 2018 av FluffyJuggernaut 1
absinthia Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 Jeg slutta å gi broren min bursdags og julegave da han var rundt 25 og aldri hadde gitt meg eller onkel barna sine noen form for gave på egenhånd. Han er rett og slett ikke særlig opptatt av sånt og bor langt unna, så jeg sluttet bare. Synes riktignok det er litt trist for de minste, at de aldri får noen liten oppmerksomhet fra han, mens søskenbarna som vi feirer sammen med, blir overlesset av gaver fra sine onkler og ta ter.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 Vi gir fremdeles gaver til hverandre, jeg er i 30-årene og hun i 20-årene. Jeg kommer ikke til å slutte med å gi henne gaver til jul og bursdag. Anonymkode: 1cfb7...e67 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 Når hun ble rundt 24 og jeg var 19-20. Pga ingen visste hva vi egentlig ville ha uansett, og alle hadde dårlig råd så da ble det bare sånn at vi sluttet å gi gave. Vi spiser middag/kake noen ganger da for å i det minste møtes (ikke hvert år) Anonymkode: 86fca...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå