Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye idiotiske svar.

Ikke alle eldre tar masse medisiner. De spiser det samme, vil avf få samme lukt. De har og normalt tregere fordøyelse. Det blir for dumt at voksne fok sitter å synser og tror. 

Anonymkode: c3510...395

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sant, avføringen lukter likt hos (nesten) alle beboere på samme avd. Jeg har jobbet på forskjellige sykehjem og det er det samme overalt. 

Tror maten spiller en stor rolle, de spiser nøyaktig den samme maten. De har ofte mye medisiner, og veldig mange av dem har obsitpasjon og får avføringsmidler regelmessig. Legg til inaktivitet og at de er gamle og har en annen kroppslukt så ligger det nok en samlet grunn. 

Anonymkode: 0e274...ab7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det sånn at mange damer som jobber på pleiehjem er mindre attraktive og mer ufølsomme enn sykepleiere på sykehus? Kan det være dårlig selvtillit? At dårlig selvtillitt fikk de til å søke til pleiehjem istedenfor sykehus, og det at de er mindre attraktive gjør at de blir litt mer ufølsomme og tankeløst slemme overfor andre mennesker? 

Eldre sliter allerede med verdigheten, du gjør det ikke lettere. 

Anonymkode: a6e3c...821

AnonymBruker
Skrevet

Hallo? For en rar tråd! Det lukter ikke annerledes av eldres avføring. Mulig TS- at dette er eneste avføringen du lukter på? Eller går du rundt på fellestoalett og lukter der og? Har du barn? 

Avføring lukter avføring- samme hvilken alder. Kosthold spiller såklart en rolle mtp. Hvor lenge avføringen ligger i tarmen( fiber/væske) ellers er møkk-møkk. 

Og ja- jeg er borti mye avføring fra ung til gammel- jobber i hjemmetjenesten. 

Anonymkode: f2bdb...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 13.16, Anjah skrev:

Okay, dette er faktisk et seriøst spørsmål. Hvorfor lukter avføringen til eldre så vondt?
For en måned siden begynte jeg å jobbe på et pleiehjem, og nesten alle de eldre har samme lukt på avføringen sin. Altså, ikke at jeg driver og sniffer oppi doskåla etter at jeg har fulgt fru Olsen på do, liksom, men odøren er jo virkelig ikke til å unngå. Og den er så lik for de fleste av beboerne. Min egen toalett"duft" lukter absolutt ikke fioler og roser, men avføringen til disse eldre lukter helt spesielt, altså. Hva kan det komme av?

Jeg har lagt merke til at de gir de eldre ekstremt lite væske slik at de ikke pisser så mye på seg. Mye bleier  

Jeg kan bekrefte at lite væske gjør at stanken blir mer konsentrert. Og så går man ikke gjennom noe detox på gamlehjemmet heller så ... ting stinker? Hallo ikle vær så tette i de bittesmå hjernene deres da. 

Anonymkode: 1a0ec...358

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2018 den 13.16, Anjah skrev:

Okay, dette er faktisk et seriøst spørsmål. Hvorfor lukter avføringen til eldre så vondt?
For en måned siden begynte jeg å jobbe på et pleiehjem, og nesten alle de eldre har samme lukt på avføringen sin. Altså, ikke at jeg driver og sniffer oppi doskåla etter at jeg har fulgt fru Olsen på do, liksom, men odøren er jo virkelig ikke til å unngå. Og den er så lik for de fleste av beboerne. Min egen toalett"duft" lukter absolutt ikke fioler og roser, men avføringen til disse eldre lukter helt spesielt, altså. Hva kan det komme av?

De har nok clostridium hele gjengen. Det gir en meget karakteristisk og ekkel lukt. Sprer seg lett på sykehjem og sykehus.

Anonymkode: 55892...e02

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo? For en rar tråd! Det lukter ikke annerledes av eldres avføring. Mulig TS- at dette er eneste avføringen du lukter på? Eller går du rundt på fellestoalett og lukter der og? Har du barn? 

Avføring lukter avføring- samme hvilken alder. Kosthold spiller såklart en rolle mtp. Hvor lenge avføringen ligger i tarmen( fiber/væske) ellers er møkk-møkk. 

Og ja- jeg er borti mye avføring fra ung til gammel- jobber i hjemmetjenesten. 

Anonymkode: f2bdb...594

Jooo, det lukter spesielt av avføringen til de eldre :fnise: Si helt eget særpreg, mener jeg. -Og jeg har nå sniffet en del vonde lukter i løpet av årenes løp. Jeg har barn. Og mann :fnise:  Enig med deg i at avføring lukter avføring uansett, men det finnes uomtvistelig "nyanser". Babyavføring har sin egen lukt, min egen avføring har sin odør, min mor har sin egen odør, og min mann har sin egen stank, osv. Og joa, jeg har vel kjent odøren fra et fellestoalett fra tid til annen også!
Jepp, en rar tråd, uten tvil!

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn at mange damer som jobber på pleiehjem er mindre attraktive og mer ufølsomme enn sykepleiere på sykehus? Kan det være dårlig selvtillit? At dårlig selvtillitt fikk de til å søke til pleiehjem istedenfor sykehus, og det at de er mindre attraktive gjør at de blir litt mer ufølsomme og tankeløst slemme overfor andre mennesker? 

Hvorfor alt det oppgulpet der, da? At JEG ikke gjør det lettere? Ved å stille det spørsmålet jeg stiller??

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke helt om dette stemmer, men har hørt at erfarne helsearbeidere kan lukte når en person nærmer seg døden. Jeg klarte ikke å jobbe lenge på en sykehjem, men lukten av de eldre er spesiell.

Avføringen var heller ikke himmelsk, men jeg plukket de aldri. Heldig som slapp akkurat den jobben. De fleste eldre er nødt til å bruke avføringsmiddel og der jeg jobbet var det fast tømme dag 1 gang i uka enten de ville eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arbeidet med eldre i mange år. Er enig med de som sier det kan være pga treg mage. 

Merker selv, og f eks om barna mine har treg mage/ "gammel bæsj" lukter det spesielt og ganske likt som det man kommer utfor på sykehjem.

Anonymkode: bde14...833

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2018 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig en skjør liten blomst hvis du synes spørsmålet til Anjah var så ille.

Anonymkode: 7af10...df0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...