Gå til innhold

Helsesekretærer og medisinske sekretærer, jeg trenger erfaringer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har meldt meg på Helsesekretær på kveldskurs på en vgs i min kommune. Jeg har ingen voksenrett siden jeg fullførte vgs for mange år siden. Jeg har mange år med arbeidserfaring, men vil nå omskolere meg til helsesekretær. Det er usikkert om jeg kommer inn på kurset, jeg stiller sist i køen pga manglende voksenrett.

Derfor har jeg vurdert Medisinsk sekretær på Treider fagskoler (vet at man ikke får autorisasjon der.) Dette blir siste løsning, NKI har nettstudier der man faktisk får autorisasjon, men de krever at man tar vg2 i tillegg på nettskolen. Det blir dyrt.

Jeg har ikke lyst til å utdanne meg til sykepleier, hvis noen kommenterer det, det er helsesekretær jeg drømmer om å jobbe som.

Så da er mitt spørsmål: Er det fullstendig bortkastet å ta Medisinsk sekretær på Treider fagskoler? Kan man bare glemme å få jobb?

Anonymkode: 9d567...e4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du først ta en utdannelse i den retningen bør det være helsesekretær med autorisasjon, fremfor medisinsk sekretær (som bare er en kvasiutdannelse). Bare vær klar over at arbeidsmarkedet er trangt, og det er vanskelig å få både fast og full stilling.

Anonymkode: 9fe64...1fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...