Gå til innhold

Er dette helt uhørt? Eller går det bra? Innspill takk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan videregående lærere motta gaver fra enkeltelever?

Jeg går siste året på vgs, og vil gi en lærer jeg har fått et godt lærer-elev forhold til en gave. 

Bare svar på hva dere hadde syntes om dette.. Gaven er ikke allverden, kanskje et kort med en hilsen på. Ingen smisk, da karakterene allerede er satt.

Jeg håper mange svarer fordi jeg skal gjøre det om dere syns det er passende- og la være ellers. 

Anonymkode: 3d5f5...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk ut av vgs i fjor ga vi lærerne felles gave fra hele klassen, og dette føler jeg er ganske utbredt. Så det å være én elev som gir en gave til en lærer burde vel gå fint. Hvis du synes det er litt rart kan du jo gå sammen med noen andre i klassen og gi en felles gave kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er en stor gave, og det er gitt etter at all vurdering i faget er over, er det ok. :)

Anonymkode: 0cec7...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har både gitt gaver til lærere som en del av klassen og kun på vegne av meg og en medelev. Lærerne det gjaldt ga uttrykk for at de synes det var hyggelig. Alle lærere betyr ikke det samme for alle elevene, så jeg synes det er helt greit at man gir en ekstra oppmerksomhet til den eller de lærerne som har hatt en ekstra betydning for en i løpet av videregående. 

Det skal selvfølgelig ikke være en stor gave, men det er vel ganske gitt. 

Personlig synes jeg det var fint å kunne vise til noen lærere at jeg har satt stor pris på dem, og jeg velger å tro at lærerne setter pris på å få en liten oppmerksomhet som viser at de har gjort et ekstra inntrykk på en eller flere elever i løpet av deres tid på videregående. 

Anonymkode: ccb2a...5a1

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det ikke er en stor gave, og det er gitt etter at all vurdering i faget er over, er det ok. :)

Anonymkode: 0cec7...c6d

Ja, det er viktig. 

Anonymkode: ccb2a...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Moren min er ungdomsskolelærer og får gaver av noen elever hvert år. Noen ganger felles fra alle, andre ganger fra enkeltelever. Nå er det jo litt forskjell på ungdomskole og videregående. Men om jeg var lærer og fikk en gave eller et fint kort fra en avgangselev så ville det gjort veldig mye for meg, det viser jo bare at du har satt stor pris på hn som lærer. 

Anonymkode: 073b9...82c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til alle svar!

Vil gjerne ha enda flere svar, helst om dere har vært der selv.

Jeg heller mot å gi noe til læreren. Så får jeg håpe hen setter pris på det. Ts

Ingen synes det er tullete?

Gjest boblebrist
Skrevet

Jeg synes ikke det er tullete, det er en hyggelig og fin gest. 

Jeg skulle ønske jeg ga kontaktlæreren min på ungdomsskolen gave da jeg gikk ut, for han ga meg mange sjanser og sørget for at andre lærere også gjorde det. Jeg takket han varmt og personlig for dette under avslutningen på skolen, og jeg kan sverge på at gamlingen ble blank i øynene :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan videregående lærere motta gaver fra enkeltelever?

Jeg går siste året på vgs, og vil gi en lærer jeg har fått et godt lærer-elev forhold til en gave. 

Bare svar på hva dere hadde syntes om dette.. Gaven er ikke allverden, kanskje et kort med en hilsen på. Ingen smisk, da karakterene allerede er satt.

Jeg håper mange svarer fordi jeg skal gjøre det om dere syns det er passende- og la være ellers. 

Private gaver til perwonalet i barnehage, sfo eller skolen er tull. Gir du gaver til de som basker på skolen? Neppe, helelr ikke postmannen, søppelkjøreren eller dama i kassen på butikke får gaver de får derimot lønn for å gjøre den jobben de er satt til. 

Anonymkode: 25400...dc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt greit å gi en liten oppmerksomhet

Anonymkode: 8dab9...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...