Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

J

Endret av louisandsteve
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du slutter fordi du må prioritere skolearbeidet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke komme med en begrunnelse til hvorfor du slutter. Har du derimot veldig lyst å komme med en unnskyldning så hadde jeg sagt at jeg ville fokusere mer på skolen.

Anonymkode: 71926...1ec

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Meadow skrev:

Si at du slutter fordi du må prioritere skolearbeidet. 

Okei👍🏻 Men kan hun gi meg dårlige referanser med vilje om hun blir sint for at jeg slutter? 

Skrevet

Så lenge du jobber ut oppsigelsestiden har sjefen ingenting hun skulle ha sagt, og ingenting å klage på. Å gi dårlige referanser fordi en ansatt velger å slutte er utrolig uprofesjonelt. Det er fullt lovlig å si opp jobben, det skjer hele tiden og man har ingen forklaringsplikt.

Gjest Mannemann26
Skrevet

Trenger ikke å oppgi noe grunn. Men om de spør si noe som:

- jeg er unge å må prøve ut litt forskjellig før jeg vet hva jeg vill jobbe med.

- jeg må fokusere på skolen fremover, kommer til å se etter noe annet når det løsner litt. ( så hinter du om referanser)

Får håpe du får det bedre på neste arbeidsplass😉. Er viktig du trives når du har så mye som skal balanseres i livet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ongen garanti for å få den andre jobben - ville trnkt meg godt om og vente med å si opp til etter intervju!

Anonymkode: 4743d...564

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trivdes ikke på jobben og sa opp før jeg hadde fått en ny. Jeg fikk heldigvis ny jobb i oppsigelsestiden som jeg kunne starte i rett etter jeg  var ferdig på den forrige jobben. Jeg skrev ingen grunn til oppsigelse i oppsigelsesbrevet, men sjefen spurte meg om det etterhvert. Da hadde jeg heldigvis fått ny jobb, så jeg kunne si det.

Anonymkode: 26f52...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...