Gå til innhold

selve vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

når skal den være?

VI har kun to alternativer som er ledig... kl 14:00 eller kl 17:00

synes kanskje 14:00 blir litt tidlig.... Mens 17:00 litt sent...

Dette er i august, så det er jo lenge lyst...

hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Dette er jo opp til hvordan dere legger opp til... Men jeg ville valgt kl.14

Skrevet

uten tvil jeg hadde valgt kl.14.00..vi skal og ha vielsen da. men dette er jo helt opp til dere.. :)

Skrevet

Kommer an på om dere skal fotograferes før eller etter vielsen og om det er lang reisevei mellom kirken og festlokalet.

Om man skal fotograferes etter vielsen ville jeg valgt kl 1400. Vielsen tar ca 1 time og da tar det ihvertfall 2 timer fra vielsen til man får satt seg til bords og da blir det veldig sent om ikke vielsen starter før kl 17.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde vielse klokka 15 da vi giftet oss i fjor.

Og vi har tenkt i ettertid at hvis det er en eneste ting vi ville ha gjort annerledes, er det at vi ville hatt vielsen en time før, for kvelden ble ganske kort og gikk veldig fort.

Skrevet

Ville helt klart valgt 14.00. Vi skal vies kl.12, syns ikke det er for tidlig heller jeg da.... da slipper jeg å gå å være nervøs i mange timer før vielsen... :ler:

Skrevet

Vi hadde opprinnelig satt opp 15 og har endret det til 14 - synes at kvelden blir så kort ellers - det er jo mye man skal rekke (middag, taler, dans, kakekutting, snakke med gjestene...)

Skrevet

Jeg ville helt klart valdt kl 14.

Selv skal vi ha vielsen kl 13 :-)

Skrevet

Ville helt klart valgt kl. 14.00.... Dagen går sikkert så utrolig fort, ville ikke gått og ventet på at den skulle begynne, men bare få mest mulig ut av den! Vi skal ha vielse 12.45, og har funnet ut at det passer utmerket, men fotografering etterpå og både middag- og kaffegjester..!!!

Skrevet

Ville definitivt valgt 14.00.

Har snakket med flere som har giftet seg, og som har hatt vielse tidligere enn kl to, og de sier at dagen går så altfor fort. Og kl 1700 er jo mye av dagen gått....

Men det kommer selvfølgelig ann på hvordan dere skal feire mht middag o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet
når skal den være?

VI har kun to alternativer som er ledig... kl 14:00 eller kl 17:00

synes kanskje 14:00 blir litt tidlig.... Mens 17:00 litt sent...

Dette er i august, så det er jo lenge lyst...

hva ville dere gjort??

Det er jo opp til dere. Tenk på hvordan type bryllup dere skal ha. I følge skikk og bruk er vielse før 15.00 formiddagsbryllup, og mindre formelt. 15.00 og senere er ettermiddagsbryllup og ifølge "reglene" mer formelt.

Det er jo helt opp til dere! Trenger du råd, kan du ikke spørre familien når de synes det ville passe?

Skal dere ha kaffegjester, eller alle til middag? Fotograferes før eller etter vielsen? Kommer det gjester langveisfra? Kommer de dagen før, eller samme dag? Hvor god tid skal de få på seg før vielsen?

Skrevet

Skal dere har kaffegjester, ville jeg uten tvil valgt den som er klokken 14:00. Må vel regne en times til bryllup og fire timer til middag, pluss evt reisevei til lokalet og tiden det tar for å komme seg til bords, fotografering uten kirken etc etc.

Så kaffegjestene kan jo ikke komme før nærmere elleve/tolv hvis bryllupet er klokken fem..

Skrevet

Det må selvsagt bli opp til det du føler er riktig for deg, men jeg tror 14 funker fint, i hvert fall er det nok best hvis du planlegger et tradisjonelt bryllup. :)

Skrevet

Helt klart kl. 14.00! Dagen går mer enn fort nok!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...