AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Jeg er uføretrygdet med ett barn på 10 år.I dag eier jeg ett hus og har en million i gjeld. Jeg bor i andelsleilighet.Og i tillegg har jeg 4500 kr i husleie hver mnd. Huset er gammelt.Og iskaldt om vinteren. I tillegg skylder jeg privat lån på 70 000 kr.Jeg føler jeg drukner i gjeld og utgifter.Alt handler om å betale gjeld.Grunnen til at jeg flyttet i rekkehus var fordi jeg ønsket meg veldig hage. Her jeg bor er det bare blokk jeg har råd til.Prisene er så høye her.Eller så må jeg flytte vekk herfra men da må barnet bytte skole.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Trives ikke med noe i livet.Tungt økonomisk ,ikke noe innhold.Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ad2a3...1c2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Flyttet til landet. Både du og barnet har godt av en romsligere økonomi på lang sikt. Anonymkode: 49ee2...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Er så redd barnet mitt ikke vil finne seg til rette.Men han har aldri hatt problemer med å få venner.En sosial kar.Også er det moren min.Hun sier det er viktig at vi bor nærme henner.Sønnen min kan gå til henne når han vil det er en veldig fordel.Men hun har også hatt et dårlig grep om meg.Aldri hjulpet meg økonomisk selv om jeg har slitet veldig med å klare utgifter på dette gamle huset. Anonymkode: ad2a3...1c2
Hedy Lamarr Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Tror nok jeg ville ofret hagen for en blokkleilighet i nærheten. Tiåringen trekker vel helst til fellesområder framfor å være i hagen uansett.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Ikke at sønnen skal bestemme altså..., men bare det å bli hørt. Jeg ville tatt med sønnen på denne avgjørelsen, så kanskje dere finner ut av dette sammen. Kanskje det går an å kjøpe et hus med utleiedel? Eller leie ut et rom i huset? Anonymkode: a1f32...dcf
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #6 Skrevet 29. april 2018 Har moren din også eget hus? Hvis det ikke er en uoverkommelig tanke for deg/henne, så kunne du spart mye på å dele hus med henne (om dere bodde i to forskjellige etasjer) i en periode. Da kunne du selge huset du og sønnen din bor i nå, og kvitte deg med gjeld. Går ut fra at moren din ikke ville kreve en uforholdsmessig høy leie slik at du kunne spare litt, du ville kunne ha tilgang til hage, og sønnen din kunne være sammen med både mor og mormor. Når du får økonomi til det, kan du etterhvert starte med å se etter et sted for deg selv og barnet ditt. Dersom det forslaget er utenkelig, ville jeg sett meg om etter et mindre sted utenfor bykjernen. Trenger ikke være så veldig avsides for at prisene er langt mer overkommelige, og sønnen din er vel i den alderen da det ikke er mange årene til han likevel skal over i ny skoleklasse ved overgang til ungdomsskole? Han har også mulighet til å ta buss til skolen hvis skoleveien blir litt i lengste laget. Hun som foreslo at du leide ut et rom/hybel, det er også en god løsning hvis du har muligheter for det der du bor, eller dit du eventuelt flytter. Det som er viktig er at du kommer deg ut av den vonde sirkelen du er kommet i nå, og kvitter deg med mest mulig lån. Anonymkode: ada9a...2b2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #7 Skrevet 29. april 2018 Helt greit å bo i blokk med 1 barn. Så hadde solgt og kjøpt blokkleilighet med mindre fellesutgifter. Trives barnet u deres nabolag og skolekrets hadde det vært det viktigeste for meg Anonymkode: 53988...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå