Gå til innhold

Første gang i barne(hage)bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på tre år og 4 mnd er invitert i bursdag for første gang. 

Hva gir man i gave til en gutt som fyller fem år? Jeg aaaaner ikke hva som er populært hos gutter i den alderen. 

Hva pleier gavene å ligge på i pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva liker gutten da? :) Jeg husker at Ninjago var populært i den alderen så vi pleide å gi bort en liten Ninjago lego til 100-200 kroner, men det er jo ikke alle som liker det. :) Du kan også spørre i en lekebutikk om tips til hva som er populært hos en fem år gammel gutt. De pleier å ha kontroll på hva det går mest av og kan komme med gode tips, også går det an å be om at de legger ved en byttelapp. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at en liten Lego er en fin gave, men opptil 200 er alt for dyrt. Det oppfordres jo til å ikke gi for dyre gaver for å unngå press på familier med dårlig råd. Mellom 50-100 kroner er ganske gjengs; vi har ofte gitt nettopp et av de små Legosettene til 99,- 

Men hvis det er snakk om en tre-fire-åring er kanskje de settene litt for kompliserte, tror de fleste starter fra fem år og opp, så det er ikke sikkert det passer her. Småbiler, tegnesaker, plastilina er eksempler på greie gaver.

Anonymkode: b68dd...0b2

• Liker 6
Skrevet

Lego, tegnesaker, Playdoh, en bok, en uteleke, såpeboblepistol, Beyblade, puslespill. Plusplus.

AnonymBruker
Skrevet

Lego bruker å være populært, og de minste eskene ligger på i underkant av 100kr. Men: Veldig ofte får guttene haugevis m lego, så det kan jo kanskje være greit å variere litt...Hva men tøff caps (muligens vanskelig å finne til under 100kr, men kanskje på HM hvis du har det i nærheten) eller ei bok. Ofte mange OK bøker på salg. Ei klistremerkebok? HM har ofte fine t-skjorter til rundt 50-100kr. En av de mest populære gavene jeg har gitt til en gutt, var ei prompepute 😄😄😄. Ei fin lita lommebok nå når det nærmer seg sommer og ferietur? Solbriller? 

Anonymkode: 2399e...767

• Liker 2
Skrevet

Til barnehagebursdsg har vi holdt oss på 50-100kr. 

Vi har gitt og fått mye lego, det har vært populært. Ellers var slim, sykkelhansker, forstørrelsesglass, løvebøker (lære og lese-bøker), fargeleggingsbøker, caps, solbriller, prompepute osv fine gaver. Nå om våren kommer det jo mye artige uteleker i butikkene også. Gatekritt, baller osv. 

Kanskje er barnet opptatt av noen spesielle figurer. Paw patroll, e.l  finnes ofte småfigurer, leketatoveringer, klistremerker, reflekser som kan falle i smak. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, SesameStreet skrev:

Tja, hva liker gutten da? :) Jeg husker at Ninjago var populært i den alderen så vi pleide å gi bort en liten Ninjago lego til 100-200 kroner, men det er jo ikke alle som liker det. :) Du kan også spørre i en lekebutikk om tips til hva som er populært hos en fem år gammel gutt. De pleier å ha kontroll på hva det går mest av og kan komme med gode tips, også går det an å be om at de legger ved en byttelapp. 

Å gi gaver for 200 kroner til barn man nesten ikke kjenner, er bare harry. 

Anonymkode: 0c35f...9d3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gi gaver for 200 kroner til barn man nesten ikke kjenner, er bare harry. 

Anonymkode: 0c35f...9d3

Jeg er alltid den som har gitt for den minste summen, så da er isåfall alle her harry. :P

Skrevet

Vi ga pusslespill. Tror det kostet 100kr

Skrevet

Vi kjøpte bok nå forrige gang (Elefanten som var tett i trompeten). Ofte salg på bøker og puslespill, vi holder oss under 100 kr.

En ting jeg ikke satte pris på at min fikk i bursdagsgave var kruttlappistol, sånt synes jeg foreldre skal få bestemme om ungene skal få selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pris er alt fra 50-100.

4åringen min var førstemann til å feire, og fikk endel dyre gaver. Altså opp mot 200 mer enn ned mot 50. 

Jeg tror det var fordi det var førstemann ut, og forhåpentligvis at noen hadde fått dobbelt opp av julegaver(type bøker).

Jeg holder meg til 100-150- kjøper heller ei bok til 150 enn «tull» til 100- kommer an på hva barnet liker også. Om det er noen som elsker hårspenner og dill så er det enklere å kjøpe smått som ikke blir søppel etter 1 sekund. 

Anonymkode: 55b2d...275

Skrevet

Tusen takk for tips:lillesky2:

Jeg endte opp med en stor prompepute og yatzi-spill med zoo tema til 110 kr tilsammen. 

Fikk egentlig mest lyst til å beholde prompeputa selv. Nei, enkelte av oss vokser aldri opp:laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...