AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Det begynte med lett sår hals for to dager siden. Halsen er blitt mer sår. Men jeg forsøker å drikke mye, og håper at jeg kan delta i halvmaraton i morgen. Det sitter ikke særlig i nesa, bare litt nysing, og litt rennende nese en sjelden gang iblant. Kan man løpe halvmaraton i slik tilstand? Jeg hadde gledet meg til det, men vet jo at dette lover ikke godt. Hva mener dere? Noen råd? Anonymkode: 7b610...1f0
Cata Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Spesielt lurt er det vel ikke. Halvmaraton er en påkjenning for kroppen. Selv karret jeg meg gjennom en 10 km med rester av en forkjølelse i kroppen (jeg hostet, men resten var noenlunde OK ). Jeg kom meg gjennom, men det tok tid. Det er du som kjenner kroppen din best og vet hvor god form du var i før forkjølelsen satte inn. Var du på nivå "en halvmaraton er 'easy-peasy'" så kan det sikkert gå, hvis du tar det rolig og ikke løper for å vinne akkurat. Var du på nivå "jeg kan klare det - kanskje" så vil jeg ikke anbefale det.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det begynte med lett sår hals for to dager siden. Halsen er blitt mer sår. Men jeg forsøker å drikke mye, og håper at jeg kan delta i halvmaraton i morgen. Det sitter ikke særlig i nesa, bare litt nysing, og litt rennende nese en sjelden gang iblant. Kan man løpe halvmaraton i slik tilstand? Jeg hadde gledet meg til det, men vet jo at dette lover ikke godt. Hva mener dere? Noen råd? Anonymkode: 7b610...1f0 Nei, man driver ikke med idrett av typen maraton når man er forkjølet. I beste fall smitter du folk i mengder og kolapser før du kommer i mål, eller du i verste fall ender du opp med lungebetennele. Maraton på en syk kropp er å drive rovdrift og å spille russisk rullett med en syk kropp. Faren for ME er også tilstede. Anonymkode: 949c0...f46 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Ikke å anbefale, det kommer andre maraton senere. Det er veldig viktig å lytte til kroppen, og nå forteller kroppen din at den trenger hvile. Anonymkode: 28793...fb4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg Ts. Føler meg fin, men litt sår hals og litt tørrhoste. Kjipt! Jeg vurderer å løpe, men ta det veldig rolig. Gå endel innimellom hvis jeg føler for det. Har du løpt halvmaraton før? Da vet du i så fall hvor tungt det er for deg. Og det er jo lov å bryte. Det gjorde jeg sist gang, men da var jeg litt mer syk enn nå. I tillegg gjorde jeg tabben å prøve å henge meg på en fartsholder, i stedet for å løpe i mitt eget tempo. Så det viktigste er vel ikke å la seg rive med, men holde hodet kaldt. Er lov å prøve, men har ingen hensikt å risikere helsa. Anonymkode: 79d1d...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå