Gå til innhold

Ting som irritererer meg, som hundeeier.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del ting som irriterer meg grenseløst, når det kommer til rollen som hundeeier!!
Må understreke at dette er MINE erfaringer.

*Hunder i flexiline! Har ingenting i mot at du bruker flexi, men ‘’snurp’’ den inn i møte med andre!!! Ikke la hunden din vimse ukontrollert rundt i langt bånd – i så fall får du øke avstanden til den du møter! Har også nesten kjørt på en del sånne.

*’’Har du HANNHUND, eller tiiiispe???’’ Min hund skal ikke hilse på din hund uansett, og har du en hund med samkjønnsaggresjon e.l kan du holde avstand uavhengig av hvilket kjønn jeg har i bånd.

*’’Hunden min ble ridd på av en DOMINANT….’’ Nei, bare nei…

*’’Hunden min er så DOMINANT…’’ Igjen; Nei, bare nei…

*Foreldre som gir blanke f… i at ungene deres løper fremmede hunder i møte.

*Foreldre som mener at hunder skal ‘’måtte finne seg i’’ at unger klatrer på dem, henger i øra, pirker dem i øya osv.

*Folk med små hunder, som løfter dem opp i møte med store hunder.

*Ukontrollerte, små hunder uten null oppdragelse – alltid den store som får skylda hvis det smeller.

*Eiere som tar med dårlig sosialiserte hunder til hundeparken, og slipper dem løs…..

*Eiere som slipper hunden løs, og står med ryggen til.

*Folk som skal ‘’teste’’ hunder, med å gå så næææærme som mulig, for å fremprovosere en reaksjon.

*Folk som på død og liv MÅ snakke til hunder, som helt åpenbart trener ( opplever at godt voksne mannfolk er verst! )

*Folk som kommer bort og hilser – tar kontakt med hunden først – uten å spørre. ( Igjen, godt voksne mannfolk! )

*Folk som gjerne skal fortelle om at man må jo ta disse hannhundene, vise hvem som er sjefen og øverst på rangstigen! ( Dette er også ofte godt voksne mannfolk! )

*Hundeeiere som slipper hunder de har 0 kontroll på – ‘’h*n er bare sniiiiiill’’. Jeg har forståelse for at du kan ha sluppet hunden din ute i skogen, der du tok sjansen på at du ikke skulle møte noen, og at innkallingen kanskje ikke fungerte 100% akkurat i dag, men si unnskyld i stedet.

*’’H*n er snill og vil bare hilse’’ – NEI! SPØR OM DIN HUND KAN HILSE PÅ MIN; FØR DU SLIPPER DEN BORT!!!

*Hundeeiere som plukker opp bæsj, for så å slenge fra seg posen…. Why???

*Liten hund vs stor hund krangel - hund er hund, uavhengig av str. De trenger alle oppdragelse.

Kunne nok ha tilføyd MANGE flere punkter!

Hvordan ser din liste ut? :)

Anonymkode: 89e65...666

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- Folk som skaffer seg større hunder enn de klarer og håndtere. Eksempel. Ute å gikk, måtte SNU fordi dama jeg møtte på som hadde en schæferhund ikke klarte å holde den tilbake, da den tydeligvis hadde et ønske om å drepe min hund. Hvordan i all verden kan man gå tur med en hund som ikke kan møte på andre dyr og du ikke klarer å holde den tilbake? 

Eksempel 2: eieren måtte binde seg og hunden fast i lyktestolper hver gang de møtte noen fordi hun ikke klarte å holde hunden. 

- Folk som ikke sosialiserer hundene sine og dermed ender opp som punkt 2.

- Om hunden din ikke kan hilse på andre hunder så ikke spørr meg om min kan hilse. Han kan hilse på alle hunder, men om ikke din kan det, hvorfor sjanse med min hund??

Det er vel stort sett det :P

Anonymkode: 18679...f9d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som relativt ny hundeeier er det to ting som irriterer meg mest;

Folk som ikke plukker opp etter hundene sine, har lagt merke til at det stort sett er de veldig store "kablene" som ikke blir plukket opp. Innbiller meg derfor at disse kommer fra store hunder som mest sannsynlig har en mannlig eier..

Akkurat når vi fikk valpen vår synes jeg det var fint at så mange hunder og eiere ville hilse pga. at min hund hadde behov for litt sosialisering. Nå er jeg lei og vil helst bare gå tur i fred og ro, vi lufter ofte og vil helst at turene ikke skal ta så lang tid. Og kl 07.15 om morgenen vil jeg helst ikke prate med noen som helst 🙈

Anonymkode: 1bffd...a15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er enig i punktene du lister opp, men det virker som noen hundemiljøer er bedre enn andre. Her jeg bor nå er det mange hundeeiere, og det er en glede å gå med hunder her. Jeg bare passer noen nå og da, men er tidligere hundeeier selv. Det eneste jeg kan oppleve negativt her, er at folk kan la være å plukke opp etter at hunder gjør fra seg.

Har bodd andre steder, og har opplevd mer av det du skisserer. Hadde en hund som var agresiv mot mange andre hunder dessverre, så var mer avhengig av å gå utenfor allfarvei og i skauen. Da var det nifst og veldig irriterende å møte løse hunder hvor eier var utenfor synsvidde! La gjerne hunden gå løs, men ikke la meg stå i fem minutter og holde hunden din på avstand før du dukker opp! 

Skjønner ikke hundeeiere som ikke tar hensyn og har lært seg de viktige reglene for aktiviteter ute blant folk og andre hunder. Skjønner det virkelig ikke.

Anonymkode: 4b295...d58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest irritert over de som ikke holder hunden i bånd i bynære områder hvor mye folk og andre hunder ferdes. Finnes flere områder her som jeg må unngå fordi jeg flere ganger har opplevd voldsomme hunder som overfaller min lille hund. Jeg er livredd for at noe skal skje. Hun er godt sosialisert, men forstår ikke alltid andre hunders signaler.

Anonymkode: 9ddad...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke plukker opp etter hundene sine, har lagt merke til at det stort sett er de veldig store "kablene" som ikke blir plukket opp. Innbiller meg derfor at disse kommer fra store hunder som mest sannsynlig har en mannlig eier..

Akkurat når vi fikk valpen vår synes jeg det var fint at så mange hunder og eiere ville hilse pga. at min hund hadde behov for litt sosialisering. Nå er jeg lei og vil helst bare gå tur i fred og ro, vi lufter ofte og vil helst at turene ikke skal ta så lang tid. Og kl 07.15 om morgenen vil jeg helst ikke prate med noen som helst 🙈

Det irriterer meg også! Her jeg bor har jeg to naboer som lar ungene (ungdommer) sine, som aldri plukker opp bæsj etter hundene, gå tur med dem. Jepp, det er tatt opp, men likevel er det bæsj overalt. 

Generelt har jeg opplevd at ungdom som skal gå tur med hundene er ekstremt dårlig til å ta opp bæsj. 

Har også ett nabopar som har en liten hund. De bruker å gå tur rett ovenfor husene, og der er det også ekstremt mye bæsj. Det verste er at der en del barn som bruker å oppholde seg i det området. Håper jeg tar dette paret på fersken en gang! 

Ellers er det ekstremt mye hundebæsj langs skolestien til de fleste av barna i nærområdet. Møkka-hundeeiere!

I tillegg virker det som om at mange hundeeiere tenker at når hunden bæsjer i snø trenger de ikke å plukke opp, for da vil bæsjen vaskes bort når snøen smelter:rolleyes: For ser aldri så mye hundebæsj langs stier og gangveier som når det er snø. 

Anonymkode: d55b2...24f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Folk som skaffer seg større hunder enn de klarer og håndtere. Eksempel. Ute å gikk, måtte SNU fordi dama jeg møtte på som hadde en schæferhund ikke klarte å holde den tilbake, da den tydeligvis hadde et ønske om å drepe min hund. Hvordan i all verden kan man gå tur med en hund som ikke kan møte på andre dyr og du ikke klarer å holde den tilbake? 

Eksempel 2: eieren måtte binde seg og hunden fast i lyktestolper hver gang de møtte noen fordi hun ikke klarte å holde hunden. 

- Folk som ikke sosialiserer hundene sine og dermed ender opp som punkt 2.

- Om hunden din ikke kan hilse på andre hunder så ikke spørr meg om min kan hilse. Han kan hilse på alle hunder, men om ikke din kan det, hvorfor sjanse med min hund??

Det er vel stort sett det :P

Anonymkode: 18679...f9d

Haha! Ja, det er tragikomisk. Møtt en del av disse, som henger etter hundene sine. Klart alle kan være uheldig og miste fotfeste, men når man ser tydelig at de ikke har sjans i havet uansett. Dessverre en del som bruker grime (!!!) fordi de selv ikke er sterke nok til å holde igjen...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være lurt å begrense hilsing også, sånn at du ikke ender opp med en diger, gal klump, som absolutt forventer og vil hilse på alt og alle.
Sosialisering er best når det er planlagt, og uten bånd. Synes i allefall jeg :)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i punktene du lister opp, men det virker som noen hundemiljøer er bedre enn andre. Her jeg bor nå er det mange hundeeiere, og det er en glede å gå med hunder her. Jeg bare passer noen nå og da, men er tidligere hundeeier selv. Det eneste jeg kan oppleve negativt her, er at folk kan la være å plukke opp etter at hunder gjør fra seg.

Har bodd andre steder, og har opplevd mer av det du skisserer. Hadde en hund som var agresiv mot mange andre hunder dessverre, så var mer avhengig av å gå utenfor allfarvei og i skauen. Da var det nifst og veldig irriterende å møte løse hunder hvor eier var utenfor synsvidde! La gjerne hunden gå løs, men ikke la meg stå i fem minutter og holde hunden din på avstand før du dukker opp! 

Skjønner ikke hundeeiere som ikke tar hensyn og har lært seg de viktige reglene for aktiviteter ute blant folk og andre hunder. Skjønner det virkelig ikke.

Anonymkode: 4b295...d58

Ja, det er nok helt klart forskjell på de ulike miljøene. Og det er jo også stor forskjell på de ulike eierne. Godt du har et bra miljø der du bor nå! :)

Jeg er mest irritert over de som ikke holder hunden i bånd i bynære områder hvor mye folk og andre hunder ferdes. Finnes flere områder her som jeg må unngå fordi jeg flere ganger har opplevd voldsomme hunder som overfaller min lille hund. Jeg er livredd for at noe skal skje. Hun er godt sosialisert, men forstår ikke alltid andre hunders signaler.

Anonymkode: 9ddad...fd5

Folk burde absolutt bli flinkere til å holde seg til lovverket! Det er så ufattelig tragisk at noen skal måtte ende opp med en redd hund, pga andres uansvarlighet! Og det gjelder alle størrelser. Min egen hund er stor, men har dessverre blitt usikker på en del mindre hunder, da han ofte har møtt hissige småhunder.
Han gjør dem ingenting, han er av typen som viker og unngår, men det er vanskelig når man er i bånd. Små, løse hunder vil jo være enklere å holde unna, enn hvis en diger slamp kommer dundrene. Og de store vil jo gjøre større skade, dessverre, så skjønner frustrasjonen din.

Det irriterer meg også! Her jeg bor har jeg to naboer som lar ungene (ungdommer) sine, som aldri plukker opp bæsj etter hundene, gå tur med dem. Jepp, det er tatt opp, men likevel er det bæsj overalt. 

Generelt har jeg opplevd at ungdom som skal gå tur med hundene er ekstremt dårlig til å ta opp bæsj. 

Har også ett nabopar som har en liten hund. De bruker å gå tur rett ovenfor husene, og der er det også ekstremt mye bæsj. Det verste er at der en del barn som bruker å oppholde seg i det området. Håper jeg tar dette paret på fersken en gang! 

Ellers er det ekstremt mye hundebæsj langs skolestien til de fleste av barna i nærområdet. Møkka-hundeeiere!

I tillegg virker det som om at mange hundeeiere tenker at når hunden bæsjer i snø trenger de ikke å plukke opp, for da vil bæsjen vaskes bort når snøen smelter:rolleyes: For ser aldri så mye hundebæsj langs stier og gangveier som når det er snø. 

Anonymkode: d55b2...24f

Ser mange spor etter den snø-teorien nå om dagen, er helt for jævlig rundt omkring. Kan glatt innrømme at jeg har latt noen bli liggende i vinter, da bikkja har klatra opp på høye brøytekanter, og dratt seg laaaangt ned i grøfta, fordi det har vært vanskelig å komme til. Det er nok en dårlig unnskyldning, men jeg har rydda langs gata vår i vår, både søppel & hundebæsj ( også etter andre ), så føler at jeg har gjort opp for meg :P

Men det ligger jo bæsj midt i veien, der det ikke har vært noe særlig med snø, og i sentrumsområder.

Synes også at det er en uting med hundeeiere som lar hundene sine pisse ned innkjørsler og postkassestativ. Den glemte jeg i HI.

Anonymkode: 89e65...666

AnonymBruker
Skrevet

Verste i mitt tilfelle må være folk som har hannhunden sin løs når jeg går tur med min tispe som har løpetid. «Han er vant til å gå løs». Det driter jeg i! Jeg må LØFTE 25kg for å unngå at hunden din bestiger tispa mi! Skjer hver gang. 

Har også opplevd voksne folk sammen med barna sine som bjeffer etter hunden min når jeg er ute på tur for å få et bjeff tilbake... 

Anonymkode: 6d674...e71

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det som irriterer meg mest er eiere av store hunder som er nedlatende og frekke mot oss med små.. skjønner ikke greia.

Anonymkode: 04845...497

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som hannhundeier blir jeg mest irritert når jeg gir tydelig tegn til at vi ikke skal hilse, men så kommer de bort likevel, for så å si "hun har litt løpetid, så det er visst ekstra spennende nå, Hehehe!" 

Takk skal du ha! 

Anonymkode: d66d4...d52

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når hunden min bjeffer på fremmede han er usikker på (adoptert, ikke sosialisert før) og de bjeffer tilbake.. Det er nok uvitenhet men det irriterer meg grønn da hunden min bare blir mer usikker på fremmede.

Anonymkode: 48cc2...13c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Isteden for å bli irritert på hunden sin fordi den gjør noe feil, så burde de som eier hunden egentlig bli irriterte på seg selv. Det er jo tross alt eier sin feil at hunden dessverre ikke har fått noen ordentlig opplæring / trening... 

Anonymkode: 8db05...9b6

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Når hunden min bjeffer på fremmede han er usikker på (adoptert, ikke sosialisert før) og de bjeffer tilbake.. Det er nok uvitenhet men det irriterer meg grønn da hunden min bare blir mer usikker på fremmede.

Anonymkode: 48cc2...13c

Samme her! Nå når jeg har en usosialisert hund seg jeg hvor gale folk er...

Anonymkode: 9be0a...bef

• Liker 1
Skrevet

synes det er veldig irriterende at folk må gå bort til andre hunder å plage de, er så lei av at jeg ikke kan gå til butikken og binde hunden uten at folk skal gjøre og tilnærme seg på en rar måte, tar de jævla mennene på fersken gang på gang. 😡

Gjest Mannemann26
Skrevet

Blir irritert på hunder som konmer løpene, så roper eiere den er ikke farlig!! 

Spyr vær gang jeg hører den patetiske kommentaren. Ha kontroll på hundene deres eller avstå fra ha dyr.

Skrevet

- Eiere som ikke plukker opp skiten etter bikkja si

- Aggressive hunder i flexiline. Har 2 ulike naboer med aggressive småhunder som lufter disse i flexiline. Null kontroll.

- Hundeeiere er jevnt over trivelige folk. Likevel slår det meg at det er mange "besswerwissere" og selverklærte eksperter blant oss. Mer komisk enn irriterende.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Verste i mitt tilfelle må være folk som har hannhunden sin løs når jeg går tur med min tispe som har løpetid. «Han er vant til å gå løs». Det driter jeg i! Jeg må LØFTE 25kg for å unngå at hunden din bestiger tispa mi! Skjer hver gang. 

Har også opplevd voksne folk sammen med barna sine som bjeffer etter hunden min når jeg er ute på tur for å få et bjeff tilbake... 

Anonymkode: 6d674...e71

Herregud, dette har jeg også opplevd flere ganger. Mennesker som bjeffer etter hunden min. Hva faen liksom? Jeg sliter allerede med hund som er engstelig rundt mange mennesker, også skal folk bjeffe etter henne. Skjønner ikke hva folk tenker noen ganger

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en hissig tråd..

Mye bjeff og gneldring:ler:

Anonymkode: 26276...e4e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hunder som er så snille at de får gå løse og helst alene,- men hvilket kjønn hunden de møter DET er viktig å vite. Hallo, hvorfor er ikke hunden i bånd om kjønn er vesentlig??? 

Merkes fort om en løs hund er under kontroll eller ikke og gamle syke hunder som er rolige med en observant eier bryr meg ikke, de kobles som oftest fort inn i møte med andre. 

Anonymkode: 8d39c...ed7

• Liker 1
Skrevet

Eiere som lar hunden gå løs når det er båndtvang. Hunden min ble nå i morges angrepet av en hund som gikk løs i et område det er båndtvang hele året. Han fikk ingen skader, men fy søren så sjokkert og sint jeg ble. Hjelper lite at en av eierne ber om unnskyldning etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...