AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #1 Skrevet 27. april 2018 Hei. Datteren min på snart 12 år har begynt å mase om og få ha mobilen med seg til sengen om kvelden og ha den der på natten. Hun sier hun skal ha den på flymodus og ikke bruke den. Men jeg og sambo har blitt enige om at hun ikke skal ha den dær+vet ikke helt om jeg kan stole på at hun ikke bruker den... Lar dere deres barn ha telefonen om natten? Anonymkode: dd7e2...055
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #2 Skrevet 27. april 2018 Hva med å la henne ha den i helgen, men ikke i ukedager når det er skole dagen etter? Anonymkode: a40c3...430
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å la henne ha den i helgen, men ikke i ukedager når det er skole dagen etter? Anonymkode: a40c3...430 Har og tenkt på det men det er egt sambo som er mest i mot det... Anonymkode: dd7e2...055
applestories Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Hva er grunnen til at hun vil ha den der om hun ikke skal ha den der? Skjønner at 12-åringslogikk ikke nødvendigvis skal forstås, men hva sier hun selv?
Måbarefåsiat... Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 (endret) Ingen bør ha telefon i sengen. https://forskning.no/sovn-internett-mobiltelefon/2013/11/mobilen-stjeler-sovn Endret 27. april 2018 av Måbarefåsiat... 1
Lykkehjerte Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Datteren min på snart 12 år har begynt å mase om og få ha mobilen med seg til sengen om kvelden og ha den der på natten. Hun sier hun skal ha den på flymodus og ikke bruke den. Men jeg og sambo har blitt enige om at hun ikke skal ha den dær+vet ikke helt om jeg kan stole på at hun ikke bruker den... Lar dere deres barn ha telefonen om natten? Anonymkode: dd7e2...055 Hva er vitsen med å ha den der på kveld og natt, om hun skal ha den i flymodus og ikke bruke den? Tenker jo at det er for å bruke den litt. Jeg syns dere gjør helt rett i at hun ikke skal ha den med til sengen, både pga strålingen, brannfaren og at hun holdes våken lenger pga skjermbruken! 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 14 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Hva er vitsen med å ha den der på kveld og natt, om hun skal ha den i flymodus og ikke bruke den? Tenker jo at det er for å bruke den litt. Jeg syns dere gjør helt rett i at hun ikke skal ha den med til sengen, både pga strålingen, brannfaren og at hun holdes våken lenger pga skjermbruken! Haha tror nok at hun kommer til og bruke den litt selv om hun sier hun ikke skal gjøre det... Jeg vil ikke at det skal bli en vane sånn at hun må ha mobilen med seg uansett Anonymkode: dd7e2...055 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 Brannfare! Rask for at mobilen ender oppi sengen, som er rimelig brannfarlig. Anonymkode: 84b24...766
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #9 Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Brannfare! Rask for at mobilen ender oppi sengen, som er rimelig brannfarlig. Anonymkode: 84b24...766 Kun hvis den lades. Anonymkode: 529fd...6a5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun hvis den lades. Anonymkode: 529fd...6a5 Nei, brannfare uansett. Selvfølgelig større om den lades. Anonymkode: 84b24...766
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, brannfare uansett. Selvfølgelig større om den lades. Anonymkode: 84b24...766 Kilde? Finner kun artikler som tar for seg lading eller stråling. Anonymkode: 529fd...6a5 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 Absolutt ingen grunn til å ha den der om natten. Det feeder jo bare avhengigheten til telefonen. Hun er vi tydeligvis litt avhengig om hun bare «vil ha» telefonen der? Anonymkode: 32126...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde? Finner kun artikler som tar for seg lading eller stråling. Anonymkode: 529fd...6a5 https://www.rb.no/nyheter/mobil-og-internett/brann/mobilen-til-john-tok-fyr-i-sofaen-jeg-fikk-litt-panikk/s/5-43-350260 https://www.avisa-st.no/nyheter/2016/09/22/Mobil-eksploderte-og-tok-fyr-i-senga-13475160.ece https://www.ostlendingen.no/mobil/trysil-og-engerdal/nyheter/mobilen-tok-fyr-pa-nattbordet-det-kunne-ha-gatt-skikkelig-galt/s/5-69-367750 https://itavisen.no/2012/07/05/her-tar-iphone-fyr-i-lomma/ Anonymkode: 84b24...766
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.rb.no/nyheter/mobil-og-internett/brann/mobilen-til-john-tok-fyr-i-sofaen-jeg-fikk-litt-panikk/s/5-43-350260 https://www.avisa-st.no/nyheter/2016/09/22/Mobil-eksploderte-og-tok-fyr-i-senga-13475160.ece https://www.ostlendingen.no/mobil/trysil-og-engerdal/nyheter/mobilen-tok-fyr-pa-nattbordet-det-kunne-ha-gatt-skikkelig-galt/s/5-69-367750 https://itavisen.no/2012/07/05/her-tar-iphone-fyr-i-lomma/ Anonymkode: 84b24...766 Første og tredje kilde spesifiserer ikke en gang om mobilen var plugget i, og så står det: Tore Bjareng er seksjonsleder for tilsyn ved Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS. Han har ikke hørt om mange tilfeller der en mobil begynner å brenne av seg selv. Så det er nok meget sjelden. Ellers så hadde du funnet flere artikler. Anonymkode: 529fd...6a5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Første og tredje kilde spesifiserer ikke en gang om mobilen var plugget i, og så står det: Tore Bjareng er seksjonsleder for tilsyn ved Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS. Han har ikke hørt om mange tilfeller der en mobil begynner å brenne av seg selv. Så det er nok meget sjelden. Ellers så hadde du funnet flere artikler. Anonymkode: 529fd...6a5 Jeg mener det stod i alle de artiklene at de ikke var plugget i.., finnes ja sett mange fler artikler. Har desverre ikke tid til å finne flere. Det er uansett mange eksempler på at det skjer. Det er selvfølgelig ikke vanlig, brann i seg selv er ikke vanlig, men det er alltid en risiko. Det finnes mange saker fra hele verden. Jeg klarer bare ikke å se at det er verdt i ta sjangsen på det, det er ikke så viktig å ha telefonen liggende i sengen. Selv har jeg alltid telefonen liggende på hardt underlag med mye luft rundt, uten papir, klær ol på samme plass. Lading skjer kun når vi er våkne og tilstedet. Anonymkode: 84b24...766
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første og tredje kilde spesifiserer ikke en gang om mobilen var plugget i, og så står det: Tore Bjareng er seksjonsleder for tilsyn ved Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS. Han har ikke hørt om mange tilfeller der en mobil begynner å brenne av seg selv. Så det er nok meget sjelden. Ellers så hadde du funnet flere artikler. Anonymkode: 529fd...6a5 Du glemte forresten å sitere resten av hva brannmannen uttalte: Tore Bjareng er seksjonsleder for tilsyn ved Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS. Han har ikke hørt om mange tilfeller der en mobil begynner å brenne av seg selv. – Det begynner å bli lite tiltak man kan gjøre når den begynner å brenne uten at den en gang har stått til lading, men skal man være ekstra påpasselig, kan man legge mobilen på et ubrennbart underlag. Mange unge legger også mobilen under puta, og det er særdeles uheldig, advarer Bjareng, som også påpeker viktigheten av en god røykvarsler. Anonymkode: 84b24...766
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #17 Skrevet 27. april 2018 Her sitert fra den tredje artikkelen, som du mente det ikke var spesifisert om den stod i lader eller ikke. -Det var ganske utrivelig. Man har jo hørt flere historier om telefoner som har tatt fyr mens de har stått på lading, men min lå bare helt for seg selv. Det er jo litt skummelt at slikt kan skje uten videre, sier han. Disse artiklene var kun de 4 første jeg valgte å åpne på første siden med Google-resultater. Anonymkode: 84b24...766
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #18 Skrevet 27. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min på snart 12 år har begynt å mase om og få ha mobilen med seg til sengen om kvelden og ha den der på natten. Hun sier hun skal ha den på flymodus og ikke bruke den Da kan den vel like godt ligge på flymodus i stua. Hørest ut som hun vil surfe om natten. Anonymkode: d8739...192
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #19 Skrevet 27. april 2018 Her har 10 åringen den ved siden av sengen. Hun er lite avhengig av telefonen, og både ringer, skriver og surfer lite på den. Grunnen til at hun har den med er fordi hun har kalender som forteller henne når hun skal ta kveldsstell og har en sjekkliste på ting som skal gjøres. Det samme har hun om morgenen. Det er kalenderen på telefonen hennes som ringer og vekker henne i ukedagene. Ofte hører hun også på rolig sovemusikk (egen spilleliste på spotify som jeg har laget til henne), både når hun legger seg og hvis hun våkner om natten og ikke får sove. Men her stoler jeg på at den ikke brukes til annet enn det hun får lov til. Er hun lenge våken om natten får hun lov til å lese bok, ikke bruke telefon. Anonymkode: 34c8e...d35
Sariou Skrevet 27. april 2018 #20 Skrevet 27. april 2018 Her legger alle i familien telefonen sin på kjøkkenbenken når de går og legger seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå