Gå til innhold

Vors hos meg for første gang - hva skal jeg gjør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er en 19 år gammel jente, skal ha vors hos meg for første gang, ca 8 venninner kommer. 2 av dem er bestevenninner, mens de andre kjenner jeg ikke sinnsykt godt enda. Inviterte til kl 8, og så drar vi sikkert halv 12

Hva skal jeg gjør? Mat f.eks.? Hver gang jeg har vært på vors hos andre og de bare har servert chips har jeg dødd av sult når vorset varer 5+ timer... Jeg ELSKER å lage mat, desserter, alt mulig, men hva hadde vært passende?

Og jeg har et gigantisk spisebord med masse stoler, kan man sitte der? For er ikke så stor plass rundt sofaen til å sette stoler rundt, og bordet er sinnsykt lavt ned til bakken...

Sorry, men jeg er verdens mest uselvstendige og usikre personen du kan tenke deg :fnise:

Anonymkode: aed01...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er en 19 år gammel jente, skal ha vors hos meg for første gang, ca 8 venninner kommer. 2 av dem er bestevenninner, mens de andre kjenner jeg ikke sinnsykt godt enda. Inviterte til kl 8, og så drar vi sikkert halv 12

Hva skal jeg gjør? Mat f.eks.? Hver gang jeg har vært på vors hos andre og de bare har servert chips har jeg dødd av sult når vorset varer 5+ timer... Jeg ELSKER å lage mat, desserter, alt mulig, men hva hadde vært passende?

Og jeg har et gigantisk spisebord med masse stoler, kan man sitte der? For er ikke så stor plass rundt sofaen til å sette stoler rundt, og bordet er sinnsykt lavt ned til bakken...

Sorry, men jeg er verdens mest uselvstendige og usikre personen du kan tenke deg :fnise:

Anonymkode: aed01...852

Spisebord går fint. Vorspielet går sååå fort, pleide å starte seks og enda føltes det altfor tidlig å gå ut halv tolv. Trenger ikke mat, snacks holder. Hvis ikke blir det dyrt å drikke seg brisen :) evt stek noe pizza som kan spises for hånd i små stykker... 

Anonymkode: dc3b0...364

AnonymBruker
Skrevet

Ha det ok ryddig og rent, men trengs ingen vårrengjøring først. Sørg for å ha nok dopapir.

jeg elsker også å lage mat og pleier å lage noe. Feks gryterett, pizza eller suppe. Sørg for å ta hensyn til eventuelle allergier eller andre preferanser hos gjestene. Feks vegetar. 

Rydd plass i kjøleskapet så folk kan ha drikke der :) lykke til

Anonymkode: f9f18...ef6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil lage mat så kan du jo spørre de om de er gira på mat, og hva de eventuelt vil ha. Pizza funker bra! Eller lag noe tapas-retter å sette fram. Jeg for min del pleier å spise rett før jeg drar på vorset, og så har jeg med meg potetgull som jeg setter fram. Hender også at vi bestiller pizza.

Anonymkode: 2b80f...939

• Liker 1
Skrevet

Lag noe du vil spise rester av etter byen

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare er et vanlig vorse, hadde jeg bare satt frem noe snacks, feks chips, nøtter etc, holder i hauger :)

Nok dopapir, tørkepapir. Rydde plass i kjøleskap. Gjør klar pc/nettbrett med musikk på forhånd. 

Kan eventuelt være litt artig å ha klart litt lime eller sitron i biter, det er ofte godt i både øl og drink :)

Anonymkode: 16923...221

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at kake relativt sjeldent er suksess på vors, folk vil ofte ha noe salt når de drikker. Er jo hyggelig med kake, men ofte blir det mye rester, så ville ikke brukt tid på det med mindre det er ifb med bursdag. Veldig uformelt og greit med lefseruller med spekeskinke eller laks, pizza eller noen enkle tapasretter. Synes det er greit med ting som ikke krever tallerken og som kan spises med fingrene, hjelper med å holde det uformelt (særlig greit når du ikke kjenner alle så godt). Skulle det være ønske om noe søtt ville jeg heller hatt litt sjokolade/smågodt i skål enn å lage dessert. Chips, rømmedip og nøtter er alltid ålreit og. Spar den skikkelige matlagingen til en gang du inviterer på middag, med mindre det er avtalen at dere skal spise. Med mindre du vet at alle drikker øl eller vin kan det være greit å ha isbiter i fryseren, evt og litt sitron/lime som blir nevnt over. 

Ang. hvor man skal være er det gjerne greit å være åpen for begge deler (spisebord/sofa). Av en eller annen grunn ender folk ofte opp med å henge på kjøkkenet når jeg har vors, stående i grupper eller sittende på gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...