AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Og det er ikke uten grunn! Med svigerfar går det bra, men jeg stoler ikke på svigermor. Jeg prøvde først å tenke at hun har jo oppdratt min samboer så det går vel sikkert bra. Tenkte at jeg er nok bare hønemor! Svigermor etterlot sønnene på 15 og 17 til å bo alene fordi hun ville bo med kjæresten sin. Hun er litt for glad i alkohol og veldig manipulerende. Hvis noen er uenig med henne tar hun til tårene for å få folk enige. Hun sier alltid en ting til meg og noe annet til samboer. Hun har fra starten av vært opptatt av å fortelle meg alt mulig negativt om min samboer så fort han forlater rommet. Da svigerinne hadde problemer med henne fikk hun det for seg at jeg ikke var til å stole på. Hun sto å skjelte meg ut med tårer i øynene, da hun innså at hun tok feil fikk samboer en unnskyldning, men ikke jeg. Da de var små hadde faren alene full kontroll på alle 3, mens moren lot de gjøre veldig som de ville. De tre søsknene forteller ofte at storesøsken måtte ordne opp i krangler og da lurer jeg fælt på hvor mamma var. Det er veldig mye med denne damen som gjør at jeg ikke har tillit. Hvordan kan jeg gi slipp på kontrollen for å la samboer ta turen alene en gang i uka? Stoler på samboer, men vet at han ofte lar moren sin styre litt mer enn hun burde, kun for å gjøre henne glad. Anonymkode: 8ebdd...631
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Der hadde jeg forventet at min samboer var oppegående nok til å forstå at det ikke er aktuelt Anonymkode: cc041...233 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Da vi var med de sist så sleit svigermor med matingen med flaske. Så i stedet for å fortsette å prøve så satte hun bare bort flasken selv om baby gråt. Hun prøvde iherdig å trøste og vi så hun ble veldig rar da det ikke hjalp. Jeg prøvde å se hva hun gjorde, litt for å gi henne en sjanse og litt for å kunne lese henne. Da hun etter 10 min ikke fikk til noe til jeg over og ga flaske, barnet spiste til det ble tømt og ble roligere. Tenkte for meg selv at det er helt merkelig at hun har oppdratt 3 barn! Anonymkode: 8ebdd...631
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Han skal jo være der med henne og overvåke situasjonen? Skal de overnatte?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Hva er grunnen til at samboer skal ta med babyen alene? Jeg har også et anstrengt forhold til svigermor, jeg stoler ikke på henne og her i gården er det uaktuelt at mannen drar til foreldrene sine med barna våre alene. Anonymkode: b8453...99f 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 6 minutter siden, GoldenLioness skrev: Han skal jo være der med henne og overvåke situasjonen? Skal de overnatte? Neida, bare dagstur. Vi vil ikke ha barnevakt med det første. Vi snakker om det nettopp med samboer om det, var bare lettere å sette ord på det etter å ha skrevet her. Så han skulle være flinkere på å følge med når hun har barnet hos seg. Og kanskje lurt at vi tar oss av mating da dette har vært problematisk fra dag en. Anonymkode: 8ebdd...631
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at samboer skal ta med babyen alene? Jeg har også et anstrengt forhold til svigermor, jeg stoler ikke på henne og her i gården er det uaktuelt at mannen drar til foreldrene sine med barna våre alene. Anonymkode: b8453...99f Jeg har ikke veldig lang lunte igjen når det kommer til moren hans, jeg vil likevel ikke nekte de tid sammen. Hun er ikke en vi setter barna bort på barnepass til, der har vi andre vi heller velger. Men et par timer en kveld i uka sammen med en av oss går jo. Slipper jeg å måtte dulle med henne hver uke så er det ok for meg. Anonymkode: 8ebdd...631
Mnjah Skrevet 27. april 2018 #9 Skrevet 27. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at samboer skal ta med babyen alene? Jeg har også et anstrengt forhold til svigermor, jeg stoler ikke på henne og her i gården er det uaktuelt at mannen drar til foreldrene sine med barna våre alene. Anonymkode: b8453...99f Uh, så du stoler ikke på mannen din heller da? 5
boblevann Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 Sier som de andre: samboeren din er jo der? Hadde vært noe annet om hun skulle passe baby alene, men pappaen er jo der hele tiden..
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 Jeg forventer av barnas far at han har nok dømmekraft til ta vare på egne barn, og fjerne barn fra en uheldig situasjon. Det gjelder ikke bare svigermor, over de neste årene vil det være situasjon etter situasjon der far er alene med barnet. Så det eneste jeg leser av innlegget ditt er at du ikke stoler på din egen mann. Og det er mye mer alvorlig enn en ustabil svigermor. Anonymkode: e1a61...f88 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 1 time siden, Mnjah skrev: Uh, så du stoler ikke på mannen din heller da? Jeg vet hvordan svigermor manipulerer, jeg vet hvordan han ofte ønsker å glede henne, jeg vet også hvordan han ikke får med seg alt. Vet ingen her inne hvordan en manipulerende mamma kan være? Anonymkode: 8ebdd...631
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forventer av barnas far at han har nok dømmekraft til ta vare på egne barn, og fjerne barn fra en uheldig situasjon. Det gjelder ikke bare svigermor, over de neste årene vil det være situasjon etter situasjon der far er alene med barnet. Så det eneste jeg leser av innlegget ditt er at du ikke stoler på din egen mann. Og det er mye mer alvorlig enn en ustabil svigermor. Anonymkode: e1a61...f88 Jeg føler mest på kontrollbehovet jeg da. Anonymkode: 8ebdd...631 1
Gjest chisandra Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hvordan svigermor manipulerer, jeg vet hvordan han ofte ønsker å glede henne, jeg vet også hvordan han ikke får med seg alt. Vet ingen her inne hvordan en manipulerende mamma kan være? Anonymkode: 8ebdd...631 Hvis du ikke stoler nok på at han håndterer situasjonen, så er jo egentlig saken ganske klar - du må bli med.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hvordan svigermor manipulerer, jeg vet hvordan han ofte ønsker å glede henne, jeg vet også hvordan han ikke får med seg alt. Vet ingen her inne hvordan en manipulerende mamma kan være? Anonymkode: 8ebdd...631 Det er noe helt annet når man sitter der med sitt eget barn i fanget. En normal, fornuftig og oppegående forelder vil finne en uant styrke til å si i fra og stå opp for sitt eget barn. Man er sterkere for sine nærmeste enn for seg selv, som regel. Nå vet ikke jeg noe om deres forhold, men hvis han er klar over manipuleringen hennes hadde jeg ikke vært bekymret. Anonymkode: aeddb...dea 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå